A tavalyi Szilveszter Rallyn debütált a SOLID Racing Team színeiben Poczang Valér egy Lada VFTS volánja mögött. A Gombás-Sejce közötti versenyen azonban egy A/6-os Ladában láthattuk.
Valér, jó régen ültél utoljára autóban. Bizonyára vártad már az alkalmat, hogy autóba ülhess. Hogy sikerült a felkészülés?
– Igen nagyon vártam, az utóbbi 1 évben minden nap. A saját autóm befejezése volt inkább szem előtt tartva, azzal szerettem volna menni most is. A felkészülés is nagyon kacifántos volt, eredetileg azzal a VFTS-el mentünk volna, amivel a Szilveszter ralin, azonban a motorrevízió közben kiderült, hogy nem élte volna túl ezt a versenyt. Nem akartuk, hogy nagyobb legyen a kár, mint jelenleg. Erdei Zoli rendelkezésünkre bocsájtotta a saját verdáját, amit nem győzök elégszer megköszönni!
A pályabejárás zökkenőmentes volt? Szereted az ilyen típusú pályákat?
– A pálya nagyon tetszett, szerintem akár OB-t is lehetne rajta szervezni. Nem tudtam rákoncentrálni 100%-osan, mert régen ültem utoljára autóban. Ezzel az autóval sem mentem korábban, csak a trélerről álltam le. Amúgy sincs annyi rutinom, hogy gyorsan felvegyem a ritmust. 2012-ben mentem itt még RTE-ben, akkor sokkal jobb tempót autóztam.
A verseny nedves körülmények között kezdődött, ami később felszáradt. Hallottuk, hogy volt pár izgalmasabb pillanat még vízen. A jelek szerint sikerült ezeket megoldani.
– Igen, a pálya nedves volt 2-3 gyorsig, de sajnos felszáradt a napsütésben. Nekünk jobb lett volna, ha nedves marad, mert egy kis lóerő hátrányban voltunk a többiekkel szemben. Egy két kanyarban foltokban vizes volt az út, inkább azokban a kanyarokban voltam bátortalanabb, de most már bátrabb vagyok
Mikor láthatunk legközelebb a pályákon?
– Mikulás és Szilveszter rali van még az idei tervekben, de a jövő évi „Rallye 2”-es bajnokság, ami még nagyon csigáz. Mondjuk a Mikulás rali is : Sőt, a Mikulás nagyon. Szilveszter pedig kell az év végi levezetéshez. Jó buli!
Van olyan pillanat, amit kiemelnél a hétvégéből?
– Sok olyan pillanat volt, amit kiemelnék, de talán a legjobb az volt, ahogy a nézők, szurkolók csápoltak, ugráltak, integettek, szinte minden kanyarban, végig a gyorsasági szakaszon. Ezért érdemes menni! Na de majd Szilveszterkor teszünk arról is, hogy a kanyarban a tankajtót lássák legelőször.
Anetta idén jó pár típust kipróbált már a J1-ből. Historic szakágban láthattuk leginkább, de megjárta a Rally Legendet is. Hétvégén azonban MARB futamra volt hivatalos.
Anetta, honnan a lehetőség, hogy MARB futamon is rajthoz állj idén?
– Valért évek óta ismerem és már szóba került köztünk párszor, hogy beülök mellé navigálni. Hirtelen jött ez a lehetőség, Én ráértem, így végre össze tudtuk hozni a közös munkát. Úgy gondolom, minden navigátor szívesen kipróbálja magát különböző versenyeken, autókban, így Én is.
Hogy tetszett a hétvégi verseny? Pálya rendben volt?
– Tetszett a verseny. Őszintén szólva, Valérral megegyeztünk, hogy „nem eredményre megyünk”, hiszen először ültünk össze. Ebből a szempontból nem ismerjük egymást és nem tudtuk mire számíthatunk. Első feladat ilyenkor elnyerni egymás bizalmát, és fokozatosan egymásra hangolódva növelni a teljesítményt. Első gyorsasági szakaszon még kissé „taknyos” volt a pálya, de a jó időnek köszönhetően szépen felszáradt. Figyelni kellett azért, mert néhány helyen csúszós maradt, szinte a végéig. Próbáltuk az időnket javítani gyorsról – gyorsra, ez sikerült is.
Idén eddig első-, valamint összkerekes autókkal versenyeztél. Milyen, ha hátul hajt?
– Mindegy hol hajt, csak hajtson!
Van olyan pillanat, amit kiemelnél a hétvégéből?
– Amit kiemelnék, nem egy pillanat, hanem úgy az egész hétvégére jellemző volt. Nagyon sok „vérszívás”, nevetés, nagyon jó hangulat. Az autó Erdei Zoli barátunké, aki pilóta és odaadta Valérnak, aki eredetileg szervizeli a kocsit. Besegített még Baksai Laci barátunk, aki Lada-mágus, ugyancsak pilóta. Hatalmas mókázások közepette folyt a szervizelés és a verseny is, mivel a fiúk viccesen egymást húzták, kritizálták folyamatosan. Összességében nagyon jól éreztem magam!