Merencsics Árpi kikapcsolódni érkezett az év utolsó versenyére, ami maradéktalanul sikerült is neki. Navigátorával Ratting Tamással hibátlan hétvégét tudhatnak maguk mögött, ami remek alap a következő évre.
Először voltál a Szilveszter Rally-n, és rögtön jó eredménnyel távozol. A peches évedet elnézve, jó lehet így zárni a szezont. – Igen, első alkalommal látogattunk el a Hungaroringre, és környékére. Nagyon jó tempót sikerült autózni, nem gondoltam volna, hogy ilyen jót megyünk. Tomival gyorsan megtaláltuk a közös hangot, a pályabejárás is nagyon flottul ment, és a verseny ideje alatt is nagyon jó hangulat uralkodott az autóban, illetve a csapatunknál is.
Az időeredmények azt mutatták, hogy Neked is, és az autónak is feküdtek a pályák. Hiába voltak nagy turbós autók is, azért megcsipkedted őket. – Igen, nagyon tetszett a belső gyorsasági szakasz, a technikás pálya fekszik a Suzukinak. A nagyobb autóktól pár másodpercre voltunk csak lemaradva, ami azért jelent nekem nagy eredményt, mert legalább több mint kétszer olyan erősek voltak, mint a mi autónk. Napközbe akadt egy kis technikai probléma, de sikerült megoldani, amiért köszönet a Berényi csapatnak! A verseny végére épp hogy lecsúsztunk a Historic értékelés abszolút harmadik helyéről, de nem hiszem, hogy ez rossz eredmény.
A rendezés tekintetében itt hagyományosan elég kis helyen zajlik a verseny. Közel a szerviz, közel a pálya, közel a néző. Hogy tetszett a verseny hangulata? – A szervezőség nagyon jól megoldotta, hogy a rengeteg autó is elférjen a ring területén belül. A mi szervizünk egy kissé messze volt, mert a nézői parkoló környékén szervizeltünk, ezen jövőre változtatunk. Annyi néző volt a pálya mellett, amit inkább csak külföldi versenyeken lehet látni, szóval végre ismét Rallye versenyen voltunk!! Nem voltak hatalmas csúszások, a rendezőség megoldotta a 280 nevező kordában tartását.
Jövőre marad a Historic, és marad a kis Suzuki? – Ha minden jól megy, akkor maradunk a Historicban a Suzukival, még egy évig biztosan. Navigátor téren is kicsit biztosabbak vagyunk, mint az előző években, hiszen már 2015-ben tudtam, hogy 2016-ban kivel fogok versenyezni. Anettával tavaly mentünk már pár versenyen, és előzetesen megbeszéltük, hogy idén együtt fogunk versenyezni.
Nagyon szeretném megköszönni az éves közreműködést a támogatóinknak, hiszen nélkülük nem ment volna, ezen kívül a családomnak, a páromnak, hogy kiálltak mellettem, és elviselik a kissé drága hobbinkat. És természetesen a szurkolóknak, akik a pálya mellett szurkolnak nekünk, mert most a Szilveszter Rally-n nagyon sokan integettek, ami nekem külön öröm. Jövőre ismét támadunk! – tette hozzá Árpi
Tamás, azt mondtad még a verseny előtt, hogy ha átmentek az utolsó szakasz célvonalán, akkor Neked az egy tökéletes verseny lesz az év lezárásaként. – Ez pontosan így lett, egy apró technikai gondot illetve néhány szervezési hibát leszámítva tökéletes volt minden. Jó lenne, ha minden verseny ilyen hangulatban telne. Meg is ragadnám az alkalmat, hogy megköszönjem a segítséget a Berényi Racingnek, akik segítettek a technikai gondunk megoldásában.
A teljesítményetek tekintetében mondhatjuk, hogy sikerült az összeszokás elég hamar, hisz jó volt a tempótok. Pályabejárás is ekkora összhangban zajlott? – Én úgy érzem igen, de erről Árpit is meg kell megkérdezni. Mint már a verseny előtt említettük Árpival az ismeretségünk közel 10 évre nyúlik vissza, úgy érzem ez segített abban, hogy a pályákat 2 bejárásból szinte 100%-ra tudtuk feldolgozni. Olyan volt mintha évek óta együtt versenyeznénk.
Nem tartottál a nehezítő körülményektől? Ködből is volt bőven, és még ráadásul csúszott is. – Nem tartottam tőle, bíztam Árpi tapasztalatában és vezetési tudásában. A köd engem nem zavart egyáltalán, az hogy csúszott kifejezetten kedvezett a kis autónak, hiszen eltűntek az erőkülönbségek, ami az eredményünkön meglátszott. Első nap igen előkelő helyen végeztünk a kategóriában, illetve abszolútban is.
2016-ban is maradsz a Rally közelében? Mik a tervek? – Igen maradok, sőt ha minden jól alakul 2 autóban is elfoglalom a navigátori széket. Az egyik egy Lada VFTS lesz, amivel a Déli Régió Sprint bajnokságán indulunk az év második felétől, hiszen a kormány mögött egy fiatal barátom Paczur Dominik ül, és csak év közepén lesz meg a jogsija. Szerintem fogunk még hallani róla a következő években. A másik, pedig ha az égiek is akarják, akkor egy Citroen C2 R2 Max lesz néhány sprint illetve néhány Rallye2-es futamon.