Négy versenyzővel vág neki a 2015-ös drift szezonnak a Tomracing Motorsport Team
Lassan a hazai drift mezőny legnagyobb csapatává növi ki magát a Tomracing Motorsport Team. A gárda a harmadik szezonját kezdi meg a szakágban, és idén már náluk versenyez a sportág nemzetközileg is kiemelkedő alakja, a háromszoros Európa-bajnok Kerényi Ádám, a korábbi magyar bajnok Radák „Radír” János, a nagy visszatérő Gondos „Pyro” Tamás, valamint a majdnem újonc Tápai Attila. A csapatvezetés bízik benne, hogy mind a hazai, mind pedig a nemzetközi versenyeken sikeresek lesznek 2015-ben.
Immár harmadik esztendeje a csapat húzóembere a korábbi magyar bajnok Radák „Radír” János. A pilóta idén is a DRIFTED.HU sorozat futamain áll rajthoz, de nem titkolja, szeretné kipróbálni magát a nemzetközi mezőnyben is. Ennek megfelelően megerősített autóval és háttérrel készül a 2015-ös megmérettetésekre.
„A téli időszakban a legtöbb energiánkat arra fordítottuk, hogy kialakítsunk egy olyan támogatói hátteret, aminek köszönhetően újra a dobogóért harcolhatunk. Miközben a több hónapnyi szponzori tárgyalások végére a napokban pont kerül, többé-kevésbé már eldőlt, hogy az autóba egy RB26 Nissan GTR motor fog kerülni. Újdonság lesz a kerék méretének megnövelése is, amiért további átalakításokat kell majd végrehajtanunk. Amint elkészülünk az autóval, pályára visszük, és alapos teszt alá vetjük, hogy az esetleges problémákkal ne éles szituációban szembesüljünk”– mondta Radák „Radír” János.
Szinte újoncként vág neki az idei esztendőnek Tápai Attila, akinek ez lesz a harmadik szezonja a hazai drift bajnokságban. Hogy van tehetsége a versenyzéshez, jól bizonyítja, hogy 2013-ban, első évében azonnal harmadik tudott lenni a hazai pontvadászat összetettjében, street kategóriában. Idén egy több mint 500 lóerős BMW E46 M3-al áll rajthoz.
„Nagyon örülök, hogy csatlakozhattam a Tomracinghez, hiszen velem anno Radír szerettette meg a driftet, és most pedig egy csapatban versenyezhetek vele, ami külön öröm számomra. Sokat kell még tanulnom a sportágról, de úgy érzem, itt erre lesz is lehetőségem. Az autón több fejlesztést is elvégeztünk a télen, így turbó került beépítésre, a futóművet átalakítottuk, és lekönnyítettük több mint 100 kilóval. A szezonkezdet előtt mindenképpen tesztelni fogunk, hiszen az autó sokat változik a tavalyi évhez képest, és a rajtra egy összeszokott géppel szeretnék rajthoz állni”– jelentette ki Tápai Attila.
A versenyrutinnal nem lesz gondja a csapat másik új igazolásának, ugyanis Gondos „Pyro” Tamás 24 éve van kapcsolatban az autóversenyzés valamely ágazatával. A rali volt az első szerelem, míg a driftben érte el a legnagyobb sikereit, amikor 2007 és 2010 között valamennyi versenyen bejutott a legjobb 16 közé az ötvenfős mezőnyökben. Négy év szünet után tér vissza egy BMW E36 Coupé volánja mögött, melyben egy V8-as Lexus motor kap helyet.
„Akit egyszer megcsap a benzingőz, az soha többé nem szabadul, így vagyok ezzel most én is. Egyszerűen hiányzik a versenyzés. Jól szeretném magam érezni, és az se baj, ha ez eredményességgel fog párosulni. Az autót a nulláról, kifejezetten driftelésre építjük, aminek legkésőbb az Autó Motor és Tuning Show-ig el kell készülni. A kiállítás után pedig tesztek sorát fogjuk lebonyolítani”– fogalmazott Gondos „Pyro” Tamás.
A Tomracing Motorsport Team csapatkoordinátora kifejezetten büszke arra, hogy a harmadik driftszezonjuknak már úgy tudnak nekimenni, hogy négy versenyzőjük indul a szakág különböző bajnokságaiban.
„Elégedettek lehetünk, hisz rövid időn belül elértünk odáig, hogy már a versenyzők akarnak a csapatunkhoz tartozni. Reméljük, hogy nem okozunk nekik csalódást, és közösen sikereket érhetünk el. A háromszoros Európa-bajnok Kerényi Ádám immár nálunk szeretne negyedszer is kontinenselső lenni, míg Radírral az idei évben nemcsak a magyar bajnokság futamaira tervezünk, hanem szeretnénk, ha el tudna indulni néhány környező országban rendezendő Európa-bajnoki futamon. Attila és Tamás a magyar mezőnyben bizonyíthat elsősorban”– közölte Biel Richárd.