Radák „Radír” János: „Mindig, mindenhova nyerni megyek!”

Nem úgy sikerült a tavalyi év Radák „Radír” János számára, ahogy azt két év kihagyást követően a 2013-as szezon elején eltervezett: az MNASZ Országos Drift Bajnokság első futamát ugyan megnyerte a Tomracing Motorsport Team versenyzője, de ezt követően elkezdődött egy pechszéria, és kölcsönautókkal volt kénytelen versenyezni a 2008-as magyar bajnok driftes, aki még így is második lett az összetettben. Az idei szezonra komoly fejlesztéseket vittek véghez a Nissan Skyline-on, amit Tökölön már le is teszteltek, és az autó jól teljesített.

A tavalyi év igencsak felemásra sikeredett, ráadásul, ami elromolhatott, az el is romlott, ami összetörhetett, az össze is tört az autójában. Mit tett a meglehetősen hosszúra nyúlt téli szünetben azért, hogy 2014 ne a pech, hanem a sikersorozatáról szóljon leginkább?
Radák „Radír” János: – Az idei szezonra több fronton fejlesztettünk az autón. A tavalyi motorhibánkat követően a támogatóinknak köszönhetően hozzájutottunk egy RB26 motorkódú Skyline motorhoz, ami gyárilag dupla turbós volt, de a Missile Performance csapata a legjobb versenyalkatrészek gondos összeválogatásával, és szakértelmével vérbeli versenymotorrá építette át. Ezen kívül a futóművön történt egy kis optimalizálás, de ugyanez igaz az elektronikára is, és még további terveink is vannak, amit az első futamig vagy a szezon során fogunk elvégezni. A lényeges változtatásokat azonban már elvégeztük, és bízom abban, hogy a tavalyi vesszőfutásomat tényleg magam mögött hagytam 2013-mal együtt.

A munkamenetükön is változtattak a tavalyi tapasztalataikból kiindulva?
Radák „Radír” János: – Egy nagyon stabil évet szeretnénk, aminek érdekében mindent megtettünk. A motorban azokat az alkatrészeket, amelyek a tavalyi hibát okozták még erősebbekre cseréltük. Nagyon sok tervezői munka van abban, hogy milyen alkatrészeket válogattunk ehhez össze. A tavalyi sikertelenség olyan löketet adott, hogy idén egy sokkal átgondoltabb, megfontoltabb háttérmunkát végeztünk ahhoz, hogy a stabilitásunkkal idén ne legyen gond.

Annyira jól halad az idei autójának megépítésével, hogy időközben már túl is esett a 2014-es év első tesztjén. Mik a tapasztalatai?
Radák „Radír” János: – Alacsony, 1,1 bar biztonsági nyomáson mentünk, a teljesítmény egyelőre nem lehetett több 350 lóerőnél, de így is nagyon élveztem a teszt minden pillanatát. Egy-két apró hibát felfedeztünk, de ezeket nagyon könnyen ki tudjuk javítani. Az előttünk álló tesztidőszakban fokozatosan szeretnénk megemelni a turbónyomást, hogy az első versenyre minél nagyobb teljesítménnyel, de ugyanakkor stabil technikával érkezzünk. Úgy gondolom, és ebben a csapatom is egyetért velem, hogy egy stabil 500-600 lóerő közötti teljesítmény elérése lehet a célunk, amivel már eredményesek lehetünk a versenyeken.

Bajnokságot vált az idén, ez mennyire befolyásolja azt a tavalyi visszatérésekor megfogalmazott célját, hogy újra magyar bajnok legyen?
Radák „Radír” János: – Az idei évben a Drifted Országos Bajnokságban fogok indulni, aminek kifejezetten örülök, mivel a tököli pályához nagyon sok régi emlék fűz. Számtalanszor nyertem itt, az elsők között voltam, akik először mentek rajta, a pálya jól variálható és az autó is nagyon szereti. Maximalista vagyok, mindig mindenhova nyerni megyek, így idén sem lesz más a célom, mint a bajnoki cím.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*