Rallye a javából!

A magyar értékelést tekintve az abszolút ötödik helyen végzett a szezonnyitó Eger Rallye-n a Spitzmüller Csaba – Bazsó Attila kettős. A Full-Gas Motorsport SE kettősét egy technikai hiba hátráltatta a verseny korai szakaszában, majd a második nap komoly csatát vívtak a 4.-5.-6. pozíciókért.

Spitzmüller Csaba:

Titkon reménykedtem benne, hogy az ötödik hely környékére oda tudunk érni, ha minden klappol. Szerintem nem választottunk rosszul gumit, sárra és vízre készültünk, mind futómű beállításban, mind gumiban, de sajnos pont a második gyors végén és a harmadik szakaszon végig 2-3 hengerezett a motorunk. A versenyünk itt ment el, elég nagy időhátrányba kerültünk. A harmadik gyors után próbáltam megkeresni a hiba okát, de semmit sem találtam. A tankoló zónához érve csak fohászkodtam, hogy újra be tudjam indítani a motort, hogy be tudjunk evickélni a szervizparkba és ott esetlegesen megtaláljuk a hiba okát. Majd beindítottam a motort és az autó újra hibátlanul működött, egészen a verseny végéig. Szuhán Janikáékat pont elénk rakták vissza az útra és ott is veszítettünk egy kis időt, de az utolsó egerszóláti szakaszt nagyon jó szájízzel zártuk, mert egy abszolút harmadik időt jöttünk.

Vasárnap minden jól alakult. Jól gumiztunk, jól kezdtük a napot, lendületesek voltunk. Gyorsaságiról-gyorsaságira egyre jobban tudtam együtt dolgozni Attilával. Nagyon jól végezte a dolgát és egyre gyorsabbak tudtunk lenni, elhittem, amit mondott. Minden jól alakult, illetve megint volt egy apró, bosszantó hibánk: Elromlott az üzemanyagmérő műszerünk és nem tudtuk, hogy mennyi benzin maradt a tankban, ezért jócskán feltöltöttük. Teljesen más üzemanyag mennyiséghez állítottam be az autót, úgyhogy a Mitsubishi hátulja folyamatosan meg akarta előzni az elejét. Egy gyorsot végig kellett küzdenem vele mire annyira visszacsökkent az üzemanyagszint, hogy az már nem okozzon akkora problémát. Emiatt vesztettünk pár másodpercet, de tényleg nagyon jó volt, hogy tudtunk meccselni Turán Friciékkel és Hadik Bandiékkal. Borzasztó jó hangulatban, kiváló csatát vívtunk. Lejöttünk egy szakaszról, ahol életre-halálra mentünk, majd jókat kacagtunk azon, hogy csak tizedeket adtunk egymásnak. Óriási meccs volt!

Az utolsó körre, mind hárman kemény gumit választottunk. Kicsit készültem a Power Stage-re, még jobban akartam nyomni a gázt, de az utolsó gyors előtt álltunk 50-55 percet, amíg nullára visszahűlt a gumi és utána eléggé kalandos volt az a szakasz. Azt kell mondjam, hogy az egri verseny rallye volt a javából! Az ötödik helyet előre aláírtam volna. Saras-esős volt az idő, ami számunkra egy kis bizakodásra adott okot, de sajnos pont akkor nem jött ki a lépés. A jó minőségű pályákon nem gondoltam volna, hogy az R5-ösökkel fel tudjuk venni a versenyt, de mégis sikerült!

 

Köszönet a partnereknek!