Daniel Ricciardo megtáltosodott a Kínai Nagydíj versenynapján, begyűjtötte Forma-1-es pályafutása hatodik győzelmét. A szombaton turbóproblémákkal küzdő ausztrál pilóta a hatodik helyről rajtolva szerezte meg a Red Bull idei első győzelmét. A második helyen a nagyon frusztrált Valtteri Bottas ért célba, miközben a bronzérmes helyen Kimi Raikkönent üdvözölhetjük, Ausztrália után újra.
Felemás érzelmekkel zárja ezt a napot a Red Bull. Miközben nagyon örülhet az év végén lejáró szerződéssel rendelkező Daniel Ricciardo meseszép győzelmének, addig ifjú titánja, Max Verstappen messze nem nyújtott kiemelkedőt. A szezon első két futamát pocsék helyezéssel záró osztrák csapat rendkívül örülhet ennek a győzelemnek, hiszen Sebastian Vettel és a Ferrari mellett más eddig nem rúghatott labdába. A bahreini dupla nullázás után jól jön mind az első és mind az ötödik helyezésekért járó pont a repülő bikák számára.
Az idei szezonban az eddigi összes győzelem megszerzésében nagy szerepet játszott a csapatok kitűnő stratégiája. Ez nem volt másként Daniel Ricciardo győzelme esetén sem, aki 20 körrel a verseny vége előtt száguldott fel a hatodik helyről az élre. Merész előzések, megfelelő gumiválasztás, gyors bokszbeállások és a biztonsági autós fázis segítették útján az ausztrált, aki nem hagyhatta ki a cipőből pezsgőzés általa teremtett hagyományát a kínai dobogón sem.
„Mikor észrevettem, hogy jó tempóban haladok, nem engedtem ki a győzelmet a kezeim közül. Tudom, minden eddigi győzelmemet hasonló körülmények között szereztem meg. Őrület és nagy élvezet volt. A tegnapi események után úgy gondoltam, hogy a mezőny végéről rajtolok. A csapat jutalmat kapott, hogy az időmérőn elindulhattam, de ez a legnagyobb jutalom.” – szögezte le a hatalmas mosolyú pilóta.
A biztonsági autós fázisban mindkét Red Bull kijött friss gumikért, miközben ezt a lehetőséget a Ferrari és a Mercedes is kihagyta. Ezáltal Valtteri Bottas és Sebastian Vettel is elesett a győzelmi lehetőségétől. A biztonsági autót a két Toro Rosso pilóta, Pierre Gasly és Brendon Hartley balesete miatt kellett pályára küldeni. A fiatal francia merész előzésbe kezdett, de összeakadt csapattársával, ami miatt rengeteg törmelék került a pályára.
A 36. körben ismét elindulhatott a versenyzés, s ez volt a fordulópont a futamon. A frissebb, lágy gumikon hajtó Red Bullok ekkor húztak bele, s ekkor kezdte meg Ricciardo az előtte haladók kielőzését. Miközben az ausztrál szép manőverekkel egyre feljebb került, addig Verstappennek nem ment olyan jól a versenyzés. Mi több, Sebastian Vettel óvatlan előzésébe kezdett, egymáshoz ért a két autó, mindketten megpördültek, s ez vetett véget végleg a rajelsőként induló Vettel győzelmi, vagy akár dobogós esélyeinek.
Verstappen tíz másodperces büntetést kapott, s bár vissza is esett a mezőnyben, Vettel sokkal jobban. Raikkönen, Hamilton és még Nico Hülkenberg is ki tudta előzni a ferraris pilótát a tempóvesztés következtében. Bár a szombati eredmények láttán egyértelmű Ferrari-győzelem volt várható vasárnapra, ekkorra bizonyossá vált, hogy Vettel nem hogy triplázni nem fog, de valószínűleg dobogóra se fog állni.
A második helyért ádáz harc folyt a két finn pilóta, Bottas és Raikkönen között. Végül a Mercedes pilótája lett e küzdelem győztese, bár később Bottas nem volt virágos jókedvében. Egy ideig vezette a futamot, s lehet egy ideig már a zsebében is érezte a győzelmet.
Lewis Hamiltonról meglepően kevés szó esett. Csöndes versenyt futott a brit és Verstappen büntetését követően szerezte meg a negyedik helyezést. Mivel azonban Sebastian Vettel csak nyolcadikként futott célba, Hamilton csökkenteni tudta hátrányát Vettelhez képest az egyéni ponttáblán. Jelenleg kilenc pont a különbség közöttük.
Nico Hülkenberg hatodik lett a Renault-val, s Fernando Alonso, Vettelt a pályáról kitolva, ért célba hetedikként, s tolta le a ferrarist a nyolcadik helyre. Carlos Sainz kilencedik helyével tette a Renault-ót dupla pontszerzővé. Az első tizet a Haas pilótája, Kevin Magnussen zárja. A versenyből csak Brendon Hartley kényszerült kiállni.
A jó idő elérkezett végre Európába is, s a csapatok is visszaköltöznek a vén kontinensre április végén. Ezúttal rendhagyó módon az Azeri Nagydíjjal veszi kezdetét a szezon európai része. Itt immár harmadjára áll a mezőny rajthoz két hét múlva (2018. április 29.). Tavaly Daniel Ricciardo nyerte meg ezt a futamot, s mostani sikerén felbuzdulva ráhajthat az ausztrál egy újabb győzelemre. Azért a Mercedes és a Ferrari sem fog csendben ülni a babérjain.
2018-as Kínai Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Daniel Ricciardo Red Bull 1:35:36.380
- Valtteri Bottas Mercedes + 8.894
- Kimi Raikkönen Ferrari + 9.637
- Lewis Hamilton Mercedes + 16.985
- Max Verstappen Red Bull + 20.436
- Nico Hülkenberg Renault + 21.052
- Fernando Alonso McLaren + 30.639
- Sebastian Vettel Ferrari + 35.286
- Carlos Sainz Renault + 35.763
- Kevin Magnussen Haas + 39.594
- Esteban Ocon Force India + 44.050
- Sergio Perez Force India + 44.725
- Stoffel Vandoorne McLaren + 49.373
- Lance Stroll Williams + 55.490
- Szergej Szirotkin Williams + 58.241
- Marcus Ericsson Sauber +1:02.604
- Romain Grosjean Haas +1:05.296
- Pierre Gasly Toro Rosso +1:06.330
- Charles LecLerc Sauber +1:22.575
- Brendon Hartley Toro Rosso Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Kínai Nagydíj után
Pilóták:
- Sebastian Vettel 54 pont
- Lewis Hamilton 45 pont
- Valtteri Bottas 40 pont
- Daniel Ricciardo 37 pont
- Kimi Raikkönen 30 pont
- Fernando Alonso 22 pont
- Nico Hülkenberg 22 pont
- Max Verstappen 18 pont
- Pierre Gasly 12 pont
- Kevin Magnussen 11 pont
Konstruktőrök:
- Mercedes 85 pont
- Ferrari 84 pont
- Red Bull 55 pont
- McLaren 28 pont
- Renault 25 pont
- Toro Rosso 12 pont
- Haas 11 pont
- Sauber 2 pont
- Force India 1 pont
- Williams 0 pont
(Forrás: Amber PR)