Az előttünk álló hétvégén, a legendás Hockenheimringen rendezik az egyik legrangosabb nemzeti gyorsasági-motoros széria, az IDM Superbike Nemzetközi Német Bajnokság idei utolsó előtti, hetedik futamát. A versenynek magyar érdekeltje is lesz, az idehaza a H-Moto Teamet erősítő Rizmayer Gábor személyében, aki 2010 után tér vissza a rangos nemzetközi sorozatba.
A sokszoros magyar bajnok motoros korábban három éven át versenyzett többé-kevésbé állandó jelleggel az IDM Superbike sorozatban, ahol néhány egészen kimagasló eredményt is sikerült elérnie. 2008-ben a 8., majd 2009-ben már a 4. helyet szerezte meg az év végi összesítésben, és menetközben két futamgyőzelmet is begyűjtött. 2010-ben 10 futamon indult, és legjobb helyezése egy oscherslebeni 2. hely volt, míg a hockenheimringi záró fordulón két 11. helyet tudott felmutatni.
Az volt máig az utolsó fellépése mind Hockenheimben, mind az IDM-ben, de most három év távollét után – korábbi csapatfőnöke invitálásának eleget téve – visszatér egy verseny erejéig a németországi versenysorozatba, és egy Superstock 1000-es Kawasakin próbálja majd minél előbb felvenni a bajnokság ritmusát, lehetőleg a legjobbakat is megszorongatva.
A tavalyi hockenheimi versenyre egyébként 17.800-an váltottak jegyet a helyszínen, és most is hasonlóan nagy nézőszámra van kilátás, Rizi tehát egy rendkívül népes és értő közönség előtt mutathatja meg ismételten tudását.
Rizmayer Gábor:- „Örülök ennek a lehetőségnek. Egy német-svájci csapat színeiben fogok indulni ezen a versenyen, egy Kawasakival. A régi csapatfőnököm hívott, és örömmel tettem eleget a felkérésének, mert a Superbike IDM egy elég nívós, nemzetközi szinten is elismert bajnokságnak számít, erős mezőnnyel. Itt is két kategóriában, Superbike-ban és Superstockban folynak a küzdelmek. Ez a két kategória együtt fut, de külön értékelik az eredményeket. Én a Superstockban megyek majd, ami most kicsit nagyobb különbséget jelent, mint az eddigi években, mert idéntől a Superbike motorokon jelentősen többet lehet tuningolni az itteni szabályok értelmében, mint a Stock motorokon. Nehéz megmondani, hogy milyen eredményt várok. 2010-ben mentem utoljára itt, Hockenheimben, Kawasakival meg még soha. Szeretnék egy jót motorozni, de hogy ez a jó pontosan mit jelent most, azt őszintén szólva még magam sem tudom. Igyekezni fogok minél jobban menni, és a végén elválik, hogy ez most mire lesz elég.”