Sokáig tartott, de Nico Rosberg végül összeszedte magát. A szezon végére megerősödve ugyanis a német pilóta végig sikeresen maga mögött tartva csapattársát és idei legfőbb riválisát végül az első helyre vitte célba versenyautóját az utolsó előtti futamon Brazíliában. A világbajnokságban még mindig vezető Lewis Hamilton így kénytelen volt beérni a második hellyel. A világbajnokság sorsa az utolsó futamon, Abu-Dzabiban dől majd el. A bronzérmes helyen a helyi hős, Felipe Massa ért célba a helyiek lelkes ünneplése közepette.
„Egészében véve jól sikerült ez a hétvége. Austinban nehéz napom volt vasárnap. Fontos volt számomra, hogy itt javuljak. Austinban nem végeztem elég jó munkát, de ez ma sikerült. Boldog vagyok. Tanultam az austini hibából és jobban teljesítettem. Nagy lépést tettem a jó irányba.” – szögezte le Rosberg.
Az első rajtkockából induló Rosberg ezúttal nem hibázott egy kicsit sem. Hamilton viszont igen. A második bokszbeállások során a négyes kanyarban kicsúszott, pedig azon volt, hogy beérje és megelőzze Rosberget. Hamilton később utolérte csapattársát és a verseny végén végig az üldözöttje nyakán autózott. Mikor már látható volt, hogy Rosberg ezúttal nem hibázik, csak a verseny legvégén engedte el a gázpedált Hamilton és növelte a kettejük közötti távolságot 1.4 másodpercre.
A helyiek nagyon örülhettek, hiszen a brazil Felipe Massa a harmadik rajtkockából indulva meg tudta őrizni a helyét és Monza után ismét dobogóra állhatott. Az ünneplés nem ért véget a verseny végével. A brazil rajongók még sokáig éltették hősüket. Massa eredménye azért is egyedülálló, mivel az első bokszbeállása során túl gyorsan hajtott a bokszutcában és ezért öt másodperces büntetést kapott.
Jenson Button nagyszerű versenyzéssel a negyedik helyen ért célba Sebastian Vettel és Fernando Alonso előtt. Alonso egyébként csapattársa, Kimi Raikkönen kielőzésével szerezte meg a hatodik helyezést.
Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen és Valtteri Bottas zárta az első tizet. Bottas lassú második bokszbeállásának köszönheti ezt a hátsó helyezést. A finnek a biztonsági övével gyűlt meg a baja, amelyet aztán nagy időveszteség árán az egyik csapattag húzott meg.
Egyedül Daniel Ricciardo nem ért célba. Az ausztrál pilóta autójának első felfüggesztése hibásodott meg. Így már biztosan az egyéni ponttábla harmadik helyén végez majd Abu-Dzabiban.
Az időjárás a jóslatok ellenére ezúttal is kegyes volt a mezőny tagjaihoz. Eső nem esett, egyedül a forró hőmérséklet korlátozta le a lágy abroncsok használatát.
A Forma-1-es cirkusz halad tovább, két hét múlva a szezon legizgalmasabb futama következik a Yas Marina pályán. Az Abu-Dzabi Nagydíj 2014. november 23.-án ad otthont a mindent eldöntő utolsó futamnak. Itt fog eldőlni, hogy a jó barátokból ádáz vetélytársakká átalakuló Mercedes-pilóták közül ki viheti majd haza az egyéni győztesnek járó trófeát.
2014-es Brazil Forma-1-es Nagydíj eredménye
1. Nico Rosberg Mercedes 1:30:02.555
2. Lewis Hamilton Mercedes + 1.457
3. Felipe Massa Williams + 41.031
4. Jenson Button McLaren + 48.658
5. Sebastian Vettel Red Bull + 51.420
6. Fernando Alonso Ferrari + 1:01.906
7. Kimi Raikkönen Ferrari + 1:03.730
8. Nico Hülkenberg Force India + 1:03.934
9. Kevin Magnussen McLaren + 1:10.085
10. Valtteri Bottas Williams + 1 kör
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso + 1 kör
12. Pastor Maldonado Lotus + 1 kör
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso + 1 kör
14. Esteban Gutierrez Sauber + 1 kör
15. Sergio Perez Force India + 1 kör
16. Adrian Sutil Sauber + 1 kör
17. Romain Grosjean Lotus + 8 kör
18. Daniel Ricciardo Red Bull Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a 18. futam után
Egyéni:
1. Lewis Hamilton 334 pont
2. Nico Rosberg 317 pont
3. Daniel Ricciardo 214 pont
4. Sebastian Vettel 159 pont
5. Fernando Alonso 157 pont
6. Valtteri Bottas 156 pont
7. Jenson Button 106 pont
8. Felipe Massa 98 pont
9. Nico Hülkenberg 80 pont
10. Kevin Magnussen 55 pont
Konstruktőrök:
1. Mercedes 651 pont
2. Red Bull 373 pont
3. Williams 254 pont
4. Ferrari 210 pont
5. McLaren 161 pont
6. Force India 127 pont
7. Toro Rosso 30 pont
8. Lotus 10 pont
9. Marussia 2 pont
(Amber PR)