A brit nagydíjon négy defekt volt, Vettel pedig kiesett. A végén Rosberg győzött, Webber és Alonso előtt
A rajtnál az edzés győztese, Lewis Hamilton remekül jött el, Webber viszont visszaesett. Később a lassításból kiderült, Grosjean kicsit eltalálta az ausztrált. Az első kör után az első tíz sorrendje: Hamilton, Vettel, Rosberg, Sutil, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Grosjean.
A nyolcadik körben a hazai közönség döbbenten figyelhette, ahogy Hamilton bal hátsó gumija darabjaira hullik, és az angolnak csaknem egy teljes kört kell megtennie három keréken a boksz bejáratáig. Akkor még azt gondolhattunk, ez egyedi eset lesz, de 2 körrel később, Massa bal hátsó gumija is hasonló módon és hasonló helyen semmisült meg. Mikor a 15. körben Vergne is hasonlóan járt, beküldték a biztonsági autót. Feltehetően, sok törmelék volt a pályán.
A biztonsági autós fázis alatt a csapatok is próbálták kitalálni, mi okozhatta a defektsorozatot, és egyben hasznos tanácsokkal látták el versenyzőiket. A rádióüzenetekből az derült ki, a csapatok a kerékvetőkben látták a probléma okát. A verseny felénél az első tíz sorrendje: Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean, Ricciardo, Perez, Webber, Button.
Alonso versenytempója ismételten jónak bizonyult, így a spanyol rajthelyéhez képest fokozatosan előre tudott lépdelni. A Lotus sem tűnt gyengének, Räikkönen sem szakadt le túlságosan.
A 42. körben Vettel autója állt meg váratlanul, a lassításból az látszott, a német hiába próbálja a fokozatokat, a motor üresben pörög. Vettel kiállásával óriási lehetőséghez jutott Alonso és Räikkönen is, hogy faragjanak hátrányukon a némettel szemben. Kettejük közül viszont egyértelműen a spanyol taktikázott helyesen, mivel ő azonnal kereket cserélt, miután Vettel kiesése miatt beküldték a biztonsági autót. Hasonlóan cselekedett Rosberg és Webber is, de Räikkönen nem. A jó döntés egyértelműen a kerékcsere volt. Érezte ezt a finn is, és meg is kérdezte csapatát erről. „Nem tudjuk, de amúgy is túl késő lenne már erre” – hangzott a Lotus válasza.
Ezzel Räikkönen sorsa gyakorlatilag megpecsételődött, és a biztonsági autós szakasz utáni, utolsó 7 kör arról szólt, vajon meddig tud felérni Alonso és Webber a friss gumikon. A végén Webber nagyon közel ért Rosberghez, de az előzéshez még kellett volna pár kör. Alonso is derekas felzárkózásba kezdett, és végül a dobogó harmadik fokáig ért fel. Räikkönen végül még a negyedik helyet sem tudta megtartani, mert Hamilton szintén nagy tempót autózott a végén, így meg tudta előzni a finnt.
A futam talán legnagyobb nyertese így Alonso lehet, aki sok pontot hozott Vettelen. Rosberg pedig az idei szezonban elért második győzelme miatt lehet boldog. A Pirelli viszont gondolkodhat, milyen magyarázatot talál a rejtélyes defektekre.
Végeredmény:
1 | N. Rosberg | Mercedes |
2 | M. Webber | Red Bull |
3 | F. Alonso | Ferrari |
4 | L. Hamilton | Mercedes |
5 | K. Räikkönen | Lotus |
6 | F. Massa | Ferrari |
7 | A. Sutil | Force India |
8 | D. Ricciardo | Toro Rosso |
9 | P. di Resta | Force India |
10 | N. Hülkenberg | Sauber |
11 | P. Maldonado | Williams |
12 | V. Bottas | Williams |
13 | J. Button | McLaren |
14 | E. Gutierrez | Sauber |
15 | C. Pic | Caterham |
16 | J. Bianchi | Marussia |
17 | M. Chilton | Marussia |
18 | G. van der Garde | Caterham |
19 | R. Grosjean | Lotus |