A Forma-1-es versenynaptár az idei évben igencsak eltér a megszokottól. A 31. Magyar Nagydíjat követően a Forma-1-es résztvevők nem utaztak el nyaralni és kipihenni e rekordhosszúságú szezon első felének fáradalmait, hanem a verseny leintését követően azonnal pakoltak és már mentek is tovább a következő helyszínre, a Német Nagydíjnak helyet adó Hockenheimringre. Korábban a Nürburgringgel felváltva került megrendezésre a Német Nagydíj, de egy év kihagyást követően 2014 után ismét itt állnak majd rajthoz a pilóták. Ez is fontos helyszín lesz, hiszen a cirkusz számottevő résztvevője német származású.
A csapatok nagyon készülnek a Német Nagydíjra, hiszen utána hosszabb szünet következik és jobb sikerekkel a hátuk mögött elmenni nyaralni, mint eredménytelenül. „Ott általában jó atmoszféra van és különleges lesz, hogy ez a nyári szünet előtti utolsó futam – ami miatt mindenki feldobott és nagyon keményen hajt, hogy a szezon első felét jó eredménnyel zárja.” – szögezte le Fernando Alonso.
A résztvevők többségének rossz hír, hogy ezúttal is a Mercedes pilótái lesznek a hétvégi futam favoritjai. Lewis Hamilton 2008-ban nyert Hockenheimben, igaz akkor még mclarenes színekben. A 2010 és 2012-es győzelmek Fernando Alonso nevéhez fűződnek. A spanyol pilóta viszont nem mostani csapatával, a McLarennel, hanem még Ferrari pirosban nyerte meg egymás után két évben a hőn áhított német győztes trófeát.
A 2014-es siker már Nico Rosberg nevéhez fűződik. A német pilóta kényelmes győzelmet szerzett hazai futamán, Igaz a kezére játszott Lewis Hamilton balszerencsés szombati balesete, amely miatt csak a huszadik helyről rajtolhatott el. A brit pilóta így is hatalmas bravúrt hajtott végre, hiszen végül a bronzérmes helyre hozta célba a Mercedest. Kettejük között Valtteri Bottas ért célba a Williams-szel, miközben Felipe Massa a harmadik helyről hatalmas balesetet szenvedett és már az első kanyarban kiesett.
Rosbergre ráférne egy újabb győzelem, ezúttal hazai rajongók előtt. Bakuban nyert utoljára és a Hungaroringen az első helyét is elvesztette az egyéni ponttáblán, így megnyugtató pihenést a nyári szünetben egy domináns versenyzéssel érhetne el. Ez nem lesz könnyű neki, mert a kezdeti bizonytalankodását követően Hamilton lelkileg nagyon egyben van, látszik rajta, hogy jól érzi magát a bőrében, régóta először. Rosbergen viszont észrevehető a megingás, a futamok utáni videóiban egyre rosszabb kedve van. Hatalmas hátrányát nem hogy lefaragta Hamilton, de túl is szárnyalta, s ezt az előnyt nem szívesen adná vissza Rosbergnek.
Nico Rosberg az első rajtkockából vághatott neki a Magyar Nagydíjnak, de nem tudott élni ezzel a lehetőséggel. Lewis Hamilton mindjárt a verseny legelején megelőzte őt és már az élen is maradt. A finn származású pilóta anyukája révén félig német is, így bízik abban, hogy a hazai futamgyőzelem ezúttal is az ő neve mellé kerül fel.
A Pirelli számára továbbra is gondot okoz, hogy ezen a pályán kétévente rendeznek futamot. Az autók várhatóan sokkal gyorsabbak lesznek, mint 2014-ben. Akkor egyébként nagyon változékony időjárási körülmények uralkodtak a hétvégén. A nagyon forró időmérő edzéshez képest vasárnap 20 fokot hűlt a hőmérséklet. Idén is megjósolhatatlan körülmények fogadják a Forma-1-es résztvevőket Hockenheimben. Az olasz abroncsgyártó a közepes, a lágy és a szuperlágy abroncsait viszi el a német pályára.
Változás a Ferrarinál
Már Magyarországon is pusmogták, s most valóra vált. A Ferrari technikai igazgatója, James Allison azonnali hatállyal távozik a maranellói csapattól. A Ferrari gyengélkedése és Allison személyes tragédiája (tavasszal elhunyt a felesége és három gyermekük magára maradt Angliában) előre vetítette a váltás lehetőségét. A korábban a Renault-nál dolgozó szakember nagy valószínűséggel ide fog visszatérni, különösen azért, mert így ideje nagy részét Angliában töltheti. Allison helyét az a Mattia Binotto veszi át a Ferrarinál, aki a ranglétrát több mint 20 év alatt végigjárva lép elő. Ez a váltás sajnos a csapat jövő évi teljesítményét is érintheti, hiszen már nagyban tart a felkészülés a 2017-es szezonra.
A verseny és a pálya
A 67-körös Német Nagydíj július 31.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 13,780 másodperc. A hockenheimi pályán 17 – vegyesen gyors és lassú – kanyar található.
2014-ben Nico Rosberg (Mercedes) állhatott fel a dobogó legtetejére Hockenheimben. A német pilóta ideje: 1:33:42.914 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Williams) lett, míg a bronzérmes helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba.
(Forrás: Amber PR)