Rövidváltással Olaszországban

Alig ért véget a nyári szünet utáni első futam Hollandiában, pihenés nélkül folytatódik a Forma-1-es cirkusz Olaszországban. A világbajnokság a hétvégén vesz búcsút az európai kontinenstől. A Tifosi lelkes, de nem lehetnek vérmes reményei hazai pályán sem. A Ferrari idén sem nyújt maradandót, s ez várhatóan nem változik meg hazai futamára sem Monzában. A 2019-es monzai győzelmét aligha ismétli meg a maranellói istálló, de tavalyi bronzérmes helyezését talán igen.

Bár 2020-ban és 2021-ben váratlan győztesek születettek a taljánoknál, de 2022-ben és 2023-ban minden visszatért a régi kerékvágásba. Max Verstappen hegemóniáját láthattuk. A hétvégén Hollandiában már megtört Verstappen győzelmi sorozata hazai nagydíján. Kérdés, hogy ez vajon folytatódik-e Olaszországban is.

Hollandiában Lando Norris tisztán nyert, Dr. Helmut Marko is leszögezte, hogy a McLaren és Lando Norris veszélyt jelent számukra mindkét világbajnoki cím tekintetében. A Red Bull tanácsadója bevallotta, hogy nem vártak ilyen erős teljesítményt a papaja színű csapattól. Fontos a folyamatos fejlesztés a csapatnál az RB20-as versenyképességének növelése érdekében. Elmondása alapján több irányba indulnak, több ötlettel, de a nyári szünet miatt nem tudtak semmit tenni ez ügyben.

A csapatok elfáradtak, régóta tart a szezon, s még kicsit több, mint három hónap van hátra a Forma-1-es szezonból. Ráadásul szeptember végétől október végéig lesz egy nagyobb szünet is. Hollandiát követően ezért szükség volt ismét azonnal áttelepíteni a cirkuszt a taljánokhoz, hogy december elejéig le lehessen vezényelni ezt az extrahosszú szezont.

S mi történt itt tavaly? Max Verstappen a Tifosi hazájában az első helyre vitte célba autóját, s ezzel rekordot írt zsinórban szerzett tizedik győzelmével. Sergio Perez lett a második a Monzában megrendezett Olasz Forma-1-es Nagydíjon. Bár az első hely nem sikerült hazai futamán, de Carlos Sainz révén a bronzérmes helyet így is megszerezte a Ferrari. A Red Bull is történelmet írt. A Forma-1 első csapata, amelynek sikerült zsinórban tizenöt győzelmet szereznie.

Míg Hollandiában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat, addig Monzában piros lelátók várják a csapatokat Ferrari-sikerre éhes rajongókkal. A narancsarmada szenvedélyességét nehéz lesz felülmúlni, ha egyáltalán felül lehet. Főleg a Ferrari jelenlegi eredményeinek tükrében. A maranellói csapat még mindig nem tűnik esélyesnek győzelemre hazai versenyén. A múltban többször is sikerült itt dobogóra állnia Ferrari-pilótának, s erre idén is jó esélye van a Frederic Vasseur irányította csapatnak.

A verseny és a pálya

 

A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát.

Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.

Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 1.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt.

Forrás: Facebook.com/amberprkft