Mintha semmi sem változott volna a Mikulás Rallye-n az utolsó ORB futamhoz képest, már ami az időjárást illeti. Az eső és az alaposan felázott gyorsasági szakaszok komoly kihívás elé állították a mezőnyt és az MRT öt párosát.
Kovács Antal és Istovics Gergő az abszolút ötödik, Szvatek Zsolt és Török Atilla az abszolút tízedik és a licences kategória kilencedik helyén fejezték be a veszprémi rali dzsemborit. Az Osváth – Farnadi, az ifj. Cseh – Németh és a Vígh – Mohácsi kettősök sajnos feladni kényszerültek a futamot, míg Borbás Szabolcs családi okok miatt nem tudta vállalni a részvételt a Mikulás Rallye-n.
A nehéz időjárási körülmények ellenére Kovács Antal sokkal magabiztosabban és gyorsabban autózott a Mikulás Rallye-n a Ford Fiesta R5-tel, mint egy hétvégével korábban Horvátországban.
„Sajnos az időjárás ismét nem volt kegyes hozzánk. Összességében egy, jó pörgős verseny volt a Mikulás Rallye, mindenféle csúszás nélkül zajlott a futam a mostoha időjárás ellenére is. Az előző hétvégén Horvátországban már mentünk az autóval, hasonlóan sáros körülmények között. Most sokkal kiegyensúlyozottabban versenyeztünk. Talán azért, mert ismerjük a pályákat, és mert tudunk készülni ezekre a tapadási viszonyokra. Az idei évben elég sokat kellett nedves murván menni, és éppen ezért tudtunk ilyen határozottan autózni. Kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk, hisz négy gyorsaságin mentünk ötödik időt, egyszer hatodikak, egyszer pedig negyedikek voltunk és így összességében az ötödik helyen végeztünk. Persze sok van még ebben az autóban, de most tettünk egy nagy lépést előre, sokkal nagyobbat, mint Horvátországban.
Jól választottunk gumit reggel. A Pirelli új K8-as abroncsát tettük fel az autóra, ami a puhánál is puhább keverék és teljesen jó volt ezekre a saras, esős körülményre. Délután se változtattunk ezen, szépen, kalandmentesen célba értünk és ezzel az idei év le is zárult számunkra.”
Szvatek Zsolt esetében a történelem megismételte önmagát. Tavaly a pécsi pilóta csak szenvedett az első körben a rossz gumiválasztásnak köszönhetően és sajnos ez idén sem alakult másként.
„A pénteki teszten sikerült jó beállításokat találnunk, jól hozzám igazítottuk az autót, ezért bizakodva vártuk a vasárnapi versenyt. Használt gumikkal mentünk az első körben, sőt én azt gondoltam, hogy azzal a garnitúrával csináljuk meg az egész versenyt. Sajnos rossz döntést hoztam. Igaz, hogy Pirelli K6-okkal mentünk, kicsit kivágva, de mint kiderült, nagyon nem volt jó a tapadása az első körben, úgyhogy nemhogy az idő nem volt jó, de nem is élveztük, mert rettenetesen nehezen lehetett az autót az úton tartani. Az elő körben megforogtunk, tolattunk, mondhatjuk, hogy elég sok minden történt velünk.
A másik körre a csapat felajánlott négy darab, vadonat új gumit, úgyhogy ezekkel mentünk ki a délutáni szakaszokra. Mondanom sem kell, sokkal jobb volt a tapadás, igaz még ennél is lehetett volna puhább az abroncs, de most erre volt lehetőségünk és ennek is nagyon örültünk. A második körben már sokkal precízebben tudtunk menni, úgyhogy összességében elégedett vagyok. Célba értünk, ami az elsődleges feladat volt számunkra a Mikulás Rallye-n. A körülmények nagyon nehezek voltak, de ennek ellenére élveztük a versenyt és itt szeretném megköszönni a segítséget a Maricsek Racing Team-nek és a támogatóimnak: Rolatast, Török Klíma, Trucker Security”
A második gyorsasági szakasz után még az abszolút nyolcadik pozíciót foglalta el Osváth Péter, de a harmadik szakaszon hibázott és majd öt percet veszített az összetettben. Mivel a Mikulás Rallye egy tét nélküli verseny, a hatalmas időveszteség miatt a balatonfüredi pilóta feladta a futamot.
„A Mikulás Rallye előtti napokban sokat gondolkoztam azon, hogy elinduljunk-e a versenyen. Folyamatosan néztem az időjárás jelentést és láttam, hogy esőt jósolnak. Az idei évben a Veszprém Rallye-n esett az eső, a Waldviertel Rallye-n szintén és mikor kipróbáltuk a terep-rallye-t, akkor is esős volt az idő.
A sárdagasztáshoz nem volt semmi kedvem, de a tréning alkalmával nem tűnt olyan rossznak a helyzet. Aztán az éjszaka folyamán ismét esett az eső, még jobban szétázott a pálya, rengeteg volt a pocsolya, úgyhogy nem volt egy nagy élmény autózni rajta. Ráadásul a harmadik, Márkó – Jutaspuszta szakaszon még be is csúsztunk. Egy saras fékutat szépen elmértem és becsúsztunk az árokba. Az autó alja fönnakadt és öt perc kellett ahhoz, hogy a nézők kitoljanak onnan. A szakaszt még teljesítettük, de ekkora hátrányban nem láttam értelmét a folytatásnak és inkább kiálltam. Egy nehéz szezonon vagyunk, túl éppen ezért szeretném megköszönni a támogatóinknak és a partnerinknek az egész éves segítséget, találkozunk jövőre!”