A Superbike VB-n 13 futamot rendeznek, hét gyártó vesz részt a versenysorozaton, egy futamban 28 motorversenyző van a pályán, és két biztonsági autó ügyel a verseny biztonságára. A Superbike biztonsági autóit vezető Cristian Siso és Nicola Cursi a motorport lelkes hívei, profi vezetők, akik az utóbbi négy évben együtt dolgoztak. A két SEAT Leon CUPRA biztonsági autó minden versenyen elsőként van a pályán, ők felelősek a pálya burkolatának ellenőrzéséért, hogy a versenyen optimális állapotban legyen.
Másodpercek kérdése A biztonsági autóként szolgáló SEAT Leon CUPRA olyan sorozatban gyártott gépkocsi, amely kevesebb, mint 5 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni. „A motorkerékpárok nagyon gyorsak, így nekünk is olyan autókra van szükségünk, amelyek erősek és jó a gyorsulásuk.” – magyarázza Siso, hiszen a pályán elérhetik a 250 km/h sebességet is.
Versenyenként mintegy 600 kilométert tesznek meg Feladatuk a pálya alkalmasságának ellenőrzése, az időmérő- és a bemelegítő körök megtétele. A két biztonsági autó által egy futamon megtett távolság akár a 600 kilométert is elérheti “Már amennyiben nem hívnak be bennünket a pályára verseny közben, amire sajnos az idei szezonban még nem volt példa.”- teszi hozzá Cristian Siso.
13 futam négy földrészen 90%-os páratartalom Thaiföldön, 45 fokos hőség Katarban, vagy eső és nedves pályaburkolat a franciaországi pályán. „A biztonsági gépkocsiknak minden időjárási feltételhez alkalmazkodniuk kell. Ez alapvető fontosságú a saját-, a motorkerékpárok- és a versenyzők biztonságának érdekében.”- mondja Nicola Cursi, a kettes számú biztonsági autó vezetője.