– A SEAT étkesítése világméretekben továbbra is kétszámjegyű növekedést produkált. Februárban a spanyol márka újabb ugrásszerű növekedést mutatott, a kiszállítások elérték a 31.800 egységet, ami 18,8%-os növekedést jelent 2016 azonos hónapjával összehasonlítva. Az év első két hónapjában az eladások 13,6%-kal emelkedtek, és elérték a 64.000 egységet.
Az értékesítés növekedése nagyon erős volt a márka piacainak többségén. Januárban és februárban Spanyolország volt a kiszállítások terén az első helyen 14.400 eladott gépkocsival, ez 24,5%-os növekedést jelent. Spanyolország ezzel megelőzte Németországot, ahol a növekedés 8,9% volt, és elérte a 11.900 egységet. Ezt követte az Egyesült Királyság, 21,3%-os növekedéssel és 5.600 darab eladott gépkocsival. A SEAT igen pozitív fejlődést ért el Mexikóban, a márka negyedik legnagyobb piacán (9,5%-os emelkedés és 4.600 eladott gépkocsi), illetve Olaszországban: 15,8%-os növekedés, és 3.300 étékesített autó.
“Nangyon elégedettek vagyunk az értékesítés első két havi alakulásával az. A márka kétszámjegyű növekedési mutatókat produkál egészében, és a legfőbb piacokon is, piaci részesedésünk tovább növekszik. A Genfi Autószalonon az Ibizával és termék offenzívánk új modelljeivel mutatkozunk be, és úgy hisszük, ezekkel ezt a lendületet az
egész év folyamán fenntartjuk.”- mondja a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths.
A SEAT e számokat a Genfi Autószalonon jelentette be, mely nagyon speciális lesz a márka számára. Mindenekelőtt azért, mert az új SEAT Ibiza ötödik nemzedéke, a több mint 5,4 millió értékesített gépkocsival a spanyol márka legtöbbet eladott modellje a központi helyet foglalja el a SEAT genfi standján.
“A SEAT a konszolidáció és a növekedés időszakában van, és mi azért dolgozunk, hogy az iparágban az egyik legdinamikusabban fejlődő szervezetté váljunk”- mondja Luca di Meo, a SEAT elnöke. “Az új Ibiza a márka számára nagy előrelépést jelenten majd, és arra hivatott, hogy fordulópontot hozzon saját szegmensében.”- teszi hozzá di Meo elnök.
Ez újabb előrelépés a márka történetének legnagyobb termék offenzívájában. A kezdet a márka első szabadidő autója (SUV), az Ateca piacra dobása volt, amit a megújított Leon követett. Most az Ibiza következik, ami beteljesíti a márka három fő pillérének megerősítését. Ezt követően újabb modellek érkeznek, mint például a kompakt crossover, az Arona. Az idei év végéig minden új modell azt fogja eredményezni, hogy a SEAT lényegesen növelheti részesedését az európai piacokon. Mindezen túl az új modellek magukba foglalják az Xcellence változatokat is, mint a jelenlegi FR felszereltségi szint alternatíváját. Az Xcellence változatot azért hozták létre, hogy olyan új vevőket érjenek el, akik kifinomultabb és egyedibb jellegű formatervezést keresnek, mindezt egyesítve a kényelmesebb és okosabb funkcionális eszközökkel.
A döntő modell
A SEAT Ibiza ötödik nemzedékét Barcelonában fejlesztették ki, ami döntő lépés a SEAT jövőjére nézve. Először is azért, mert ezt az autót a Volkswagen-csoport legfejlettebb technológiájára, az MQB platformra (Modular Quer Baukasten) építették, ami mutatja a SEAT márka fontosságát a Volkswagen-csoporton belül. Ezt az új platformot első alkalommal alkalmazzák ebben a termék-szegmensben. Másodszor pedig azért, mert teljes egészében fejlett technológiával, látványos dinamizmussal és észrevehetően megnövelt belső térrel rendelkezik.
“Az új Ibiza magában hordozza a SEAT új genetikai tulajdonságait, és fantasztikusan dinamikus teljesítményt mutat”- mondja Matthias Rabe, a SEAT kutatási és fejlesztési alelnöke. Az új, moduláris MQB A0 platformmal a SEAT Ibiza magasabb technológiai szintre lépett, és kényelmi szempontból észrevehetően megnövelt belső térrel és variálhatósággal rendelkezik.”- teszi hozzá Rabe.
Az új Ibiza egyesíti az eleganciát és a stílust, de soha nem enged dinamikus jellegéből. Az új Ibiza kétségtelenül növeli majd a SEAT ügyfél bázisát is, és javítja a márka imázsát, mert a gépkocsit egyre “kívánatosabbá teszi”.
Összegezve, az új SEAT Ibiza az általában a magasabb szegmensekben elérhető minőséget kínálja, és olyan ügyfeleket céloz meg, akik nem csupán azt tudják, hogy mit szeretnének, és fiatalos, dinamikus lelkiséggel élnek, hanem azokat is, akik kifinomultabb, fejlettebb vonást keresnek, és a legmodernebb és legfejlettebb technológiát akarják magukénak tudni.
A SEAT Leon CUPRA, a SEAT mindeddig legnagyobb teljesítményű autója
A spanyol márka által mindeddig gyártott leggyorsabb autó, az új SEAT Leon CUPRA is szerepel a SEAT standon. Noha mindenki 300 lőerős motorjáról, 380 Nm maximális nyomatékról, vagy pedig a 100 km/h-ra történő 4.9 másodperces gyorsulásáról fog beszélni, meg kell említeni, hogy a Leon CUPRA a 4Drive Total Traction hajtással érkezik.
E fejlesztések a teljesítmény, a nyomaték és az erőátvitel terén azt mutatják, hogy a teljesítmény szempontjából nyilvánvaló előrelépés született, és a gépkocsit teljesen felszerelték azokkal a biztonsági, összekapcsolhatósági és multimédiás technológiával, amelyekkel a Leon modellek büszkélkedhetnek.
A 300 lóerős Leon CUPRA-val együtt egy nagyon látványos modellt is kiállítanak: amely matt szürke külsővel, a belső terében és karosszériáján szénszálakkal, és rézből készült esztétikus részletekkel jelenik meg. Természetesen a SEAT Leon CUPRACER Evo17-ről van szó, ez a SEAT Leon verseny változata, amit a TCR nemzetközi versenyein való részvételre terveztek. Két változatban érhető el, az egyik kettős közvetlen kapcsolású sebességváltóval (DSG), a másik kézi szekvenciális sebességváltóval. A Leon CUPRACER Evo 17 ugyanazt a motort kapta mint az utcai változat, de 350 lóerős a teljesítménye,
ami 20 lóerővel több, mint a 2016-os modellé volt, motorjának nyomatéka pedig 420 Nm.
A sajtó konferencia új formája
A SEAT standon egész nap sajtóbeszélgetésekre kerül sor három témában, amelyeket a SEAT igazgató tanácsának tagjai tartanak. Az elsőn Luca di Meo, a SEAT elnöke kezdett, aki a jelenlegi üzleti helyzettel és más vállalati témákkal foglalkozott, őt követte Wayne Griffiths, a SEAT értékesítésekért és marketingért felelős alelnöke, aki a vállalat kereskedelmi helyzetéről adott átfogó képet. A következő előadó párt Dr. MAtthias Rabe, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke és Dr. Andreas Tostmann, a SEAT termelésért felelős alelnöke alkotta, akik az új Ibizáról és az MQB A0 platformról beszéltek. Harmadik párként Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója és Joaquin Serra, a SEAT minőségért felelős igazgatója is sajtóbeszélgetést tartott, ők elsősorban a SEAT sajátos formatervezéséről és a minőség fontosságáról beszéltek az újságírók előtt.