Sebestyén Peti a második körben bukott

A FIM-Superbike-sorozat és a European Junior Cup mezőnye a Forma1-es/WTCC futamairól és gyorsaságáról ismert monzai versenypályán folytatta a szezont. A pénteki szabadedzésen Peti a nyolcadik helyet szerezte meg, de a tegnapi időmérőn a második körben bukott, a kvalifikációt így a 20. helyen zárta. Szerencsére az esést egy nagyobb zúzódással a vállán megúszta, és az állapota lehetővé tette, hogy a mai nap folytassa a versenyzést. A szétesett vasárnapi időtervben végül közel három órás késéssel 17 óra után került lebonyolításra a European Junior Cup versenye. Petinek a 20. helyről sikerült a 12. helyre feltornáznia magát, ezzel a három futam után összesítésben a 6. helyen áll.

„Peti mindent egybe vetve a maximumot hozta ki ebből a hétvégéből: nem gondolom, hogy ebben a mezőnyben bárki képes lett volna erre a teljesítményre, hogy ilyen bukás után a futamon nyolc helyet javítva, fájdalmakkal küszködve, az első körben történt balesetet kikerülve ilyen eredményt produkáljon. Több magyar kilátogatott a monzai futamra és úgy láttam, hogy mindannyian osztják véleményemet és csak gratulálni tudnak Petinek a hétvége után.” – nyilatkozta Kiss Zsolt, Honda kereskedő, a Honda Hungary kapcsolattartója.

„A versenyen az első körben történt bukás után Peti egyedül, nem bolyban motorozott, és ez – amit talán a laikusok kevésbé tudnak, – nagyon előnytelen a versenyző részére, ilyen helyzetben talán még a fájdalom is erősebben hat. Így nagyon büszke vagyok Petire, hihetetlen az a küzdés, ahogy ennyi negatív körülmény ellenére ilyen jó eredményt produkált a monzai futamon, összességében hatodik helyen áll a bajnoki táblán, mely a gyakorlatban (előtte egy wildcar-versenyző van) az ötödik helynek felel meg, így bizakodva tekintünk előre.” – mondta Roberto Favaro, Sebestyén Peti menedzsere.

Rövid interjú Sebestyén Petivel a futam után

Először is a tegnap történtek után megkérdezem, hogy vagy?

Köszönöm jól, úgy érzem, lehetnék boldog is, mert a tegnap történtek ellenére egyáltalán rajthoz tudtam állni. Ma reggel a versenyorvos végül megadta az engedélyt a folytatásra, de napközben is folyamatosan kaptam gyógyszereket is, tehermentesítőtapasszal motorozta végig a versenyt. Ugyanakkor ez a végül három órás csúszás se nekem kedvezett.

Hogyan kaptad el a rajtot a versenyben?

A rajtom jól sikerült, egészen az első kanyarig jól is mentem, ahol több versenyző bukott a sikán második részében – így a sóderágyban kellett kerülnöm. Ezután a bolytól leszakadva egyedül maradtam a pályán, és tudni kell, hogy ezek a motorok nagyon gyengék, a szélárnyék hiányában nagyon nehéz volt pozíciót javítani.

A 4. körtől törtél előre, végül a 12. helyre sikerült felhoznod magad. Mennyire vagy elégedett ezzel a teljesítménnyel?

Magával a pozícióval elégedett vagyok, a másik oldalról nézve viszont sokkal jobb eredményeim is voltak már az első két versenyen. A második futam után úgy jöttünk ide Monzába, hogy a győzelemért harcolunk, és mindent megtettünk ezért. Úgyhogy nézőpont kérdése, hogy mennyire sikeres ez a hétvége. Sok magyar volt jelen a versenyen, többek között, akik csak miattam látogattak el Monzába, ez különösen jól esett és a csapatomon, a szerelőmön, Dede Istvánon kívül nekik is szeretnék köszönetet mondani.

Június 30-án lesz a következőfutam, hogyan töltöd majd ki ezt a viszonylag hosszú időt, mi a terved a következő futamig?

Először a vállamat szeretném rendbe tetetni, de ahogy jobban leszek, szeretnék minél többet motorozni és versenyezni. Kijöttek kisebb problémák a motoron a futam alatt, amit Imolára ki fogunk javítani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*