A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) az Észak-magyarországi Gyógyturisztikai Klaszterrel közösen jelenik meg a budapesti Nyugdíjas Expón 2014. december 5-én és 6-án. A bemutatkozás célja, hogy felhívják a látogatók figyelmét az „Egészségtudatos hegyvidéki régió” idősbarát turisztikai kínálatára.
Az Észak-magyarországi RMI decemberben kiemelt figyelmet fordít az 50 év feletti korosztály igényeinek feltérképezésére a turizmusban. A társaság nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy egyre jelentősebb szakmai érdeklődés mutatkozik a senior turizmus iránt.
A Regionális Marketing Igazgatóság 2014. december 11-én Egerben Szakmai Fórumot rendez az Észak-magyarországi Turizmus Akadémia sorozat keretében, melynek témája a szépkorúak turizmusa. „Tovább szegmentálható–e az 50+ korosztály? Változnak-e a motivációk az idő előrehaladásával? Beszélhetünk-e idősbarát termékről, kínálatról? Hogyan utazik ma a nyugdíjas korosztály? Tudjuk azt, hogy emlékekből is utazunk?” – Ilyen és még számos más kérdéssel foglalkozik a szakmai fórum.
A KKV szektor turisztikai vállalkozásait piacra segítő szakmai rendezvényen a részvétel az Észak-magyarországi régióban működő turisztikai szolgáltatók számára ingyenes, és előzetes regisztrációhoz kötött.
Egy 2004. évi országos reprezentatív kutatás eredményei szerint a 60 évnél idősebbek, valamint az 51-60 év közötti korosztály nyugdíjas háztartásainak 47%-a vesz részt egynapos kiránduláson, 43%-uk pedig egy évben legalább egyszer üdül. Utóbbiak tartózkodási ideje meghaladja az átlagot. A nyugdíjas korú válaszadók fele a főszezonban utazik, jelentős részük a elő- és utószezonban (is) választ üdülést, amelynek átlagos időtartama 7,2 nap. (forrás: Magyar Turizmus Zrt. és M.Á.S.T Piac- és Közvéleménykutató Társaság kutatása 2004.)