Két nap, 516 hajó, 155 kilométer, több ezer lelkes szurkoló. Nem is zárulhatott volna jobban az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj a rendezvény mobilitási partnere, az AUDI számára. A márka büszke mindkét támogatott csapatára, akik közül egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán, a Józsa Márton vezette Raiffeisen Fifty-Fifty – saját 2014-es rekordját megdöntve – 7 óra 13 perc 21 másodperces idővel lett a verseny abszolút győztese. Józsa Márton hajója az idei diadallal immár harmadik győzelmét aratta a versenyen 2012 és 2014 után. A szintén az AUDI által támogatott Litkey Farkas a nagyszerű eredménynek számító hetedik helyen hajózott be a célba a Process Solutions fedélzetén.
A mezőnyben a legújabb fejlesztésű katamaránok mellett a Balaton klasszikus hajói, valamint túravitorlások is rajthoz álltak. A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út várt, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladtak, majd Keszthelynél fordulva tértek vissza Balatonfüredre. A regatta limitidejét a versenyre nevezett 516 hajóból végül 456 teljesítette, vagyis szombaton reggel kilenc óráig ennyi legénységnek sikerült behajóznia a balatonfüredi célba – ez a 90% fölötti eredmény pedig minden idők egyik legsikeresebb Kékszalagjává tette az idei versenyt.
A Kékszalag leggyorsabb hajói számára az AUDI évről-évre Speed Challenge pályaversenyt, amelyen idén a dr. Kaiser Kristóf kormányozta Prospex-Delta diadalmaskodott, a második helyen a Raiffeisen Fifty-Fifty végzett, míg a harmadik a The Red csapata lett.
A szurkolók és a látogatók szívesen fotózkodtak az AUDI Sport füredi mólónál kiállított autócsodáival, míg a versenyzők személyesen is élvezhették a prémium kategóriás modellek kényelmét az AUDI Shuttle-nek köszönhetően. Az aktív napoktól az AUDI a Vitorlás téren felállított VIP Lounge-ban rendezett, fergeteges hangulatú fogadással búcsúzott.
A Kékszalagról: A versenyt először 1934-ben írta ki a balatonfüredi Hungária Yacht Club. Elképzelésük lényege az volt, hogy a Balaton Kék Szalagját bármely vitorlás elnyerhesse, amely a kiírt távon, az óramutató járásának megfelelően a leggyorsabban körbehajózza a tavat. 1942-ig a versenyre kétévente került sor, ezután a háború miatt kimaradt néhány esztendő. A hagyomány 1947-ben éledt újra, a verseny egyre népszerűbb lett. 1955-ben a Nemere II. nevű 75-ös cirkáló 10 óra 40 perc alatt teljesítette a távot. Ezt a fantasztikus rekordot csak 57 évvel később, 2012-ben sikerült megdöntenie egy hightech anyagokból készült katamaránnak, a magyar fejlesztésű kétárbocos Fifty-Fifty-nek. 2001 óta már évente rendezik meg a Kékszalagot, amely Európa legnagyobb tókerülő versenyévé vált, többszáz hajó nevezésével. A Kékszalag hagyománya, hogy a versenyre mindig azon a júliusi hétvégén kerül sor, amely legközelebb van a holdtöltéhez.