Sikerrel debütált az új párosításban megrendezett Budapest Boat Show és Budapest Motor Fesztivál. Február 23–26. között a két kiállítást összesen csaknem 30 ezer látogató tekintette meg a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban.
Az elmúlt évek tapasztalatainak és sikerének köszönhetően a HUNGEXPO Zrt. vezetése, a partnerekkel közösen döntött úgy, hogy ettől az évtől a két régi kiállítás új párosításban jelentkezik. A cél, hogy a szervezők teret biztosítsanak mindkét esemény további dinamikus növekedéshez.
A HUNGEXPO Budapesti Vásárközpont legnagyobb pavilonjában, az „A”-ban kapott helyet Magyarország legjelentősebb motoros szezonnyitó rendezvénye, a Budapest Motor Fesztivál. A kiállítás ezúttal a Carstyling.hu Tuning Show (a két kiállítás együtt korábban Nemzetközi Auto Motor és Tuning Show, vagyis AMTS néven várta a látogatókat) nélkül jelentkezett, mivel a két rendezvény 2016-ra elérte a Hungexpo teljes kapacitását, így mindkettő fejlődése érdekében szükség volt a szétválasztásra.
A Budapest Motor Fesztiválra szinte az összes nagy motor márka, köztük az Aprilia, a Harley-Davidson, a Honda, a Husqvarna, az MV Augusta, a Piaggio, a Suzuki, a Vespa, a Yamaha, az Askoll, a Triumh és a Kawasaki is elhozta újdonságait. A fesztiválon a látogatók több mint 300, az Épített Motorok és Autók Találkozóján (EMAT) csaknem 100, a Veterán Motor Kiállításon pedig 200 motorral találkozhattak, és válogathattak a motoros kiegészítőkből, felszerelésekből.
Rengeteg érdeklődő kísérte figyelemmel a kiállítás idején rendezett bemutatókat, köztük több Supermoto, Streetfighter, mentőmotoros bemutatót és az Old Timer, SuperEnduro, MX és mini MX futamokat, a veterán és épített motor árveréseket, valamint a beszélgetéseket ismert motorversenyzőkkel.
A Budapest Motorfesztiválon jelentette be Talmácsi Gábor, hogy üzletemberként és szakkommentátorként folytatja pályáját. Az elmúlt évtizedek legsikeresebb magyar motorversenyzője a kiállítás egyik háttérbeszélgetésén jelentette be a hírt. A gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában 2007-ben világbajnok motoros 2013-ban vonult vissza a versenyzéstől.
A Budapest Boat Show Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, immár 26 éve a hajózás és a vízi sportok szezonnyitó nagy rendezvénye. A kiállításon a hazai vitorlás, elektromos és motoros hajó piac teljes vertikuma felvonult. Idén több mint 90 kiállító 100 hajót, köztük soha nem látott mennyiségű (12) 10 méternél hosszabb vitorlást mutatott be. Két pavilonban több mint 2 milliárd forint értékű hajó kapott helyet.
Ma Magyarországon csaknem 3800 versenyvitorlázó van, és 35 ezren vitorláznak kedvtelésből – mondta el a kiállítás megnyitóján Kollár Lajos, a Magyar Vitorlás Szövetség elnöke. A vitorlázás népszerűségének növekedését támasztja alá, hogy a szövetség költségvetése az elmúlt négy évben folyamatosan emelkedett. Négy éve még mintegy 160 millió forint volt a büdzsé összege, míg az idén ez az összeg már meghaladja a 350 millió forintot. Emellett a vitorlázás alapismereteivel mintegy 30 százalékkal több gyerek ismerkedik szervezett formában, mint korábban – mondta a szövetség elnöke.
A Budapest Boat Show-n sikeresek voltak az elsősorban a szabadidős hajózás témája köré szerveződő programok, köztük az árbóc mászás, a csomókötöző, és –dobó verseny, a hajós ügyességi versenyek. Rengetegen vették igénybe a hajó szimulátort, a kajak- és evezős ergométert.
A Budapest Boat Show négy éve indította első Újdonság Pályázatát, mellyel letette voksát az innovációk támogatása mellett. A szervezők két kategóriában hirdettek versenyt, így hajó gyártók és forgalmazók, valamint hajózáshoz kapcsolódó kiegészítőket és szolgáltatásokat kínálók is indulhattak a pályázaton. A győzteseket a megnyitón jutalmazták, a legsikeresebb pályázók pedig a kiállításon találkozhattak a látogatókkal és a szakemberekkel, akiknek bemutatták fejlesztéseiket.
Sok érdeklődőt vonzottak a kiállítás fő támogatójáról elnevezett GENERALI Kikötő Színpad szakmai programjai. A kiállításon rendezték meg Kabay Barna: „A Balaton hullámain” című dokumentumfilmjének ősbemutatóját is.
A kiállítás főtámogatója a Generali Biztosító Zrt., stratégiai partnere a Magyar Vitorlás Szövetség, autós támogatója pedig az Audi volt.