Az eső elmaradt és a dolgok jelenlegi állása szerint a Mercedes idei autója egyelőre utolérhetetlen. Rosberg ezúttal második lett, Vettel pedig harmadik.
Azt suttogják a Mercedes motor 80 lóerővel erősebb a Renault-nál, de hála a Petronas-nak, a McLaren-hez képest is harminc lóerős erőtöbblettel rendelkezik. Ezt számításba véve igazán dicséretes a Red Bull teljesítménye, hiszen Vettel a futam alatt folyamatosan nyomás alatt tartotta Rosberget, és Ricciardo is jó tempót ment. Természetesen Hamiltonra, aki már a rajt után meglépett, egy pillanatig sem voltak veszélyesek.
Ricciardo balszerencséje
A Ferrari valós tudása még mindig elég rejtélyes: Alonso szerencsésen eljött a rajtnál, és különösen a verseny utolsó részében volt nagyon gyors. A csapat is nagyon jól dolgozott, és segítette a spanyolt, aki végül Hülkenberget megelőzve a negyedik helyig jutott. Alonso talán Ricciardóra is veszélyes lehetett volna, de a Red Bull gondoskodott arról, hogy ez ne derüljön ki: a boxban nem húzták meg a bal első anyát a keréken, és emiatt vissza kellett tolni a már elinduló ausztrál versenyzőt.
Räikkönen pont nélkül
A Ferrari másik pilótája, Kimi Räikkönen a viszonylag biztató, esős időmérő után ismét rendkívül peches futamon van túl: a rajt után Magnussen találta el szárnyával jobb hátsó kerekét, ami azonnali defektet okozott a finnek. A Ferrari-pilóta pont olyan messze volt a boxtól, hogy mire körbe ért, gyakorlatilag elúszott minden esélye, még a pontszerzésre is. Végül Räikkönen a 12 helyen ért célba, bár az utolsó pár körben lett volna esélye a nála lassabb Grosjean-t és Kwjat-ot megelőzni, de ehhez nem volt elég a Ferrari ereje.
Massa nem enged
A száraz pályán a két Williams ismét kieresztett karmokkal közlekedett, és remek tempót autózva Massa hetedik, Bottas pedig a nyolcadik lett. Bottas azonban végezhetett volna előrébb is, de brazil csapattársa a verseny utolsó felében nem engedte el, hiába volt nála a finn sokkal gyorsabb. A csapat szempontjából Massa döntése mindenképpen káros volt, hiszen a köridőket nézve, Bottas valószínűleg megelőzte volna Buttont is, aki a Williamsek előtt haladt közvetlenül.
Fogyasztási verseny
A mai futamon egyébként premiert is ünnepelhettünk a tévéközvetítés során, hiszen ma láthattuk először a versenyzők által elhasznált üzemanyag-mennyiségeket a képernyőre kiírva. Az adatok alapján következtetni lehet arra, melyik pilóta diktálhat esetleg nagyobb tempót a verseny vége felé. Meg arra is, merre tart most a Forma-1…
– Dóka Attila –
Végeredmény, maláj nagydíj
1 | L. Hamilton | Mercedes |
2 | N. Rosberg | Mercedes |
3 | S. Vettel | Red Bull |
4 | F. Alonso | Ferrari |
5 | N. Hülkenberg | Force India |
6 | J. Button | McLaren |
7 | F. Massa | Williams |
8 | V. Bottas | Williams |
9 | K. Magnussen | McLaren |
10 | D. Kwjat | Toro Rosso |
11 | R. Grosjean | Lotus |
12 | K. Räikkönen | Ferrari |
13 | K. Kobayashi | Caterham |
14 | M. Ericsson | Caterham |
15 | M. Chilton | Marussia |