Sikeres piaci bevezetését követően elegáns kupéval bővíti ENYAQ iV modellsorozatát a ŠKODA, emellett egy sportos RS-változat is megjelenik a kínálatban. Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV érzelmekben még gazdagabb formavilága és sportos vonalvezetése ellenére is bőséges térkínálattal és 570 literes csomagtartóval érkezik. 0,234-es légellenállási tényezője (cw) az ENYAQ iV változaténál is kedvezőbb, ami felszereltségtől függően mindennapos használatra is kiválóan alkalmas, a WLTP-menetciklus szerint akár 545 kilométer*** maximális hatótávot is lehetővé tesz. Az ENYAQ COUPÉ iV kétféle akkumulátormérettel, hátsó- vagy összkerékhajtással, illetve 132 kW* és 220 kW** között – utóbbi az ENYAQ COUPÉ RS iV számára – négy különböző teljesítményszinten jelenik meg a palettán. Utasterében az ENYAQ iV belteréből ismert Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket.
Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „Az SUV-változat sikeres bemutatkozását követően most az új ENYAQ COUPÉ iV hoz még több érzelmet, sportosságot és eleganciát a ŠKODA iV modellcsaládba. Formatervezőink és mérnökeink sikerrel ötvözték magasfokú funkcionalitással az érzelemdús formavilágot, új csúcsváltozatként pedig az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA RS modell jelenik meg. Az ENYAQ COUPÉ iV tökéletesen kombinálja az érzelmeket a gazdaságossággal, immár egy különösen elegáns karosszériaformában is megtestesítve a ŠKODA modelljeitől megszokott bőséges térkínálatot.”
Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV az ENYAQ iV modellel együtt a ŠKODA Mladá Boleslav-i főüzemében készül, ezzel e két változat a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő egyedüli európai modellként gördül le Németországon kívüli termelési helyszínen a szerelőszalagról. Felépítésével és nagy tengelytávjával a MEB-platform egyaránt új lehetőségeket biztosít a karosszéria arányaiban és formatervezésében. Mivel a hajtásrendszer nagyfeszültségű akkumulátora teljes egészében a padlózatban kapott helyet, s a jármű konstrukciójából adódóan középső alagútra sincs szükség, a hátsó utasok kiemelkedően nagyvonalú térkínálatot élvezhetnek.
Lágyan ereszkedő tetővonal és már alapkivitelben sötétített panoráma-üvegtető
Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV még az SUV-változatnál is érzelemdúsabb formavilággal érkezik, és a SPORTLINE verzió mellett különösen sportos csúcsmodellként az ENYAQ COUPÉ RS iV is megjelenik a palettán. Az ENYAQ COUPÉ iV egyéni stílusú, sportos első lökhárítóval és a karosszéria színére fényezett oldalsó küszöbbortásokkal készül, illetve 19 és 21 col közötti peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető. Tetővonala a B-oszloptól enyhén ereszkedik hátrafelé, majd határozott légterelő peremmel kiformált csomagtérajtóban végződik. A Coupé alapfelszereltségéhez tartozó, sötétített panoráma-üvegtető szintén kiemeli e modellváltozat vonalvezetését. ŠKODA-modellbe épített eddigi legnagyobb panoráma-üvegtetőként a teljes tetőterületre kiterjed, és harmonikusan simul a hátsó szélvédőbe. Mivel a normál tetőszerkezetnél vékonyabb kialakítású, bőséges fejteret biztosít az utasoknak. A panoráma-üvegtető révén több fény juthat az utastérbe és szellősebb térérzetet nyújt, emellett speciális bevonatával nagyban hozzájárul a beltér mindenkor kellemes klímájához. Az ENYAQ iV kivitelhez hasonlóan a COUPÉ változathoz is rendelkezésre áll a Crystal Face megoldás, amelyben összesen 131 LED-egység világítja meg a markáns ŠKODA-hűtőrács függőleges bordáit és vízszintes fénysáv teszi teljessé a vizuális összhatást. A Crystal Face az ENYAQ COUPÉ RS iV esetében az alapfelszereltséget bővíti.
Kétféle akkumulátorméret és négy különböző teljesítményszint, egészen az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodellig
Az új kupémodell négyféle teljesítményszinttel áll rendelkezésre. A kínálat 132 kilowattól* indul a 62 kWh (nettó 58 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral szerelt, kizárólag hátsókerékhajtású ENYAQ COUPÉ iV 60 számára, s szintén a hátsó kerekein keresztül továbbítja az útra erejét a 82 kWh (nettó 77 kWh) kapacitású akkumulátorral szerelt, 150 kW teljesítményű ENYAQ COUPÉ iV 80. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x és az ENYAQ COUPÉ RS iV a nagyobb akkumulátor mellett első tengelyén egy második elektromos motorral is rendelkezik, így összkerékhajtást is kínál. Az ENYAQ COUPÉ iV 80x rendszerteljesítménye 195 kW**, míg az ENYAQ COUPÉ RS iV csúcsmodell 220 kW** rendszerteljesítményt és 460 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát vezetője rendelkezésére. Utóbbi a ŠKODA első tisztán elektromos hajtásrendszerű RS-modellje, amelynek karakteres jellemzői különösen dinamikus vezetési élménye, számos fekete stíluseleme, valamint hátsó lökhárítója jellegzetes vörös fényvisszaverő csíkja. Az ENYAQ COUPÉ RS iV álló helyzetből mindössze 6,5 másodpercet igényel a 100 kilométer/óráig tartó sprinthez, végsebessége pedig 180 kilométer/óra, azaz 20 kilométer/órával nagyobb, mint az új kupé többi változatáé. Az ENYAQ iV sorozatban az ENYAQ COUPÉ RS iV számára fenntartott exkluzív fényezés a feltűnő Mambazöld.
Fokozott gazdaságosság és nagyobb hatótáv a kiváló aerodinamikai tulajdonságoknak köszönhetően
Az új kupé kiemelkedő aerodinamikai tulajdonságai, amelyek a 0,234-es légellenállási együtthatóval (cw) még az ENYAQ iV eleve kiváló adottságait is felülmúlják, nagyban hozzájárulnak az új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA csúcsmodell magasfokú gazdaságosságához. Ez az érték jelentősen befolyásolja a maximális hatótávot is, amely az ENYAQ COUPÉ iV 80 esetében a WLTP-ciklus szerint akár az 545 kilométert*** is elérheti. A rövid töltési időknek köszönhetően az új kupé tökéletesen alkalmas a hosszú utazásokra, az extrafelszerelésként rendelhető vonóberendezéssel pedig az ENYAQ COUPÉ iV nyolcszázalékos emelkedőn akár 1400 kilogramm össztömegű fékezett utánfutót is vontathat.
Beltér Design Selection kivitelekben, nagyméretű, 13 colos képernyő, Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel
Az utastérben, akárcsak az SUV-változat esetében, átfogóan összehangolt Design Selection összeállításokra épül a ŠKODA választéka, amelyek a modern lakókörnyezetek stílusában természetes, hosszú távon fenntartható módon feldolgozott és újrahasznosított anyagokat alkalmaznak. A jól áttekinthető kínálati struktúra a tíz témakör szerint, átgondoltan összeállított felszereltségi csomagokkal és a választott önálló extrafelszerelésekkel nagyban megkönnyíti a kupémodell egyéni konfigurálását. Alapfelszerelésként áll rendelkezésre a fedélzeten a 13 col képátlójú központi infotainment-képernyő és az 5,3 col átlójú kijelzőfelülettel működő digitális műszeregység (Digital Cockpit), amelyek extraként Kiterjesztett valóság head-up kijelzővel (Augmented Reality Head-up Display) is kiegészíthetők.
Károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás és a ŠKODA iV ökoszisztéma
Az új ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV károsanyag-kibocsátás nélküli, egyéni mobilitást és alacsony üzemeltetési költségeket tesz lehetővé. A ŠKODA iV ökoszisztéma és a Powerpass révén egyetlen kártyával mintegy 260 ezer töltőállomás vehető igénybe Európa-szerte. A kényelmes otthoni töltést kívánságra telepítési szolgáltatással kiegészített saját falitöltő-választékával (Wallbox) segíti a ŠKODA AUTO. Emellett az elektromos autók számos európai országban olyan előnyöket is élvezhetnek, mint például különböző adókedvezmények és vásárlási bónuszok, speciális busz- és környezetvédelmi sávok használata vagy épp ingyenes parkolás, behajtási engedély a városközpontokba, illetve ingyenes helyi tömegközlekedés (a helyi előírások szerint).
* Bizonyos körülmények között nem áll teljes egészében rendelkezésre a maximális rendszerteljesítmény. Az egyes menethelyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény különböző tényezők függvénye, mint például a környezeti hőmérséklet, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje, hőmérséklete, állapota és kora.
** Maximális elektromos teljesítmény 195 kW és 220 kW: az UN-GTR.21 szerint meghatározott maximális teljesítmény, amely legfeljebb 30 másodpercig vehető igénybe. Az egyes menethelyzetekben rendelkezésre álló teljesítmény olyan különböző változó tényezők függvénye, mint a külső hőmérséklet, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje, hőmérséklete és állapota, illetve fizikai öregedése. A maximális teljesítmény eléréséhez különösen is szükséges a nagyfeszültségű akkumulátor 23 és 50 Celsius fok közötti hőmérséklete és 88 százalékot meghaladó töltöttségi szintje. Az eltérések – különösen az előbb említett paraméterek esetében – a maximális teljesítmény csökkenéséhez vagy akár teljes elérhetetlenségéhez is vezethetnek. Az akkumulátor hőmérséklete közvetett módon, az állóhelyzeti légkondicionálás funkciójával is befolyásolható bizonyos mértékig, töltöttségi szintje pedig a töltési folyamat előtt egyebek mellett a járműben is beállítható. Az éppen rendelkezésre álló teljesítmény a jármű menetteljesítmény-kijelzőjén látható. A nagyfeszültségű akkumulátor kihasználható kapacitásának lehető leghatékonyabb megőrzése érdekében a napi használat során célszerű 80 százalékos töltési célértéket megadni (ez bármikor, például a hosszútávú utazások előtt 100 százalékra módosítható).
*** Előzetes adatok