A ŠKODA kiszállításai 2,4 százalékkal, 99 000 egységre nőttek májusban (2016. május: 96 700), ezzel az idei lett a cég történetének legjobb májusa. A cseh márka jelentős növekedést jegyzett, különösen Európában és Indiában. A ŠKODA további növekedési lendületet prognosztizál a most futó szabadidő-autós offenzívája nyomán: A ŠKODA KODIAQ – a márka első új szabadidő-autó modellje – sikerrel rajtolt a piacokon; 7500 autót szállítottak ki a vásárlóknak májusban. Az új kompakt ŠKODA KAROQ szabadidő-autó, amely első alkalommal májusban mutatkozott be a nagyközönség előtt Stockholmban, 2017 utolsó negyedévében követi.
“A ŠKODA tovább haladt a siker útján májusban” – mondja Werner Eichhorn, a ŠKODA igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. “Bár egyes régiókban kihívást jelentő piaci körülményekkel nézünk szembe, ennek ellenére képesek voltunk több járművet eladni az előző hónapban, mint bármelyik korábbi májusban a történetünk során. Különösen elégedettek vagyunk a ŠKODA KODIAQ piaci bevezetésének sikerével. A szabadidő-autós kampányunk első modelljét kifejezetten jól fogadták a vásárlóink.”
A ŠKODA 2025-ig tartó stratégiája részeként, átfogó szabadidő-autós offenzívája során bővíti modellkínálatát. Ennek első képviselője a ŠKODA KODIAQ, melyből 17 100 darabot szállítottak le 2017. márciusi piaci bevezetése óta. A márka első nagyméretű szabadidő-autójából csak májusban 7500 darabot adtak át, ami a fokozatosan növekvő igényeket mutatja. A ŠKODA KAROQ tovább erősíti majd a márka pozícióját a fontos szabadidő-autó szegmensben. Az új kompakt szabadidő-autót májusban mutatták be Stockholmban. A világpremiert több mint egy millióan követték egy élő streamen keresztül. A ŠKODA KAROQ piaci bevezetésére az idei év végén kerül sor.
A ŠKODA májusban felülmúlta tavalyi eredményeit Nyugat-Európában, 42 800 autó leszállításával (plusz 4,1%, 2016. május: 41 100). Németországban – a márka legerősebb önálló európai piacán – a ŠKODA megerősítette tavalyi kiváló eredményét, 15 500 leszállított járművel. A gyár emellett meredeken emelkedő eladásokat jegyzett Franciaországban (2300 jármű, plusz 13,5%), az Egyesült Királyságban (7000 jármű, plusz 5,9%), Olaszországban (2600 jármű, plusz 27,5%), Svédországban (1600 jármű; plusz 8,5%), Ausztriában (2200 jármű, plusz 5,9%) és Hollandiában (1400 jármű, plusz 12,7%). Magyarországon a kiszállítások száma 2016-hoz képest 4,4%-kal növekedett (1030 jármű).
Közép-Európában, a ŠKODA 14,5 százalékkal, 19 000 darabra növelte eladásait (2016. május: 16,600 autó). A cseh hazai piacon, az eladások 12,1 százalékkal 9100 darabra emelkedtek (2016. május: 8100 autó). A cseh autógyár további számottevő erősödést könyvelt el Lengyelországban (5700 autó, plusz 19,2%), Szlovákiában (1900 autó, plusz 10%), Horvátországban (700 autó, plusz 74,6%) és Szlovéniában (600 autó, plusz 5,2%).
Kelet-Európában, Oroszország nélkül, a ŠKODA 9,9 százalékkal több, 3600 autót szállított le idén májusban (2016. május: 3200 darab). A balti államokban (700 darab, plusz 25%), Szerbiában (600 darab, plusz 16,5%), Ukrajnában (500 darab, plusz 48,5%) és Bulgáriában (300 darab, plusz 11,3%) egyaránt kétszámjegyű növekedést regisztráltak. Oroszországban a ŠKODA májusi eladásai 5,9 százalékkal, 5000 darabra emelkedtek (2016. május: 4700).
Kínában, a márka legnagyobb önálló piacán a ŠKODA 22 700 autót szállított le (2016 május: 24 200 autó; mínusz 6,1%). Ez a csökkenés főként a modellválaszték folyamatban lévő felülvizsgálatának tudható be. A ŠKODA előre jelezte ezt a trendet, és az igények normalizálódására számít az év második felében.
A ŠKODA pozitív eredményekről számol be Indiában, ahol a gyár eladásai 34,1 százalékkal, 1300 darabra emelkedtek az előző év azonos időszakához képest (2016. május: 1000 darab).
Az ügyfeleknek átadott ŠKODA járművek mennyisége 2017 májusában (darabszámban megadva, kerekítve, típusonként; +/- százalékban 2016 májusához képest):
ŠKODA Octavia (33 000; -10%)
ŠKODA Rapid (16,100; -12%)
ŠKODA Fabia (18,600; +4,5%)
ŠKODA Superb (12,500; +0,2%)
ŠKODA Yeti (7800; -8%)
ŠKODA Kodiaq (7500; – )
ŠKODA Citigo (csak Európában forgalmazzák: 3500; +20,7 %)