Az FIA ma ítéletet hirdetett a Mercedes AMG Petronas és a Pirelli közös tesztjével kapcsolatban. A csapat ki kell, hogy hagyja a fiatal pilóták tesztjét, illetve kaptak még egy megrovást, csakúgy, mint a Pirelli.
Ismeretes, hogy a monacói futam előtt kiderült, a Mercedes és a Pirelli egy közös, 1000 kilométeres tesztet bonyolított le a barcelonai futam után. A Red Bull és a Ferrari azonnal panaszt nyújtott be, az FIA pedig hamarosan a Nemzetközi Bíróságnak továbbította az ügyet. Június 20-án megtörtént a meghallgatás, rá egy napra pedig megszületett az ítélet is, amiről nyugodtan kijelenthetjük eléggé meglepő, hiszen a legtöbben sokkal keményebb retorzióra számítottak. Nem volt elképzelhetetlen a csapat kizárása sem. Ennek tükrében a fiatal pilóták tesztjétől való távolmaradás elég enyhének tűnhet.
Ezzel a döntéssel az FIA leginkább a saját hibáját ismerte el, a szabályszegés ugyanis egyértelmű: a teszten 2013-as autót használtak, melyeket a Mercedes két pilótája vezetett. Miért nincs akkor komolyabb retorzió? Az FIA közleménye szerint a legnagyobb enyhítő körülmény, hogy a Mercedes és a Pirelli “jóhiszeműen járt el”, mivel úgy érezték, hogy az FIA -t kellőképpen értesítették. Azaz elsült a “titkos” fegyver, nevezetesen Charlie Whiting visszaigazolása a teszttel kapcsolatban, amely ezek szerint megmentette a német istállót.
Whiting tehát tudott a tesztről. Ennyi. Legalizált egy szabályszegést. Fejek nem hullnak, a show megy tovább. Az FIA pedig megígérte, hogy szigorítanak, és átláthatóbbá teszik a tesztelésre vonatkozó szabályokat. Csak az a kérdés, mennyire elégíti ez ki a többi csapatot?