Sokan indoklás nélkül küldik vissza a neten vásárolt termékeket

Új magyar startup digitalizálta az Amazon visszáru raktárát

A retour áruk forgalmazása a nemzetközi piacon már régóta jelen van, de a legnagyobb áttörést az online vásárlások szabályozása hozta meg az üzletágban. Egy magyar startup online áruházában akár a bolti ár 5-45 százalékáért juthatunk hozzá szinte bármilyen termékhez az elektronikai cikkektől a sportfelszereléseken át az ékszerekkel bezárólag. Az xlxbox.com egy folyamatosan frissülő, több mint négymillió terméket számláló adatbázissal várja látogatóit.

Bár Magyarországon még gyerekcipőben jár, a nemzetközi piacon már közismert a retour áru fogalma. A jogszabályok nem szorítják keretek közé, hogy az online vevő megmagyarázza, miért küldi vissza a vásárolt terméket, ezért született meg az élő termék kategóriában (A, B, C) a retour áru, azaz a customer return kifejezés.

Megnézte a McGregor-Cerrone ketrecharcmeccset majd becsomagolta, visszaküldte az új TV-t

A gyakorlatban ez a következőt jelenti: januárban egy ügyfél vásárolt egy televíziót az Amazontól, megnézte a McGregor-Cerrone ketrecharcmeccset majd becsomagolta, visszaküldte és harminc napon belül visszakapta a pénzét, amit a biztosító fizetett ki az Amazon partnercégének. A tévé bekerült egy gyűjtőraktárba, ezáltal a kétezer eurós terméket meg lehet kapni nyolcszáz euróért a visszárut forgalmazó cégen keresztül.

Szilágyi Zoltán, a WOOWW Ltd. szakmai igazgatója, az xlxboc.com társalapítója arról beszélt, az Amazonnál már akkor élt a retour áru fogalma, amikor még könyváruházként működött. Mint fogalmazott, akkoriban a visszaküldött és át nem vett köteteket újra forgalomba állították, majd az évek múlásával ez kibővült mindazon termékcsoportokkal, amit ma árusítanak. Azaz mindennel.

Hova kerülnek a magyar webshopoknak visszaküldött termékek?

„A külföldi gyakorlattal ellentétben Magyarországon összegyűjtik a visszárut, ami bekerül egy raktárba, átnézik majd bontott csomagként eladják. Jellemzően 15-20 százalékos engedményt adnak rá, de ha nagyon hiányos, akkor a 30-40 százalékot érheti el maximum a kezdemény. Nincs ugyanakkor egy átfogó rendszer, gyerekcipőben jár még. Mi a startuppal szeretnénk összefogni az egészet és a magyar használt piacot teljes mértékben lefedni” – fogalmazott Szilágyi Zoltán.

Kollár Steve, a startup másik társalapítója közölte, várják azon kereskedők jelentkezését, akik szívesen dolgoznának egy dinamikusan fejlődő kereskedelmi szegmensben.

„Olyan embereket keresünk, akik úgymond az értékesítés promóciójában is aktív szerepet tudnak játszani és jutalékért partnereket képesek behozni. A startup ezáltal idézőjelesen egy munkahelyteremtő programként is funkcionálhat a közeljövőben” – fogalmazott az ötletgazda.

Az xlxbox.com honlapon a forgalmiár töredékéért, azaz a bolti ár 5-45 százalékáért kínálnak többek közt elektronikai termékeket, sportfelszereléseket, ékszereket és a ruházatok teljes skáláját felvonultatva.

A weboldal méretét tekintve is egyedülálló Magyarországon, mivel egy folyamatosan frissülő, több mint négymillió terméket – napi 60 000 raklapot – számláló adatbázist kezelnek, amiben mindenki megtalálja a számára megfelelőbb, kihagyhatatlan ajánlatot.