A forró Magyar Nagydíjat követően hosszú nyári szünet következett a Forma-1-es csapatok számára. Majd egy hónap kihagyás után azonban itt az ideje, hogy ismét munkába álljanak a kipihent pilóták és Forma-1-es „munkások”. A versenyszezon második felét a Forma-1-es csapatok az egyik legrégebbi pályán, Spa-Francorchamps-ban nyitják meg. Mindenki rajong ezért a pályáért, ezért a futamért. Ráadásul a különleges mikroklímával rendelkező ardenneki pályán az időjárás sokszor drámai futamot produkál.
A nyári szünet előtti Magyar Nagydíjon nagy meglepetést okozott Lewis Hamilton győzelme. A Silverstone-i Pirelli tesztelést kihagyni kényszerülő Mercedes így nagyot robbantott a mezőnyben. Az azóta eltelt egy hónapos kihagyás ebben a feszített tempóban nagyon fontos volt a csapattagok számára. A gyárakat a nyári szünetben két hétre be kellett zárni, így forradalmi újítással egyik csapat sem fog előrukkolni a hétvégi futamra. Mindazonáltal néhány istállónak, így a Ferrarinak is, nagy szüksége van fejlesztésekre, hogy közelebb kerüljön az éllovasokhoz. Felipe Massa szerint új alkatrészekre szüksége lesz az olasz gárdának ahhoz, hogy versenyképesebb legyen a szezon második felében. A brazil pilóta szerit az új abroncsok segíthetik a csapatot, de a Hungaroringen látható volt, hogy a Mercedes ezen a téren nagyon jó munkát végzett.
2012-ben nem esett eső a Belga Nagydíjon, de ennek ellenére is drámaian alakult a futam rajtja, ahol négy autó is karambolozott, így a világbajnokságban első Fernando Alonso is. A futamot rajt-cél győzelemmel Jenson Button nyerte. A második helyezett a 11. helyről rajtoló Sebastian Vettel lett. Kimi Raikkönen dobogós helyen ért célba, de a várva várt első hely helyett ezúttal a bronzérmes helyezés jutott a finn pilótának.
Idén úgy néz ki, hogy hiába vágyakoznak a pilóták egy szép napsütéses belga hétvégére, hiszen az időjósok szerint egyre rosszabb idő várható, ahogy közeledik a vasárnapi futam, amin már kiadós esős is eshet. Ezen a pályán az sem ritka, hogy a pálya egyik részén esik az eső, míg máshol verőfényes napsütés van. Ennek ellenére, vagy éppen ezért a pilóták mindegyike szereti ezt a pályát és van rajta kedvenc része, legyen az az Eau Rouge (Vörös Víz), amely a versenynaptár egyik legizgalmasabb kanyarja, a Pouhon vagy éppen a Blanchimont kanyar.
A hétvégi belga futamon és a rá két hétre megrendezésre kerülő Olasz Nagydíjon nagyon fontos lesz a csapatok számára a jó szereplés. Ez lesz a két utolsó európai futam a szezonban, emellett mindkettő nagy tradíciókkal és presztízzsel bíró verseny. A tengerentúli futamokon már nem lehet nagy újításokat bevetni, így mindennél lényegesebb lesz a pontszerző helyek megszerzése Európában.
A Pirelli júliusi angliai gumitesztje sikeres volt, hiszen a Hungaroringen a legkisebb gond sem volt az abroncsokkal. A belga aszfaltcsík a versenynaptár leghosszabb és egyben leggyorsabb pályája, így a Pirelli a közepes és kemény papucsait viszi el a belga – majd utána az olasz – pályára. Spa-Francorchamps-ban ugyanis a legnagyobb függőleges terhelés esik az első abroncsokra, főképpen a híres Eau Rouge kanyarban, így nem csoda, hogy az olasz abroncsgyártó a két legkeményebb összetételű termékével látja el a Forma-1-es csapatokat. A pilóták így tövig nyomhatják a gázt és nem kell az abroncsokra sem vigyázniuk verseny közben.
A Red Bull-Ricciardo-Raikkönen szappanopera tovább folytatódik az utolsó két európai nagydíjon. Úgy néz ki, bejelentések elé nézhetünk Spában és Monzában. Előbb az derülhet ki, hogy Ricciardo veszi át Mark Webber helyét a Red Bullnál 2014-től, miközben a Ferrari hazai versenyén Kimi Raikkönent jelenthetik be a Ferrarihoz.
A verseny és a pálya
A pálya tulajdonosai a 2006-os évet – amikor nem rendezték meg ezt a futamot – arra használták fel, hogy felújítsák a pálya bokszait és a paddock részét (itt találhatók a csapatok szervizkamionjai és vendéglátó egységei, a motorhome-ok). Ezen kívül a célegyenes előtti kanyaron is munkálatok folytak. Így azóta sem hiányozhat ez a futam az egyre bővülő versenynaptárból, pedig sok-sok ország áll sorban a versenyrendezési jogért.
Ez nem egy könnyű pálya, amelyen nagyon keményen kell dolgoznia a pilótáknak. A maximális sebesség túllépheti a 320 km/órát, miközben vannak olyan helyek, ahol csak minimális sebességgel, vagyis 50 km/órával lehet hajtani.
A 44-körös Belga Nagydíj augusztus 25.-én helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 7,004 km, a teljes versenytáv 308,052 km. A pályarekordot Sebastian Vettel tartja 2009-ből, ideje 1 perc 47,263 másodperc.
2012-ben Jenson Button (McLaren) nyerte meg a futamot. Ideje 1:29:08.530 volt. A második helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba, míg a bronzérmes helyezés Kimi Raikkönené (Lotus) lett.
Forrás: Amber PR
Fotó: Amber PR