Magyarország legnépszerűbb sportklubja és egyik legnagyobb karitatív szervezete közös sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a jövőben stratégiai partnerként működnek együtt a társadalmi felelősségvállalás területén. A hosszú távú együttműködés első akciójaként az FTC labdarúgócsapata a Segélyszervezet logójával és adományvonalának számával mezén száll csatába az Újpest elleni ligakupa mérkőzéseken, hogy így hívja fel a figyelmet a Segélyszervezet adventi pénzadománygyűjtésére. A Groupama Arénában tartott esemény házigazdája Kovács Koko István, olimpiai és világbajnok ökölvívó volt. Nem is kérdés, hogy Koko a leghitelesebb zászlóvivője a most induló együttműködésnek, hiszen amellett, hogy egy évtizede jószolgálati nagykövete az Ökumenikus Segélyszervezetnek, triatlonistaként, a klub ökölvívó szakosztályának vezetőjeként és nem utolsó sorban szurkolóként ezer szállal kötődik a Fradihoz is.
„2015 a Ferencvárosi Torna Club számára a társadalmi felelősségvállalás éve lesz. Az FTC eddig is elkötelezett volt a társadalmi felelősségvállalás iránt, de mostantól még aktívabban szeretné felhívni a figyelmet a klub által fontosnak tartott társadalmi kérdésekre. A meghirdetett év előrehozott, első lépéseként az FTC a szurkolókat megszólító nagyszabású figyelemfelhívó akcióval csatlakozik az Ökumenikus Segélyszervezet Országos Adventi Pénzadománygyűjtéséhez” – jelentette be Nyíri Zoltán, a Ferencváros operatív igazgatója december 2-án a Groupama Arénában. A Fradi labdarúgócsapatának játékosai az év utolsó tévéközvetítéses Ligakupa-mérkőzésein olyan mezt fognak viselni, melynek fő helyén a Segélyszervezet logója és adományvonalának száma, a 1353 hívja a szurkolókat adakozásra. Nyíri Zoltán a Gyömbér Gábor csapatkapitánnyal közösen bemutatott mez kapcsán hangsúlyozta: a rendkívüli akció első lépése a Segélyszervezettel való hosszú távú stratégiai együttműködésnek, illetve egyúttal első eleme a 2015-re meghirdetett társadalmi felelősségvállalás évének. 2015-ben a klub a szegénység elleni küzdelem mellett több fontos társadalmi kérdésben – így többek között a természetvédelem és a fogyatékkal élők segítése terén – kíván aktív szerepet vállalni. Az FTC játékosai már most év végén is több karitatív akcióhoz csatlakoznak, a jövő évi célkitűzéseikről pedig hamarosan egy éves naptár formájában tájékoztatja a szurkolókat.
Lehel László, az Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója a sajtótájékoztatón kiemelte: „Számos közös érték van, melyekre ez az együttműködés építhet, de talán mindközül legfontosabb a közösség ereje. Ahogy a Fradi mögött, úgy a Segélyszervezet mögött is széleskörű, sokszínű közösség áll, és teszi képessé csapatát kimagasló eredményekre. Nagyon bízunk benne, hogy a most induló együttműködés keretében sok-sok új önkéntest és adományozót sikerül majd közösen megnyerni, hogy ne csak szurkolói, de aktív résztvevői is legyenek a Segélyszervezet szegénység elleni küzdelmének.”
„A Groupama Aréna üzemeltetőjeként és az FTC marketing ügynökségeként teljes mellszélességgel támogatjuk a kezdeményezést. A játékosok futballmeze az egyik legértékesebb szponzorálható reklámfelület, tehát egy valóban nemes felajánlásról van szó. Természetesen továbbra is keressük a főszponzort, és a támogatási együttműködésből befolyt összeg egy részét a későbbiekben jótékony célokra fogjuk fordítani.” – mondta el Jens König, a LUSS SA képviselője az együttműködés kapcsán.