Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója a 2014-es nemzeti turisztikai marketingterv bemutatójának nyílt napján írt alá stratégiai megállapodást, amelynek célja az egységes, egy irányba mutató tevékenység kialakítása, amely a nemzeti turisztikai marketingszervezet és az MNV Zrt. közvetlen tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó, többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok turizmushoz kapcsolódó, illetve turisztikai tevékenységének összehangolását szolgálja.
A kormányzati koncepcióval összhangban az állami szervezetek célja, hogy az egymással kapcsolódó tevékenyégi területeken az egymást erősítő pozitív kölcsönhatás minél nagyobb mértékben érvényesüljön. Ezt szem előtt tartva született meg a két szervezet megállapodása, melynek értelmében a turisztikai céllal hasznosítható állami tulajdonú kastélyokra és műemlékekre, valamint a turizmussal összefüggő tevékenységet végző állami társaságokra összpontosító közös kommunikációt folytatnak a jövőben bel- és külföldön. A közös tevékenység keretében a szervezetek kölcsönösen biztosítanak egymás számára megjelenési lehetőséget rendezvényeiken, valamint nyomtatott és online felületeiken. A gyógyfürdők, egészségügyi létesítmények és személyszállítási társaságok közös népszerűsítése mellett az MT Zrt. és az MNV Zrt. kiemelt figyelmet szentel Magyarország kastélyainak és műemlékeinek, amelyekről hamarosan új tematikus kiadvány is készül majd. A hazai műemlékek népszerűsítése érdekében közös promóciót folytatnak a Műemlékvédelmi Világnap, a Múzeumi Világnap és a Múzeumok éjszakája alkalmával, ennek részeként országos fotópályázatra és a témához kapcsolódó játékra invitálják majd a nagyközönséget. A turisztikai szektor számára műemlék-turizmust népszerűsítő szakmai napot is terveznek.
Az együttműködés lényeges eleme a konzultáció is: az MT Zrt. workshopok során osztja meg a turisztikai termékek népszerűsítési lehetőségeit az MNV Zrt. felügyelete alá tartozó érintett társaságok szakembereivel.
A Magyar Turizmus Zrt. küldetésében megfogalmazott célja a közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató tevékenység, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését szolgálja. A szervezet az ágazati szereplők tevékenysége közötti szinergiát kihasználva több szervezettel kíván együttműködni a jövőben.