SUBARU BOXERDIESEL 2.0 EURO5 – CHIPTUNING by ATC

A Subaru boxerdízel motorja egyedülálló a maga nemében a világon, hiszen jelen pillanatban csak a Subaru gyárt boxer konstrukciójú dízelmotort személygépkocsik számára, amely az Imprezán kívül a Subaru több modelljében is megtalálható. Az EURO5-ös verziójának szoftverét módosítottunk most 200 lóerő és 400Nm feletti teljesítményre.

atc-nova

 

Korábban (évekkel ezelőtt) lehetett hallani, hogy a gyárilag 150 lóerősnek megadott kétliteres dízelből erősebb verzió is piacra kerül majd, ám ez egyelőre még mindig várat magára. Ezzel szemben kimondottan az osztrák piac ízlésének megfelelően a Subaru csak Ausztriába készített egy szoftveresen butított, 109 lóerősnek megadott Boxerdiesel S verziót, amely az Imprezákban és az XV-ben is megtalálható. A motorban viszont úgy tűnik, van potenciál bőven felfelé is. Ezt alapos finomhangolással sikerült is feltárni és kiaknázni.

1016598_529888063743970_348032386_n

Igazán impozáns így fehérben

A Subaru dízelmotorja már alaphelyzetben is elég nyomatékos. Ami viszont feltűnt, hogy 3500-as fordulatszám felett hamar elfogyott a motor ereje. Olyan benyomást keltett, mintha le lenne fojtva szoftveresen, hiszen a motor komponensei – mint például a méretes turbófeltöltő – arról árulkodtak, hogy nagyobb teljesítmény is elérhető lenne. Erre volt bőven ráutaló jel a motorvezérlő programban is. A beavatkozás végén nem csak nyomatékosabbá, de pörgősebbé is vált a dízeleket meghazudtolóan finom járású motor.

A mérési eredmények mind a teljesítménymérő padon, mind az utcai mérések alapján magukért beszélnek.

Kis extraként az autó kapott még egy motoros intercooler-hűtőt, ami nyári dugóautózásnál igazán jól jön a hirtelen elinduláskor, hiszen a motor akár 30-40 fokkal hidegebb levegőhöz jut, még mielőtt a menetszél lehűtené azt, a motorháztetőn tátongó kopoltyún keresztül.

A Subaru azért is remek alany a teljesítmény fokozására, mert szemben sok más turbós autóval, itt bőven van tartalék a futóműben és a fékekben is. A képeken látott remek gyorsulási eredményben minden bizonnyal az összkerék-hajtás is szerepet játszik, amely pont úgy védjegye a Subarunak, mint a boxermotor.

[ilightbox id=”1″]

Galéria179724_529888363743940_777776111_n [/ilightbox]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*