Folyamatosan gyorsult a hétvégi aragóni futam pénteki szabadedzésein a BMW Racing Team Toth mindkét versenyzője a Superbike-vb csúcskategóriájában
„Eddig jó, de gyorsulnunk kell, nincs mese!”
Túl van az első, igazán kemény napján Aragónban a BMW Racing Team Toth. A Superbike világbajnokság csúcskategóriájában induló magyar csapat mindkét pilótája mindent megtett a világbajnokság második futamának pénteki szabadedzésein, folyamatosan gyorsultak: ifjabb Tóth Imre legjobb ideje elég volt a TOP 20-ba kerüléshez, míg Sebestyén Péter délután már megfutotta az induláshoz szükséges limitidőt. A beállítások terén is sikerült előre lépniük, így minden esély megvan arra, hogy az időmérőket követően mindketten ott legyenek a vasárnapi rajtrácson.
Sporttörténelmi pillanat volt Ausztráliában, amikor a BMW Racing Team Toth két magyar versenyzője kigurult Phillip Island aszfaltjára a Superbike-világbajnokság csúcskategóriájában. Ilyen szinten ugyanis még sosem versenyzett teljes szezont magyar istálló. A csapat most már a spanyolországi Aragónban folytatja a szereplését, és a pénteki szabadedzéseken is bizonyította, helye van ebben a géposztályban.
Ifjabb Tóth Imre a délelőtti tréningen folyamatosan gyorsult, igaz ennek ellenére a 21. helyen végzett, ugyanis a BMW féktávjait még nem érezte igazán az első szabadedzésen. Ahogy mondta, a motor hátulja már jól működik, dehogy a benne rejlő elképesztő erőt még jobban ki tudják használni, délutánra mindenképpen állítanak az áttéteken és a futóművön. Viszont a BMW végsebessége már ekkor is jó volt, hiszen a 314 km/h-s eredmény a nyolcadik legjobb volt az egész mezőnyben.
„Kezdésnek nem volt rossz ez az edzés, de változtatnunk kell az áttételen és a futóművön, ha tovább akarunk gyorsulni. A motor sokkal jobb lett, mint amilyen Ausztráliában volt, ám nekem még szoknom kell, hiszen a fékpontokon még sokat hibázok” – értékelte az első tréningen nyújtott teljesítményét Imi.
Sebestyén Péter rosszabbul járt Iminél, ugyanis a motorja beállításai nem rá lettek méretezve, így hiába gyorsult folyamatosan, egyszerűen nem volt képes a limitidő alá kerülni. Ráadásul egy technikai gond is hátráltatta, ugyanis az edzés végén 8000-es fordulatnál leszabályozta magát a blokk. Szerelőivel azonban így is számos hasznos adathoz jutottak hozzá, így Peti és csapata végig kemény munkával töltötte a két edzés közötti időszakot.
„Sajnos a tesztek hiánya miatt találomra állították be a motoromat, ami abszolút nem rám lett méretezve. Ennek ellenére sikerült egyre gyorsabb köröket teljesítenem, ám a blokk leszabályozta magát, így a végén már nem tudtam javítani az időmön. Dolgozunk azon, hogy délutánra sikerüljön tovább gyorsulnom” – jelentette ki Peti.
Nos, megérte a komoly munka, ugyanis délután, a második szabadedzésen mind Imi, mind pedig Peti is tovább gyorsult, utóbbi ráadásul több mint 3,3 másodpercet, amivel megfutotta a limitidőt, míg csapattársa fél másodperccel közelebb került a legjobb időhöz, ami igencsak bíztató a szombati időmérők előtt.
„Végre sikerült az edzés végére megtalálni a helyes áttételt, és ennek megfelelően már a motor eleje is úgy muzsikált, ahogy azt szerettem volna. Ettől kezdve folyamatosan tudtam gyorsulni, és sikerült ismét fél másodpercet lefaragnom az élen lévőkhöz képest. Bőven van még bennünk tartalék, és ezt az irányt folytatva, szombaton még előrébb léphetünk” – vonta meg az első nap mérlegét ifjabb Tóth Imre.
A csapat másik versenyzőjének megint nem volt problémamentes a tréningje, ugyanis az edzés első felében elkezdett folyni az olaja, így ki kellett állnia egy hosszabb szervizre.
„Nagyon sok időt töltöttem el a boxban, így taktikát változtattunk, és egy vadonatúj szett gumival úgy mentem vissza a pályára, hogy egyhuzamban sok kört teljesítek. Egyre jobban megéreztem a motort, elárulom, a kanyarokban mindig figyelem az élversenyzőket, hogy minél többet tanulhassak tőlük. A beállítások még messze vannak az ideálistól, de a 3,3 másodperces javulás is mutatja, már elindultunk a jó irányba. Noha elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel, ám ha valóra szeretnénk váltani az álmainkat, tovább kell gyorsulnunk, nincs mese” – fogalmazott Sebestyén Peti.
A hétvége menetrendje
Péntek (április 11.)
11.45 – 12.30 Superbike első szabadedzés
Eredmény: 1. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 1:58.449, 2. Marco Melandri (olasz, Aprilia RSV4 Factory) 1:58.763, 3. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R) 1:58.771, … 21. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 2:03.515, … 26. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:08.882.
15.30 – 16.15 Superbike második szabadedzés
Eredmény: 1. Jonathan Rea (brit, Honda CBR1000RR) 1:58.180, 2. Tom Sykes (brit, Kawasaki ZX-10R) 1:58.417, 3. Chaz Davies (brit, Ducati 1199 Panigale R) 1:58.575, … 20. Ifjabb Tóth Imre (magyar, BMW S1000 RR) 2:02.672, … 26. Sebestyén Péter (magyar, BMW S1000 RR EVO) 2:05.570.
Szombat (április 12.)
9.45 – 10.30 Superbike harmadik szabadedzés
12.30 – 13.00 Superbike negyedik szabadedzés
15.00 – 15.40 Superbike időmérő, Superpole (SP1 + SP2)
Vasárnap (április 13.)
8.40 – 8.55 Superbike warm up
10.30 – Superbike első futam
13.10 – Superbike második futam