Svédországban, egy napos óra

Svédországban  kiszámolták, mibe kerül „egy napos óra” – a dobogón  vagyunk

A  svéd FOREX Bank – amelynek fő profilja a turisták számára nyújtott pénzváltás – új adatsort publikált. Az eddigi desztinációs árindex mellett, megjelentette új  statisztikáját a közelgő nyári üdülési időszak előtt, amelyben 36 úti cél  esetében hasonlította össze az átlagos turistákra jellemző fogyasztói csomag  árát, összevetve a nyári hónapokra várható napos órák számával. Így megkapta  “egy napos óra árát”. A mellékelt táblázat szerint egy óra napsütés Lisszabonban  a legolcsóbb, amit Sharm-el Sheikh követ, Budapest pedig a harmadik helyen  végzett. A svéd bank szerint tehát fővárosunk – és ezzel Magyarország – nemcsak  tavaszi-őszi városlátogatásra, hanem nyári üdülésre is ideális célpont a  skandináv ország lakói számára. A rendszeresen publikált “nagyvárosok árindexe”  táblázatban egyébként Budapest vezet – a turistának Budapesten ugyanarra a  szolgáltatásra átlagosan csak a svédországi árak 48%-át kell  költenie.

A  svédországi beutazó forgalom a KSH legfrissebb adatai szerint 2013.  január-márciusban meghaladta a 38 ezer vendégéjszakát hazánk kereskedelmi  szálláshelyein, ezzel 47%-kal volt erősebb, mint a tavalyi év azonos  időszakában. Egész Észak-Európából a forgalom további dinamikus élénkülése  várható annak köszönhetően, hogy április és május elejétől új légi járatok  indultak (SAS: Oslo-Budapest és Koppenhága-Budapest; Norwegian:  Helsinki-Budapest, Air Baltic: Riga-Hévíz), más útvonalakon pedig a járatszámok  növekedtek (Norwegian: Oslo, Koppenhága, és Stockholm felől). Az észak-európai  piac 2012-ben is dinamikusan bővült: 720 ezer vendégéjszaka realizálódott, ami  21%-os növekedést jelentett az előző évhez képest.

A  Magyar Turizmus Zrt. az észak-európai piacon az első negyedévben intenzív B2B PR  tevékenységet végzett, amelynek keretében újságírók, forgatócsoportok jártak  hazánkban, magyar szolgáltatók pedig több kiállításon és workshopon vehettek  részt az MT Zrt. szervezésében. Május végén pedig a balti köztársaságok  fővárosaiban vesz részt roadshow-n az MT Zrt. észak-európai képviselete Hévíz és  környéke népszerűsítése érdekében, majd júniusban, Stockholmban szervez prémium  napot a svéd utazási szakma számára a nemzeti turisztikai  marketingszervezet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*