Svédországban kiszámolták, mibe kerül „egy napos óra” – a dobogón vagyunk
A svéd FOREX Bank – amelynek fő profilja a turisták számára nyújtott pénzváltás – új adatsort publikált. Az eddigi desztinációs árindex mellett, megjelentette új statisztikáját a közelgő nyári üdülési időszak előtt, amelyben 36 úti cél esetében hasonlította össze az átlagos turistákra jellemző fogyasztói csomag árát, összevetve a nyári hónapokra várható napos órák számával. Így megkapta “egy napos óra árát”. A mellékelt táblázat szerint egy óra napsütés Lisszabonban a legolcsóbb, amit Sharm-el Sheikh követ, Budapest pedig a harmadik helyen végzett. A svéd bank szerint tehát fővárosunk – és ezzel Magyarország – nemcsak tavaszi-őszi városlátogatásra, hanem nyári üdülésre is ideális célpont a skandináv ország lakói számára. A rendszeresen publikált “nagyvárosok árindexe” táblázatban egyébként Budapest vezet – a turistának Budapesten ugyanarra a szolgáltatásra átlagosan csak a svédországi árak 48%-át kell költenie.
A svédországi beutazó forgalom a KSH legfrissebb adatai szerint 2013. január-márciusban meghaladta a 38 ezer vendégéjszakát hazánk kereskedelmi szálláshelyein, ezzel 47%-kal volt erősebb, mint a tavalyi év azonos időszakában. Egész Észak-Európából a forgalom további dinamikus élénkülése várható annak köszönhetően, hogy április és május elejétől új légi járatok indultak (SAS: Oslo-Budapest és Koppenhága-Budapest; Norwegian: Helsinki-Budapest, Air Baltic: Riga-Hévíz), más útvonalakon pedig a járatszámok növekedtek (Norwegian: Oslo, Koppenhága, és Stockholm felől). Az észak-európai piac 2012-ben is dinamikusan bővült: 720 ezer vendégéjszaka realizálódott, ami 21%-os növekedést jelentett az előző évhez képest.
A Magyar Turizmus Zrt. az észak-európai piacon az első negyedévben intenzív B2B PR tevékenységet végzett, amelynek keretében újságírók, forgatócsoportok jártak hazánkban, magyar szolgáltatók pedig több kiállításon és workshopon vehettek részt az MT Zrt. szervezésében. Május végén pedig a balti köztársaságok fővárosaiban vesz részt roadshow-n az MT Zrt. észak-európai képviselete Hévíz és környéke népszerűsítése érdekében, majd júniusban, Stockholmban szervez prémium napot a svéd utazási szakma számára a nemzeti turisztikai marketingszervezet.