Július első hétvégéjén az autocross fellegvárában, a csehországi Nova Paká-ban rendezték az idei negyedik Európa-bajnoki futamot. Az Xlavina csapata számára különösen kedves a dimbes-dombos vörösagyag alapú pálya, hiszen junior korában Krisztián itt nyerte első futamát, és azóta sem nyert itt hazánkfia.
A német verseny óta mindössze egy hét telt el, így fejlesztésre, nagyobb javításokra senkinek nem volt ideje, azonban így is rekord létszámmal, negyvenen neveztek a buggy 1600-as kategóriában. A pálya környékén több neves cseh versenyző is lakik, így az aréna már reggel is félelmetes hangulatot árasztott, a döntőkre pedig már a kerítésen is lógtak a fanatikusok.
Az előfutamokon Krisztián ellentmondást nem tűrően mindhárom alkalommal megszerezte az első helyet, ámde a versenytársak sem tétlenkedtek, így az időeredmény csak a negyedik helyre volt elég a döntőben.
A döntőkben aztán elszabadult a pokol, új rajtok, borulások, és igazi test-test elleni küzdelmek következtek.
– A hétvége kiválóan alakult, egy előfutamban esett, az is nekem kedvezett, de mindháromban megnyugtató előnnyel nyertem – kezdi beszámolóját Krisztián -. A döntőben taktikáról szó sem lehetett, a lehető leggyorsabban kellett mennem, és kimaradnom az öldöklésből. A rajt utáni első kanyarban két autó kivételével mindenki ütközött, előttem-mögöttem és rajtam is volt sérült autó. A rendezők versenyző és nézőbarát módon (még Kárai Tomi is kapott, pedig óriásit vívott a faluban lakó versenyzővel!) itt elfogadták a szervizidő kérelmet, hiszen alig maradt ép autó, és az előlem induló helyi kedvencnek is volt problémája. A szervizcsapatom első-hátsó futóművet cserélt, megint készen lettek időre, köszönöm nekik. A megismételt rajt után máris harmadik voltam, és hosszú körökön keresztül szélárnyékban autóztam az elsők mögött. Illetve vízárnyékban, mert az előttem menő német versenyzőnek a hűtője folyamatosan permetezett, szinte nem is láttam. A bajnokság szempontjából nem volt értelme belemenni kétes kimenetelű ütközésbe, így minimális különbséggel értem be a dobogó harmadik fokára. A több ezres tömeg mindegyikünket felállva ünnepelt, hátborzongató volt. Sokan ismeretlenül is gratuláltak, főleg külföldiek, ez egy nagyon felemelő érzés.
A következő futam júliusban az ismeretlen francia pályán lesz, ahova az Európa-bajnokságot vezető Xlavina – OXXO Energy versenyzője négy pontos előnnyel érkezik.