Több száz millióan láthatják az MT Zrt. országlogóját július 24-től 26-ig a jubileumi, 30. Pirelli Magyar Nagydíjon. A Magyar Turizmus Zrt. igyekszik minél több bel- és külföldi utazót csábítani a Hungaroringre és Magyarországra. A futamot nagy érdeklődés kíséri világszerte, így nemcsak jelentős bevételi forrást biztosít a turisztikai szakma számára, hanem igen komoly országmarketing-értéket is képvisel.
Az autóverseny rendkívüli népszerűségét és a rá irányuló nemzetközi figyelmet kihasználandó Magyarország mint turisztikai célpont idén is megjelenik a pályán a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. A társaság több mint tíz éve működteti információs pontját a Formula 1TM Magyar Nagydíj ideje alatt. Központi helyen, a Super Gold tribünön működő irodában tájékoztatják a közönséget a versenyről és Magyarország turisztikai kínálatáról. Az érdeklődők információs kiadványokat vihetnek magukkal, amelyek újabb magyarországi utazásra, vagy tartózkodásuk meghosszabbítására ösztönzik őket.
A szervezet idén külön kampánycsomagot kínált a Hungaroring Sport Zrt. számára, amelynek keretében július 26-ig hangsúlyosan megjelenik az MT Zrt. online felületein, Facebook oldalán, blogjain és honlapjain. A turisztikai marketingszervezet biztosította a Hungaroring által kiadott Guide Book turisztikai tartalmát, továbbá átadta a rangos díjakat elnyert „Think Hungary – more than expected” imázsfilm felhasználási jogát a rendezvény idejére. Mindezeken kívül, a pálya jól látható kanyarjában elhelyezik az MT Zrt. országlogóját is, amelyet több száz millióan láthatnak a közvetítések során.
A külföldiek érdeklődésének felkeltésére az MT Zrt. a képviseleti honlapok mellett a www.gotohungary.com központi oldalán, Facebook oldalain, hírleveleiben és közleményeiben is felhívja a figyelmet a Magyar Nagydíjra. Kiemelt promóciós aktivitás zajlik például Ausztriában, amely remélhetőleg még az utolsó hetekben is sok potenciális sportrajongó turistát győzött meg arról, hogy pihenés céljából is felkeressék Magyarországot. Az elmúlt év júliusában 120 ezer osztrák vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, amely közül – az MT Zrt. bécsi irodájának kalkulációja szerint – minden tízedik közvetve a Forma 1-es futamhoz kötődött.
A nemzetközi vonzerővel bíró nagy sportesemények „kiegészítő termékként” is megjelennek a nemzetközi kampányokban, így a már hazánkba érkezett vendégek programjainak bővítésére is szolgálnak.
Osztrák kampány részletei
Ausztriában az MT Zrt. számos stratégiai partnere is felsorakozott a hazai Forma 1-es futam népszerűsítése mellett, a Mycentrope.com turisztikai hírportál (www.mycentrope.com), illetve jelentős mennyiségű magyar ajánlattal rendelkező ausztriai irodák (pl.: Blaguss, Kastler Reisen, Mondial, Ruefa, ÖBB Rail Tours). A Forma 1-es jegyek hivatalos ausztriai értékesítőjével (www.hungarotickets.com) kooperációban további közösségi oldalakon több ezer potenciális sportturistához juttatta el az MT Zrt. aktuális üzeneteit. Az MT Zrt. sajtóközleményei és hírlevelei alapján több tucat osztrák sajtóorgánum ismerteti az idei futam magyarországi időpontját. A futam előtt két héttel az APA osztrák hírügynökség több ezer szerkesztőséghez juttatta el a 30. Magyar Nagydíjhoz kapcsolódó aktuális információkat. A képviselet által az ausztriai magyarok körében Rot-Weiß-Rot in Ungarn címmel három éve indított turisztikai mozgalom közösségi platformján ugyancsak számos alkalommal találkozhattak invitáló cikkekkel és nyereményjátékkal a Facebook látogatói. A bécsi „Auf nach Ungarn” rendezvényt, valamint a bécsi WAMP vásárokat is felhasználta az MT Zrt. arra, hogy Ausztriában a Magyar Nagydíj mellett kampányoljon.