Több, mint 2.8 millió négyzetkilométert fed le, ami megközelítőleg 400 futballpályának felel meg, és évente 400,000 gépkocsit gyárt. Ezek a SEAT martorelli gyárának számai. Ám melyek azok a speciális számok, amelyek egy-egy gépkocsi elkészítése mögött rejtőznek?
Az eredeti koncepció kigondolásától négy év telik el a kész gépkocsi legyártásáig, de gyakorlatilag minden egyes új modell mindig ugyanúgy kezdi meg létezését: egy ceruzával és egy papírlappal. A gépkocsi végleges formájának papírra vetéséig 1.000 vázlat készül, a SEAT Műszaki Központjában a rajzok a háromdimenziós (3D) megjelenést kapnak, és az autók agyagból készült modellek formájában nyerik el végleges formájukat, melyhez 5.000 kg agyag szükséges. Egy új szín kifejlesztéséhez három év intenzív munkája szükséges, és a martorelli gyárban összességében évente 6,4 millió liter festéket használnak fel. Ezzel a mennyiséggel százszor lehetne átfesteni a párizsi Eiffel tornyot!
A műszaki Központ több, mint 900 mérnököt alkalmaz, akik a modelleket kidolgozása során évente több, mint 55.000 szimulációt valósítanak meg annak érdekében, hogy garantálják a gépkocsik biztonságát és kényelmét. Évente megközelítőleg 400 illat- és érintési teszt valósul meg a gépkocsi belsejének minden alkatrészét és alkotóelemét érintve, mindez annak érdekében, hogy a jövőbeni ügyfeleknek kellemes élményt nyújtsanak.
Mielőtt egy új modell bekerül az értékesítési hálózatba, megközelítőleg 50 mérnök teszteli a prototípust, az adott gépkocsi képességeinek határát feszegetve a 120.000 kilométeres teszt periódus során megvalósuló nyári és téli vezetési teszteken, ami egyaránt jelent sivatagban és a jeges utakon való vezetést.
A csarnokokban több, mint 2.000 robot dolgozik az egy gépkocsit jelentő 3.000-nél is több alkatrész összeszerelésén. A folyamat végén a legyártott gépkocsik 80 %-át exportálják a SEAT képviselettel rendelkező 75 országba.