Az új BMW 4-es Cabrio palettáján három új hajtáslánc-változat jelenik meg, a BMW X1 xDrive18d és a BMW X2 xDrive18d modellpáros alapfelszereltsége a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval bővül, a BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es Gran Coupé, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 modellekhez új karosszériafényezési árnyalatok válnak elérhetővé, a My BMW okostelefon-alkalmazás új funkciókkal gazdagodik, a BMW i3 Unique Forever Edition különkiadás pedig világpremierjét ünnepli.
A BMW iX és a BMW i4 idén novemberben kezdődő piaci bevezetése a tisztán elektromos meghajtású prémium mobilitás új korszakának kezdetét is jelöli. A fenntartható vezetési élmény mellett a két újdonság a vezetést támogató rendszerek terén kifejlesztett legkorszerűbb innovációkat is a bajor prémiummárka ügyfeleinek kezébe adja, mialatt a BMW iDrive operációs rendszer új generációja a vezető és a jármű közötti intuitív párbeszéd jövőképét is elhozza a jelenbe. Mindezekkel párhuzamosan idén ősszel a BMW portfóliójának számos modellsorozata is célzott frissítéseken esik át: új hajtáslánc-változatok mutatkoznak be, a dizájn és a digitális szolgáltatások terén kifejlesztett innovációk pedig az aktuális modellpaletta sokszínűségét és magával ragadó egyediségét fokozzák tovább.
Az új BMW 4-es Cabrio portfólióján 2021 novemberében három új hajtáslánc-változat ünnepli világpremierjét. A jövőben a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó a BMW X1 és a BMW X2 újabb modellváltozatainak alapfelszereltségéhez csatlakozik. A BMW 1-es sorozat, a BMW 2-es Gran Coupé, a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 palettáin új karosszériafényezési árnyalatok válnak elérhetővé. A My BMW okostelefon-alkalmazás széleskörű funkcionalitását újabb digitális szolgáltatások fokozzák. A BMW i divízió nem csupán a BMW iX és a BMW i4 modelleket gurítja reflektorfénybe, hiszen a tisztán elektromos meghajtású prémium mobilitás úttörője, a BMW i3 idén novemberben a Unique Forever Edition különkiadással gazdagodik. A BMW iX3 DC gyorstöltőre csatlakoztatott járműtöltési folyamatait pedig mostantól előrelátó akkumulátorfűtő technológia optimalizálja.
BMW 4-es Cabrio: két újabb BMW M modell és egy összkerékhajtású hajtáslánc-változat
A sportos menetteljesítmény és a nyitott tetős vezetési élmény kettőse 2021 őszétől újabb szintre lép a BMW 4-es sorozatban. Az új BMW M440i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,7 – 8,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 175 – 190 gramm / km) soros hathengeres benzinmotorját 48 Volt kapacitású mild-hibrid technológia egészíti ki, az erőforrás 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítménye a hátsó kerekek meghajtásával rendkívül sportos vezetési élményt garantál. A lélegzetelállító menetdinamikát már alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó és M sport differenciálmű segíti, amelyek közreműködésével az új BMW M440i Cabrio 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A második új BMW M modell vérpezsdítő nyitott tetős vezetési élményéhez nagymértékben hozzájárul a soros hathengeres dízelmotor és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosa. 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményével, 700 Nm csúcs forgatónyomatékával és 48 Volt kapacitású mild-hibrid technológiájával az új BMW M440d xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,0 – 6,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 157 – 172 gramm / km) letaglózó tolóerőt kínál. A nulla-százas sprinthez mindössze 5,0 másodperc elegendő. A modellhez a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót és az M sport differenciálművet ugyancsak alapfelszereltségként kínálja a gyártó.
A prémium középkategória nyitott tetős négyülésesének modellpalettáját az új BMW 430i xDrive Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,3 – 8,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 166 – 183 gramm / km) színesíti tovább, amely 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotorjával, nyolcfokozatú Steptronic automataváltójával és BMW xDrive intelligens összkerékhajtásával 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó és az M sport differenciálmű az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellhez.
BMW X1 xDrive18d és BMW X2 xDrive18d már az alapfelszereltség részeként nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval
2021 őszén a vezetési élmény és a menetkomfort új szintre lép, amint a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó a BMW X1 és a BMW X2 újabb modellváltozatainak alapfelszereltségéhez csatlakozik. A rendkívül gyors és hatékony automataváltó működését kimagasló váltási komfort és páratlan belső hatékonyság jellemzi. A technológia a jövőben a 110 kW / 150 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres dízelmotorral szerelt BMW X1 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,4 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 142 – 159 gramm / km) és BMW X2 xDrive18d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,4 – 6,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 142 – 160 gramm / km) széleskörű alapfelszereltségét is tovább fokozza.
Az automataváltóval felszerelt modellek egyaránt 9,4 másodperc alatt teljesítik a nulla-százas gyorsulást. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét hajtáslánc-változathoz elérhetővé válik a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is, amely kormány mögötti váltófülekkel is működtethető.
Új karosszériafényezési árnyalatok számos modellsorozat esetében
Számos BMW modellsorozat személyre szabhatóságát idén ősztől új karosszériafényezési árnyalatok fokozzák tovább. 2021 novemberétől a BMW 1-es sorozat, a BMW X2 és a BMW X3 palettáján a Skyscraper Grey metál árnyalat is megjelenik, miközben a BMW 1-es sorozat és a BMW 2-es Gran Coupé opcionális extrafelszereltségei között a BMW Individual Frozen Pure Grey metál szín, a BMW X3 és a BMW X4 portfólióján pedig a BMW Individual Aventurine Red metál szín válik megrendelhetővé.
My BMW okostelefon-alkalmazás kibővített funkciókkal
Okostelefonon elvégzett útvonaltervezés, amely véglegesítést követően a jármű fedélzeti operációs rendszerébe továbbítható; távolról előhívható élőképek az autó környezetéről és aktuális állapotjelzés bárhol, bármikor; szerviz-időpontok lefoglalása és márkával kapcsolatos hírek online: a My BMW okostelefon-alkalmazással mindez lehetséges. Az intelligens technológia az autó, az ügyfél, a BMW márka és a BMW márkakereskedés közötti kommunikáció jövőbe mutató színtereként szolgál. A My BMW okostelefon-alkalmazás funkcióinak sora idén ősszel még tovább bővül: a Remote 3D View** szolgáltatáson keresztül továbbított élőképeket például a technológia a jövőben automatikusan eltárolja a képgalériában, a helyszín és az idő pontos megjelölésével. A csatlakoztatott modell légkondicionálójának és szellőztetőrendszerének állapotjelzője eközben minden korábbinál átláthatóbban jelenik meg az alkalmazásban.
A My BMW okostelefon-alkalmazás a jövőben átfogó képet ad a gumiabroncsok állapotáról is. Az újítás, amely tovább minimalizálja a kényszerpihenők kockázatát, a BMW 1-es sorozat, a BMW 3-as sorozat, a BMW 4-es sorozat, az új BMW 2-es Coupé, a BMW 2-es Gran Coupé, a BMW Z4, a BMW X5, a BMW X6 és a BMW X7 képviselőihez lesz elérhető. Miután a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer megmérte, a My BMW okostelefon-alkalmazás képes a bajor prémiummárka ügyfelének okostelefonján mutatni az egyes kerekek aktuális nyomását, majd a digitális gumiabroncs-elemző technológia – amely egyedülálló a prémium szegmensben – az egyes kerekek kopását és becsült élettartamát is megjeleníti. Az intelligens technológia a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer mérési értékeire támaszkodva, a kerekek hőmérsékletével és forgási sebességével egybevetve számolja ki a gumiabroncsok becsült élettartamát. Az aktuális gumiabroncs-nyomás mellett a technológia az egyes kerekek sérüléseit is képes jelezni.
Intelligens akkumulátorfűtő technológia a BMW iX3 modellhez
Hogy DC gyorstöltőre csatlakoztatva is képes legyen garantálni a leggyorsabb és leghatékonyabb energiafelvételt – függetlenül a működési és külső hőmérséklettől –, a BMW iX3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,6 – 19,0 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 17,5 – 17,8 kWh / 100 km) járműtöltő és energiatároló technológiája idén novembertől intelligens akkumulátorfűtő technológiával dolgozik együtt, akárcsak a BMW iX és a BMW i4 modellek esetében. Amint érzékeli, hogy a fedélzeti navigációs rendszer DC gyorstöltő állomást iktat be a tervezett útvonalba, a technológia automatikusan megkezdi az akkumulátor előmelegítését, hogy a járműtöltés megkezdésére optimális hőmérsékletűre melegedjen.
A megfelelő mértékű előfűtés vagy előhűtés garantálja, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor optimális hőmérsékleten kezdi meg a töltést. A fedélzeti hőkezelő technológia ehhez figyelembe veszi többek között az akkumulátor aktuális hőmérsékletét, a járműtöltő állomásig hátralévő távolságot, valamint a tervezett járműtöltési sebességet és intenzitást is.
Bemutatkozik a BMW i3 és a BMW i3s Unique Forever Edition különkiadása
2021 novemberétől a BMW i3 (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 13,1 kWh / 100 km) és a BMW i3s (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 16,3 – 16,6 kWh / 100 km; kombinált energiafogyasztás (NEDC): 14,0 – 14,6 kWh / 100 km) tisztán elektromos meghajtású prémium modellpárosa a Unique Forever Edition különkiadással gazdagodik. A limitált széria megnevezése a kezdetektől zéró emisszióra tervezett kompakt egyedülálló karakterére utal. A BMW i3 a hosszútávú fenntarthatóság holisztikus megközelítésének négykerekű szimbólumaként gurult be az autóipar történelemkönyvébe, nem csupán jövőbe mutató hajtáslánc-technológiája okán, de szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, kiváltképp alacsony saját tömegű utascellájának és az utasterében alkalmazott megannyi természetes, illetve újrahasznosított anyagnak köszönhetően is. A modell még nyolc évvel piaci bevezetése után is a károsanyag-kibocsátástól mentes nagyvárosi közlekedés globális szimbóluma.
A különkiadást rendkívül magas minőségű, exkluzív dizájn- és felszereltségi tételek jellemzik. A stílusos megjelenésről két BMW Individual karosszériafényezési árnyalat gondoskodik, amelyek most először válnak elérhetővé a BMW i3 és a BMW i3s modellpárosához. Az Aventurine Red metál színhez Frozen Grey metál karosszéria-kiegészítők, míg a Storm Bay metál színhez Frozen E-Copper karosszéria-kiegészítők társulnak. A BMW hűtőrács belső felületei ugyancsak a karosszéria-kiegészítők megfelelő árnyalatában pompáznak. A különkiadás jellegzetességeként a tervezők elhagyták a csomagtérajtón alkalmazott dekorbetétet és típusjelölést, a hátsó lökhárítót pedig fekete betéttel dobták fel. A limitált széria utasterében a Suite felszereltségi csomag tételeit – így többek között a Vernasca Dark Truffle bőrkárpitot, a bőrözött műszerfalat, a matt sötét tölgy fabetéteket, a bőrözött kormányt, a Carum Grey tetőkárpitot és a hangulatvilágítást – típus-specifikus dizájn-megoldások egészítik ki. Az első ülések fejtámláiban a hímzett „Unique Forever” szavak olvashatók, az első ajtókárpitok visszapillantóhoz közeli részét pedig a „One of 2,000” felirat díszíti.
A Unique Forever Edition különkiadás 2 000 darabos limitált szériája a BMW Group lipcsei gyárában lát napvilágot, kizárólag a létesítmény szélturbinái által előállított villamos energia felhasználásával. A fenntartható módon legyártott különkiadás 350 példánya a németországi piacon válik elérhetővé.
**a szolgáltatás csak bizonyos piacokon érhető el.
A BMW új modelljei 2021 őszétől*
BMW 4-es Cabrio | Teljesítmény (kW / lóerő) |
Üzemanyag-fogyasztás (WLTP) (liter / 100 km) |
Károsanyag-kibocsátás (WLTP) (gramm / km) |
BMW 430d xDrive Cabrio | 180 / 245 | 7,3 – 8,1 | 166 – 183 |
BMW M440i Cabrio | 275 / 374 | 7,7 – 8,3 | 175 – 190 |
BMW M440d xDrive Cabrio | 250 / 340 | 6,0 – 6,6 | 157 – 172 |
*Az új modellek a 2021 novemberi gyártástól kezdődően érhetőek el
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.