Szentgotthárdon elkészült a 8 milliomodik Opel motor

◾Gyári ünnepség Peter Küspert Opel alelnök részvételével ◾A 8 milliomodik egy új 1.4-es turbó az új Opel Astrába ◾Az idén már 580 ezer motor készül Szentgotthárdon ◾A létszám már 1.500 fő – és növekszik

◾Gyári ünnepség Peter Küspert Opel alelnök részvételével
◾A 8 milliomodik egy új 1.4-es turbó az új Opel Astrába
◾Az idén már 580 ezer motor készül Szentgotthárdon
◾A létszám már 1.500 fő – és növekszik

A színpad mellé épített nagyméretű Opel dekorációs fal megnyílt és mögötte láthatóvá vált a feldíszített jubileumi szentgotthárdi motor. Így ünnepelték a gyáriak a nyolcmilliomodik magyar motor megszületését, amelyre eljött az Opel központjából Peter Küspert a cég alelnöke és igazgató tanács tagja is. A nyolcmilliomodik nemcsak a jubileum miatt volt érdekes, hanem azért is, mert ez a motor a Flex gyár legújabb terméke, az új Astrába kerülő 1.4 literes közvetlen befecskendezéses 150 lóerős benzines turbó. (Ezzel az újdonsággal külön sajtóanyagban foglalkozunk.)

“A magyarországi Flex üzem – mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára – kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Peter Küspert, az Opel alelnöke. Az Opel újdonságok sorával jelentkezik ezekben az években, 2018-ig 27 új modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége Szentgotthárdon készül majd.”

Küspert beszélt arról is, hogy ez a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni. „Az Opel hosszabb távú terveiben az szerepel, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről a márka előre lépjen a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretne elérni, Németországban pedig tízet és mindezt úgy, hogy a cég jövedelmezősége is jelentősen javul.”

3

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a nyolcmilliomodik magyar motort és emlékeztetett rá, hogy ma Szentgotthárdon párhuzamosan termel az 1992 óta működő úgynevezett Family 1-es motorgyár és az új 700 millió eurós beruházással létrehozott Flex üzem. Ez utóbbiban a kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípus – az 1.6-os benzines és 1.6 dízel – is készül. Ezek az erőforrások mind az Opel legújabb motorgenerációjához tartoznak, jellemző rájuk a nagy teljesítmény és kis fogyasztás, a halk futás és az Euro 6-os környezetvédelmi megfelelőség.

Solt Tamás gyárigazgató fontos adatokat is sorolt: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 380 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár lendületes felfutásának eredményeként – mintegy 580 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. A magyar motorokra egyre nagyobb az igény és rövidesen további húsz új motorvariáns gyártását tudjuk megkezdeni. A darabszám növelésével párhuzamosan nő a létszámunk is. Jelenleg már ezerötszázan dolgoznak nálunk és további több száz új munkatársat keresünk, akikre a gyártás tervezett további növekedése miatt lesz szükség.”

A szentgotthárdi Opel gyár 1992 óta megszakítás nélkül készít motorokat. Az Opel volt az első autóipari cég, amely – egy évvel az első demokratikus választások után – befektetőként megjelent Magyarországon és legutóbbi beruházásaival, az új motorgyár felépítésével tovább erősítette stratégiai pozícióit a magyar gazdaságban.

Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 24 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón, ennek is köszönhető, hogy ma Magyarországon Opelből fut a legtöbb az utakon (több mint 460 ezer). A márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt négy évben, de az idei első félévben is őrzi ezt a pozíciót és arra készül, hogy 2015-ben is a legnépszerűbb személyautó márka maradjon.