Elmúlt hétvégén a svédországi Höljesben rendezték a Rallycross Világbajnokság soron következő futamát, melyen első és egyetlen magyar pilótaként állt rajthoz Luigi, Super1600-os kategóriában.
– A hétvége elképesztően jó hangulatban, megszámlálhatatlan mennyiségű ember előtt zajlott – kezdi beszámolóját Luigi -. A verseny rendezése kifogástalan volt, a depót például külön biztonsági szektorral védték a rengeteg ember miatt, a verseny napján ráadásul délután 3-ig le is van zárva, nem lehet se ki-, se bemenni ez idő alatt. A szervezők mind az embereket, mind pedig a rengeteg versenyzőt tökéletesen kezelték és irányították, minden fennakadás nélkül, precíz, pontos időbeosztás szerint.
– Maga a verseny fantasztikusan sikerült – folytatja Luigi -, már a szabadedzésen mentem egy második időt, majd a kvalifikációban futottam egy ötödik időt, de sajnos a következő két futamban elpártolt tőlünk a szerencse, az egyikben például bemozdultam a rajtnál, amiért egy plusz joker körös büntetés járt, így kétszer kellett kimennem jokerra, ami miatt nem sikerült jó időt futni, de a tempóm jó volt, és ott tudtam lenni a legjobbak mögött. Ezután viszont megnyertem egy kvalifikációt, ami azért volt nagyon fontos, mert azzal tudtam bejutni az elődöntőbe, ahol már a top 12 versenyez a döntőbe jutásért.
Az elődöntőben – ahol az első három jut tovább – Luigi fantasztikusan rajtolt, a hatodik helyről az első kanyarban már másodiknak fordult, de ekkor az egyik orosz versenyző úgy telibe találta, hogy kiütötte alóla a futóművet, így ott vége is lett Luigi számára a versenyzésnek. A balesetet okozó pilótát természetesen kizárták, de Luigin ez már nem segített, az autója használhatatlanná vált.
– Szerettem volna, ha Magyarországnak megszerezzük az első döntőt – mondja Luigi -, mert ez Super1600-ban még senkinek sem sikerült, s mi most egy karnyújtásnyira voltunk ettől. Nagyon jót rajtoltam, és bejöhettem volna második helyen, hiszen a gyorsaságom egész hétvégén megvolt hozzá, hogy lépést tartsak a legjobbakkal. Összességében ettől függetlenül nagyon jól éreztük magunkat, a tempónk elég gyors volt az élmezőnyben autózáshoz, így ezen felbuzdulva a csapat mindenképp szeretné, hogy idén elinduljunk még futamokon, bár a terv csak a svéd verseny volt, de látva a helyzetünket a pályán, mindenképpen ezt az irányt kell folytatnunk, így a két utolsó helyszínt célba is vettük, Németországban és Olaszországban rajthoz fogunk állni, és harcolni fogunk a döntőért és a dobogóért!
Luigi nevét hamar megismerték a világbajnokságon, már első versenyén megmutatta, hogy ott van a helye az élmezőnyben, és hogy nem csupán a döntőbe jutás lehet számára a cél.
Luigi most a magyar-, osztrák- és cseh bajnokságra, valamint a Közép-Európa Zóna Kupára koncentrál, jelenleg mindegyiket vezeti, így szeretné begyűjteni ezen sorozatok bajnoki címeit, hogy azután a világ legjobbjai között versenyezve fejezhesse be az idei szezont.
Legközelebb július 19-20-án Sedlcany-ban áll rajthoz a magyar pilóta, ahol osztrák- és cseh bajnoki futamot rendeznek.