Júniusi kezdéssel ugyan, de elindult a Magyar Szlalom Bajnokság. Első fecskeként a gokart és a rallye szakággal azonos hétvégén végre felbőghettek a motorok és csikorogtak a gumik… . A szlalom mezőnye 61 versenyzővel kezdte a kiskunlacházi futamot.
Fotó: Track Racing
Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt is nagyon várták már a volánforgatást. A Track Racing versenyzői így nyilatkoztak az edzőkör után:
„Végre verseny… mondhatjuk! És valóban örülünk, hogy itt lehetünk, hogy elindult a bajnokság és már a pályabejárás és az edzőkör után kijelenthetjük, itt van ismét a régi feeling. Várjuk a mért köröket, mert a pálya bár ismert vonalvezetésű, élvezetes rajta menni, és lehetőség szerint faragni a köridőket.” – mondták a Sződy fivérek felszabadultan és motiváltan.
Versenykörök
Az első mért kört Zsolt kezdte meg 21-es rajtszámmal. Itt még próbálgatni kellett, melyik sebességi fokozatban jobb a tempó: „A vonalvezetés ismert és teljesen jó ritmusú volt. Azonban a kettes és hármas fokozatok között még el kellett döntenem, melyik lesz jó, ezzel viszont most időt vesztettem. Egyelőre ennyi.” – tájékoztatott Zsolt. Körideje 2:20,749 lett.
Szabolcs a „hamiltoni” 44-es rajszámmal vágott neki a távnak. Ezzel a kategóriája legjobb körét futotta.
„Nekem semmi problémám nem volt. Jó volt a tapadás, nem csúszkált az autó. Ez az időeredmény egyelőre jó lesz, persze tudom, hol lehet még faragni belőle.” – mondta elégedetten Szabolcs a 2:19,368 idejével.
A második körben Zsolt javított a köridején, azonban kisebb sérüléssel hozta be a célba az Opel Tigrát: „Történt ugyanis, hogy a leghátsó visszafordítónál túl nagy íven fordultam, az autó lecsúszott az útról és a kisebb ároknál az eleje leért az aszfalthoz. Mivel az autó eleve igen alacsony hasmagasságú, az aszfalt széle megtörte az első spoilert. Szerencsére javítható. A köröm egyébként jó volt, javítottam.” – szomorkodott Zsolt. De a verseny az verseny, menni kell tovább. 2:19,020-as idejével, 1.7 másodperccel volt gyorsabb előző körénél.
Szabolcs egy gyorsragasztóval megoldotta a sérült részt a rajtvárakozóban, majd elrajtolt: „Ez a köröm nem sikerült annyira. Nem tudom hol vesztettem időt, de a középső részen belassultam. Nem tetszik, de ez van. Így most visszacsúsztam a jelenlegi állásban a fivérem mögé. Mindenki nyerni szeretne, ez természetes.”- bosszankodott Szabolcs, de még lesz javítási lehetőség. A 2:22,476-os körideje sajnos valóban nem mondható jónak.
A félórás szünetet követően már csak egy kör volt hátra. Ugyanis a tervezett négy kör helyett csak hármat tartottak meg, így a két legjobb mért kör eredménye számított az össz értékelésben.
Az igazán jó körök
Zsolt nagyon odatette magát és bement 2:18 mp alá. Ezzel egy olyan jó kört futott, hogy esélyes volt a végső kategória győzelemre a 2:17,517-es idővel.
Szabolcs szintén a legjobbját hozta ma: 2:18,705-as köridő igen jó volt, de nem elég a győzelemhez.
Díjkiosztó
Széria 3-as, azaz a széria 1401-1600 köbcentiméter közötti autók kategóriájában első győzelmét szerezte meg Sződy Zsolt Opel Tigrával. Fivére, Sződy Szabolcs a dobogó második fokát foglalhatta el. Ezzel 4 év után ismét kettős győzelmet értek el a Sződy fivérek.
A nap összefoglalója a Track Racing versenyzőitől: „Örülünk az eredménynek, örültünk, hogy versenyezhettünk. Jó időben, jó hangulatban telt az egész versenynap. Legutóbb 4 éve, 2016 júliusában értük el kettős győzelmet a KakucsRingen. Úgy látszik most itt is„beérett a gyümölcs”. Ismerjük már jól az autót, az elnyúlt féléves pihenő után már jó volt végre forgatni a volánt. Nem bízzuk el magunkat, mert még öt verseny hátra van, de továbbra is felkészültem megyünk a további futamokra. A kisebb javítás után két hét múlva rajtolunk megint.” – nyilatkozták a nap végén fáradtan, de boldogan a Sződy fivérek.
A bajnokság következő futamát Kunmadarason rendezik, június 21-én.
Beszámolónkat a futam után héten olvashatják.