A Sződy fivérek második versenyszezonjukat teljesítették Opel Tigrájukkal. 2018 még tanulóév volt számukra, azonban az idei évben már a dobogóért küzdöttek. A futamokon is évközben jöttek a kupák, illetve némi esélye volt az év végi harmadik helynek is. Ezekről számolnak be most nekünk…
Amdala.hu: Sziasztok! Kipihentebbek vagytok, mint a futamok után. De hogy is kezdődött az idei szezon…?
Sződy Szabolcs: Üdvözlök Mindenkit! Vége a versenyszezonnak, most már bizonyos értelemben pihenés van idén (mosolyog). De a szezont igen nagy munkával kezdtük. Januárban elkezdődött az autónk felújítása, építése. Precíz munkával, minden részét feljavítottuk és még egy kis karosszéria munkát is elvégeztünk a Tigrisen. Ezután egy szép gyári spoiler idom került az autóra, majd a dekorációval lett végleges a versenykész állapot.
Sződy Zsolt: Én is üdvözlök mindenkit! Részletesen Szabi tudja az autó felkészítésének történéseit. Persze, én is követtem a folyamatot. Év közben lényegében az apróbb tennivalók maradtak, amiket versenyszezon közben végeztünk el az autón.
Amdala.hu: Versenyeitek hogy sikerültek ebben a szezonban?
Sződy Szabolcs: Az első versenyt a Kakucs Ringen rendezték, ahol még az új gumijaink nem működtek olyan jól, mivel nem voltak bekopva és az aszfalt is elég hideg volt. Később jól tapadtak és elégedettek voltunk versenyeinken a tapadással. Így esőben is jól mentük a második futamunkon, Kiskunlacházán. Sajnáltuk, hogy a júniusra tervezett egri futam elmaradt, ehelyett viszont megint egy jó lacházi futamunk volt már nyári időben.
Sződy Zsolt: Folytatva a sort, Kalocsán ismét repülőtéren voltunk, de szerintem nem csak nekünk volt nehéz a vonalvezetés. Mondhatom, megszenvedtük az a pályát, de összeszedtük magunkat és az év első dobogóját ott szereztük. Jómagam egy harmadik hellyel. Az elmaradt nagyatádi futam helyett egy nagyon jó helyszínre mentünk. Budapesten a Hungexpo területére, ahol egy technikás versenyünk volt.
Sződy Szabolcs: Aztán megint két hely, ahol dobogón végeztünk, idén harmadszor is Lacházán, más vonalvezetésű pályán, és a záró futamon Kakucson, ahol Zsolti a második helyével az eddigi legjobb Opeles eredményünket szerezte meg. Ez a felsorolt hét verseny tartalmazta az évet lényegében.
Amdala.hu: Ez igen szép teljesítmény, sokat fejlődtetek. Meg van a fokozatosság.
Sződy Zsolt: Igen, ez így szép. Tavaly egy kupa, mondhatni tanuló évben. Idén már gyorsultunk és három kupánk van. Meg van a ritmusa és íve a versenyszezonoknak.
Amdala.hu: Melyek voltak a legjobb és legkevésbé kedvelt idei futamok?
Sződy Szabolcs: Nekem a kiskunlacházi futamok tetszettek, akár esős, akár nyári verseny volt. Kalocsa idén nem jött be, holott tavaly a kedvencem volt.
Sződy Zsolt: Nekem a kedvencem a szezonzáró kakucsi futam volt, részben a szerzett második hely miatt, és persze a pálya is nagyon tetszett. Ahogy tavaly is valahogy ez a verseny tetszett leginkább. Ami a szervezést és a helyszínt illeti tetszett, azonban a pálya minősége miatt nem tudtam úgy gyorsulni, ahogy szerettem volna, ez a budapesti Hungexpo futamon volt. Ha meg kell nevezni, talán ez volt a „legkevésbé”.
Amdala.hu: Meséljetek a versenyek szervezéséről, a tervezett futamok helyett rendezett helyszínekről.
Sződy Szabolcs: Alapvetően minden verseny jól sikerült a tervezett helyszínek elmaradása vagy cseréje ellenére. A Szervezők mindent megtettek, hogy jó és kerek bajnokságunk legyen idén is, de váratlan helyzetek mindig adódhatnak. Jól megoldották, részünkről az elismerés. Ami pótfutam lett végül, az is mind jó vonalvezetésű, élvezetes versenypálya volt. Biztosak vagyunk benne, hogy jövőre szintén jó versenynaptárunk lesz.
Amdala.hu: Támogatóitok kik voltak 2019-ben?
Sződy Szabolcs: Köszönet az Orbico Hungary Kft.-nek, a Shell Helix kenőanyagok magyarországi forgalmazójának a főszponzori háttérért, a Kárászy cégnek a sportos futóműért, stabilitásért, a BMC olasz sportlégszűrő cégnek a jó termékeikért, amelyekkel még tovább gyorsultunk. A Medikémia Zrt. Prevent termékeivel ápoltuk és szépítettünk Opelünket versenyről-versenyre.
Sződy Zsolt: A Brisk Hungary Kft. gyújtógyertyáival adta nekünk a szikrát, a Nyomdaker Kft. a dekorációban segített minket és a Csergő autószerviz és szakkereskedés a gyári alkatrészekkel látott el minket szükségünk során. Médiatámogatóink az Amdala.hu hírportál, a Sportsecond.com és a Sportmenu.hu sportportálok pedig versenyről-versenyre beszámoltak rólunk. Illetve köszönet a barátoknak, ismerősöknek is, akik segítettek minket ebben az évben.
Amdala.hu: Jövő évi terveitekről mit lehet már tudni?
Sződy Szabolcs: Ami biztos, hogy marad az autó. Továbbra is Opel Tigrával megyünk a széria 3-as, azaz a széria 1400-1600 köbcentis autók között. Ami változik, az a dekoráció, egy-két praktikusabb megoldás a futamokra és remélem az, hogy még jobban gyorsulunk.
Amdala.hu: Az autóversenyzésen kívül foglalkoztatok még mással is. Hol jelentetek meg vagy mivel foglalkoztatok még?
Sződy Zsolt: Ha jól sejtem a Balaton körre gondolsz (nevet). Hát igen… én már sokadszorra teljesítem a 280 km-es távon biciklivel, mert szeretem ezt a kihívást és teljesíteni ezt a túrakört a Balaton körül. Ott nem autóversenyzőként vagyok jelen, hanem magánemberként, évről-évre.
Sződy Szabolcs: Első képkiállításom nyílt meg nem rég, így egy teljesen új arcomat mutattam meg naplemente-napfelkelte fotóimmal, hogy a kreatív és fotós oldalamat is bemutassam. Nem vagyok művész, egyszerűen csak sok évnyi gyűjteményemet prezentáltam, egyébként pedig forgatjuk tovább a volánt.
Amdala.hu: Köszönjük szépen a beszámolótokat. Teljes évetek volt ez, sokoldalúságot is látok benne. Jó pihenést, majd jó felkészülést kívánok a 2020-as évre.
Sződy fivérek: Köszönjük szépen! Szezon előtt jelentkezünk! Kellemes Ünnepeket kívánunk Mindenkinek!
Amdala.hu: Mi is nektek!
Interjú: Amdala.hu
Fotók: Track Racing