Idén is jelentős szakmai érdeklődés mellett, de a szokásostól eltérő helyen és formában szervezett közös sajtótájékoztatót a Magyar Turizmus Zrt. madridi képviselete és a Sziget Fesztivál spanyolországi promóciós irodája.
A szervezők május 8-án a madridi National Geografic kávézóba hívták meg a helyi könnyűzenei élet és a fiatal közönséget megszólító folyóiratok képviselőit. A sajtótájékoztató bevezetőjében Németh József, az MT Zrt. madridi külképviselője a Sziget Fesztiválnak otthont adó Budapestet mutatta be – Bánhegyi Adrienn fiatalos, dinamikus hangulatot tükröző, ugrálóköteles videoklipjét felhasználva – és hangsúlyozta a Sziget Fesztivál jelentőségét a magyar kulturális programkínálatban. Kiemelte továbbá a rendezvény PR hatását is: a Fesztivál kapcsán számos film, cikk, TV műsor, poszt, blogbejegyzések, stb. jelenik meg. Szép Fruzsina a Sziget programigazgatója a 2013. évi újdonságokat ismertette, a Sziget helyi promóciós irodájának vezetője pedig a Fesztiválra való eljutás lehetőségeiről beszélt. Spanyolország legnépszerűbb on-line zenei csatornájának, a Sol Música-nak a vezetője a sajtótájékoztató szervezőinek közös projektjéről számolt be: Spanyolországban a feltörekvő együttesek számára egy tehetségkutató vetélkedőt indítanak. Ilyen formában is népszerűsítik a 2013-as rendezvényt, ugyanis a vetélkedő nyertes együttese meghívást kap az idei Sziget Fesztiválra, ahol fel is léphet.
A Sziget Fesztivál egyre növekvő spanyol érdeklődéssel számol, ugyanis a tavalyi rendezvényen már több mint 6 ezer spanyol fiatal vett részt.