Idén első alkalommal láthattuk a Magyar Szlalom Bajnokság mezőnyét. Minden versenyző a tél alatt készítette fel versenyautóját az új szezonra. Vagy egy újat épített, vagy a régit fejlesztette tovább, igénye és pénztárcája szerint. Ennek első megmérettetése március 26-án volt Kiskunlacházán. A szlalom társrendezvénye a gyorsulási verseny volt, és ez a reptér másik kifutóján zajlott.
Az előkészületek…
71 nevezés érkezett a nyitófutamra. Résztvevőik a parc fermében készültek fel az aznapi megmérettetésre. Ahogy a többiek fogalmaztak, a versenyzők között „régi ismerősök”, a Sződy fivérek is feltűntek:
„Ismét itt vagyunk egy, illetve két év kihagyás után.” – mondták örömmel a testvérek, Sződy Szabolcs és Zsolt. „Zsoltinak már 2014-ben sem sikerült elindulnia, és tavaly is várt. Én egy évet gokartoztam tavaly és idén mindketten visszatértünk… . Autónkon alakítottunk, a keményebb lengéscsillapítók mellett ültető rugókat kapott. A fék is erősebb lett, és slick gumikkal is készültünk a futamra. Vannak új partnereik, a Shell kenőanyagok forgalmazója az Orbico és a Sony, illetve egy új médiatámogató is erősíti és segíti csapatunkat.” – folytatta Szabolcs.
„Vártuk már, hogy vezethessünk, és most itt Lacházán végre elkezdhetjük a szezont. Kíváncsi leszek a számomra is új vagy újított versenyautóra, a pályára és az élményre, mert két éve jóformán nem vezettem versenyen, csak másfél éve a budapesti Szlalomparty-n, egy futam erejéig.” – válaszolt Zsolt.
A gyalogos pályabejárás után az edzéskörök következtek. Ezt a fivérek gyakorlásképpen, az autót tesztelve próbálták ki. Nagy megelégedéssel. Majd a versenyzői eligazítás után az első mért kört kezdék el a versenyzők.
A verseny:
A srácok továbbra is Suzuki Swift-jükkel indultak a legkisebb, azaz az S1-es kategóriában. Szabolcs 103-as rajtszámmal kezdte az évet.
A pálya jellegzetessége volt, hogy nem tért vissza önmagába, hanem haladt tovább, majd egy rövid szakaszon a szlalom részt visszafelé is teljesítve a cél következett nem sokkal néhány éles ív után. Szabolcs az első kört, hiba nélkül, 1 perc 33 másodperces idővel abszolválta:
„Elsősorban az autónkat dicsérem. Kiváló úttartást biztosít az új futómű. Elég hideg van, így nem tettük fel a számunkra új slickeket, de a tapadás megfelelő így is. Egyelőre nem tudok többet mondani, jól mentünk a kocsival, de még gyorsulunk a továbbiakban.” – mesélte első élményeit Szabolcs.
Zsolt egy kicsit később rajtolt a 202-es számmal, mivel a terület igen nagy, ezért a cél utáni etap szakasz a sebességkorlátozással igen lassú, így idő kellett Szabolcsnak visszaérnie a rajtszám és pilótacserére. A rajt után 1 perc 29 másodpercet töltött Zsolt a pályán a célig: „Jó kört volt, az autó nagyon jól ment, tartása van, mintha sínen menne. Mestermunka az építés. Ez a köridő is megfelelő egyelőre.” – számolt be Zsolt.
A második körben Szabolcs bő 2 másodpercet javított, így 1:30-as köridejével már elégedetten ért célba.
Zsolt is faragott 1 másodpercet, azonban egy bójasornál hibázott. Körideje 1:28 mp lett.
Az ebédszünetben a szlalomosok jó része átlátogatott a szomszéd aszfaltcsíkra. A gyorsulási bajnokság, hivatalos nevén DragRacing Kupa indulói az egészen egyszerű utcai autóktól a több száz lóerős gépszörnyekig nevezték be autóikat. Az igen látványos mezőny, a rövid versenyek és a hangulat sok-sok embert vonzott versenyzőként és látogatóként.
A látványosság után visszatérve, a szlalomverseny harmadik körére készültek fel az indulók.
Szabolcs ahogy a második körben, itt is 1:30-as idővel ért célba: „Úgy látszik ennyit tudtam most kihozni ebből a pályából. Próbáltam minden kanyarban, minden bójánál egy picit több gázt adni, vagy tartani a lendületet és gyors maradni. Nem jött ki több.” – számolt be a báty.
Zsolt 1:29-es eredménye egyenletességet tükrözött: „Ez is jó kör volt, egy apróbb elfékezéssel ugyan, de végig 1:30 mp alatt tudtam maradni. Várom a két legjobb kör összesítését.” – így Zsolt.
A óvási idő elteltéig minden csapat összepakolta versenyfelszerelését, de sajnos már szélben és hűvösben.
A díjkiosztón Sződy Zsolt vehette át végül az első, Sződy Szabolcs pedig a kategória második helyéért járó kupát.
A verseny napi összefoglalója:
„Örültünk, hogy viszonylag kellemes időben versenyeztünk és töltöttük el a napot. Jó volt visszatérni és egy olyan autóval menni, amilyet felkészítettek nekünk. Pontos mérnöki és szerelői munka volt, ezt már a szezon elején tapasztalhattuk. Fontos fejlesztés volt ez. Elsősorban egy tesztnek tartottuk most az idei nyitófutamot, de természetesen az időeredményeket is figyeltük. Bővebb tapasztalatot majd a következő futamon tudunk meg, amikor is épített pályán megyünk majd. Mivel a Rakparti Szlalomparty sajnálatos módon elmarad idén is. Ami eredetileg a második futam lett volna.” – nyilatkozták a Sződy fivérek.
A második bajnoki futam április 17-én lesz a KakucsRingen. Ezen a sokak által kedvelt aszfaltcsíkon már várhatóan igazi tavaszi időben küzdenek majd meg egymással és az órával a versenyzők.
Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják itt az Amdala.hu-n.
Képek: Track Racing