Beszélgetés Misivel a szeptember 2-3-án megrendezésre kerülő Hungaroring-i Extreme Technical Weekend előtt.
Mesélj kérlek magadról kicsit. Mióta is vagy gyorsulási versenytő? Milyen járműveket zaboláztál meg és az eredményeidről is beszélj lécci. Mit jelent számodra a gyorsulás, mint sport? – Számomra a gyorsulás egy életérzés, életem része. A versenyeken nekem a legfontosabb, hogy minél több futamot tudjak menni, és másodlagos az eredmény, mert az adrenalin bomba, amit az ember kap minden rajtnál, az felülmúlja számomra az eredményt. Ezen kívül egy fajta kihívást jelent a saját időm megdöntése és az ellenfelek legyőzése, eredményesség. Sajnos az alkatom nem teszi lehetővé, hogy a leggyorsabb legyek igaz mindig törekedek arra, hogy ez sikerüljön, illetve a döntők folyamán próbáljam ezt ellensúlyozni a technikámmal.
Milyen érzés tölt el közvetlen a rajtban? – A stagetbe az ellenfélnek a beállását figyelve stagelek be, és a lámpák folyamatos felgyulladásával emelem a fordulatszámot, illetve kezdem csúsztatási pontra engedni a kuplungot a zöld lámpára elindulni a lehető legjobb reakcióidővel. A gumi melegítés után az adrenalin felmegy bennem és emelkedik a maximumig a zöld lámpáig és tart a célvonalig.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, mesélj magadról és a motorodról? – Első versenyemet 2008-ban volt Fertőszentmiklóson. Abban az évben csak Fertőszentmiklósra jártam versenyre, és megtanultam a rutinosabb versenyzők segítségével a technikákat. Ez volt a tanuló évem. Következő két évben már a motoron is csinálgattam ezt azt és más bajnokságra is kilátogattam. 2010 év végén megalapítottuk egyesületünket a S’IMI Racing egyesületet. Az igazi fejlesztést 2011 évre sikerült megoldanom és abban az évben minden versenyre eljutottam szerintem egyedül Magyarországon indultam minden szervezet versenyén és azóta próbálom ezt a tendenciát folytatni. Mióta versenyzek sikerült elérnem egész jó eredményeket kategóriámon belül
MAMS kupa országos bajnokság: I. hely
West Dragrace kupa: I. hely
MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KUPA: I. hely
Dragracing kupa: II.hely
Kunmadarasi Bajnokság: III.hely
A jelenlegi motorommal kezdtem el a gyorsulást és azóta kitartunk egymás mellett, hű társnak bizonyul. A motorom egy Kawasaki zx6r 2005-2006 évjárat. 636 ccm 121 Le keréken. Bódis kipufogó rendszerrel AGO Motors által beállított négy térképes Power Commander V másodlagos injektorsor vezérlővel (SFM) egy automatikus finomhangoló modullal (AutoTune), gyorsváltóval. D600 kategóriának megfelelően lehúzatott, leültetett futómű. Ahogy a depóban többen mondanák a motorjukra full gyári. Mi lenne a 3 kívánságod a Dragracing.hu Gyorsulási versenyeivel kapcsolatban? A motoros depó közelebb helyezése a starthoz. Kicsit több edzés idő. Dragracing kupa I. hely megszerzése.
Mennyire figyeled a sporttársaid verseny közben és máskor? – A sporttársaimmal mondhatom, hogy mindenkivel jó kapcsolatban vagyok bele értve a négykerekű versenyzőket is, igaz egy két kivétel biztos van, de az meg erősíti a szabályt. Versenyközben elsősorban a motorosokat és az autósokat is egyaránt figyelem. A kategórián belül már mindenki ismer mindenkit, hogy mi lehet a gyengéje, erőssége. Versenyen kívül sok versenyzővel baráti, illetve csapattársi kapcsolat van közöttünk.
Feldob-e a sok néző látványa a pálya mellett? – Igen feldob a sok néző, mert álltalában a több ember jobb hangulatot csinál. Nagyon jó érzés minél több ember előtt megmutatni mit tudunk összehozni a Kawával közösen.
A Hungaroringi Forma1-es pályán milyen gyorsulni? – Személy szerint nem a kedvenc pályám, mert emelkedőnek megyünk és sajnos a súlyom miatt több a hátrányom. Ezen felül egy misztikus helyszín ahogy a régi versenyzők beszélnek a régi idők sztorizgatás közben. Sajna a régi időkben Én még nem indultam, de mióta a Dragracing csapata szervez versenyt rajta azóta nem hagytam ki egyet sem.
Mekkora távon is lehet ott menni? – A mostani versenyen 1/8 mérföld a táv. Személy szerint Én a 1/4 mérföldet jobban szeretem igaz ott nagyobb a hátrányom a lényegesen könnyebb ellenfelekkel együtt. Rövidebb távon jobban kijön a pilóta technikája, ügyessége és kevésbé hátrány a gyengébb motor vagy rosszabb súly/lóerő arány. 201m kevesebb a hibázási lehetőség mert az utolsó 201 méter hiányzik a javításra.
Szurkoljunk közösen Szoták Misinek és sporttársainak a szeptember 2-3-án megrendezésre kerülő Hungaroring-i Extreme Technical Weekend-en!
Versenyinfó: https://dragracing.hu/
– Hajósi Miklós –