Ott Tanak rajta maradt a győztes hullámon a Finn Ralit követően és zsinórban másodszor is behúzta a Német Rali győzelmet. A második helyen a világbajnokságban vezető Thierry Neuville ért célba, ezzel növelte előnyét az egyéni ponttábla élén. Bronzérmesként Esapekka Lappit üdvözölhetjük. Tanak ezzel a győzelmével becsatlakozott a végső győzelemért folyó küzdelembe.
A fiatal észt pilóta már a legelején begyújtotta a rakétákat a trükkös német aszfalton és a murvás Finn Ralit követően ismét elsőként ért célba, s ezzel négy ralival a szezon vége előtt alaposan meglepte a két nagy riválist, Thierry Neuvillet-t és Sebastien Ogiert. Majdnem tökéletesen sikerült a hétvége számára, egyedül a Power Stage győzelmet kellett átengednie francia riválisának.
„Nem igazán tudom hogyan áll a világbajnokság, de nagyszerű, hogy pont ezt a versenyt nyertem meg. A mai reggel nagyon-nagyon nehéz volt. Seb nagyon nyomta a gázt és nehéz volt lépést tartani vele.” – mondta a 30 éves pilóta, aki már a verseny elején letette kézjegyét, s az élre állt. Ogier szombaton megállt, hogy kicserélje sérült abroncsát, s ekkor a második helyről visszaesett, ami megkönnyítette az észt pilóta dolgát.
A második helyet öröklő Neuville nem igazán tudott lépést tartani a Toyota élmenőjével. Helyezését ezüst tálcán kapta mikor a Dani Sordo és Jari-Matti Latvala közötti harc kiélesedett, s az végül mindkettőjük számára katasztrófával zárult vasárnap reggel. Latvala még az első gyorsaságin autója hidraulikus meghibásodása miatt esett ki. Sordo eközben a szőlőtőkék között kötött ki autójával. Bár végigbicegett a szakaszon, de sérülései menthetetlenek voltak.
Nagy meglepetésre a Toyotával versenyző Espekka Lappi pályafutása legjobb aszfaltos eredményét lépte meg Németországban.
Sebastien Ogier számára nem túl eredményesen zárult a hétvégi rali. Túlélt egy defektet, s szerencséjére a negyedik helyért járó pontok mellett a Power Stage-en elért maximális pontszámával riválisa csak két ponttal tudta növelni előnyét a világbajnokságban.
Ogier csapattársa, Teemu Suninen ért célba ötödikként első aszfaltos versenyén. A fiatal finn pilóta Andreas Mikkelsent előzte meg, aki keményen küzdött autója vezethetőségével. Az i20-as versenyző hatodik lett Craig Breen előtt. Az első tizet a privát induló, a helyi hős Marijan Griebel, A WRC2 győztes Jan Kopecky és Kalle Rovanpera zárja.
Több pilóta is rossz szájízzel távozik a germánoktól. Elfyn Evans kicsúszott és megsérült az autója, s ezzel kiesett az első tízből. Később visszatért, de a Power Stage-en is megpördült és végül pontok nélkül távozott. Mads Östberg az utolsó nap első szakaszán karambolozott.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen 2018. szeptember 13-16. között kerül megrendezésre a versenynaptárba hét év kihagyás után a Lengyel Rali helyére visszatérő murvás Török Rali.
Forrás: facebook.com/amberprkft/
2018-as Német Rali eredménye
- Ott Tanak (EST) Toyota Yaris WRC 3:03:36,9
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:04:16,1
- Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 3:04:37,8
- Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 3:05:11,4
- Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta WRC 3:05:39,8
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:05:50,7
- Craig Breen (IRL) Citroën C3 WRC 3:06:16,0
- Marijan Griebel (GER) Citroën DS3 WRC 3:14:18,1
- Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 3:16:49,7
- Kalle Rovanpera (FIN) Skoda Fabia R5 3:16:53,5
A világbajnokság állása a Német Rali után
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 172 pont
- Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 149 pont
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 136 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 88 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 65 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 60 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 55 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 52 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroen WRT 48 pont
- Craig Breen (IRL) Citroen WRT 47 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 254 pont
- Toyota Racing WRC 241 pont
- M-Sport WRT 224 pont
- Citroen WRT 159 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/