Ott Tanaknak jót tett a hosszú nyári szünet. Ugyan még nyár elején Szardínián átengedte a stafétát egy másik pilótának, de Finnországban a hétvégén visszatért és Chile és Portugália után ismét a győztes dobogó tetejére állhatott. Az észt pilóta ezzel zsinórban második Finn Rali-győzelmét gyűjthette be. Esapekka Lappi lett a második, míg Tanak csapattársa, Jari-Matti Latvala a bronzérmes helyre vitte célba a Toyotát.
Tanak jó úton halad első világbajnoki címe felé, jelenleg 22 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén a címvédő világbajnok, Sebastien Ogier előtt. Ezzel a sikerrel revansot vett kiábrándító szardíniai eredményén, amikor is autójának törött kormányrúdja miatt néhány kilométerrel a cél előtt kellett átengednie a győzelmet Dani Sordónak.
Most több ezer észt szurkoló éljenzése közepette vívta meg nagy küzdelmét a győzelemért, amely már a rali első napján elkezdődött. Jari-Matti Latvalával, Kris Meeke-kel és Esapekka Lappival is harcolnia kellett, amely szombaton csitult azzal, hogy Latvala és Meeke ugyanannak a sziklának esett áldozatul, Lappi pedig nem tudott végül lépést tartani a villámgyors 31 éves pilótával. Így az utolsó nap már csak végig kellett hajtania a szakaszokon meghibásodás nélkül, hogy elsőként érjen a célba. Ráadásként a Power Stage-et is megnyerte, így öt bónuszponttal többel távozik Finnországból.
Jól indult a Citroen számára a szezon második fele. Esapekka Lappinak bár nem sikerült otthon tartania a Finn Rali győztes trófeáját, de második lett, amivel elégedett volt az olaszországi eredménytelenség fényében. Latvala ért célba harmadikként azután, hogy összekapta magát a rali második napja után, mikor is egy kő általi defekt fogott ki rajta.
Andreas Mikkelsen volt a legeredményesebb Hyundai-pilóta. A norvég pilóta nagyszerű munkát végzett, mikor maga mögött tartotta Sebastien Ogiert és a negyedik helyen futott célba. Ogier-t betegség hátráltatta a hétvége során, de még így is sikerült ötödikként célba érnie az őt támadó Craig Breen előtt. Breen helyett azonban csapattársa, Thierry Neuville ért célba hatodikként. A belga csatában van az egyéni világbajnoki címért, így ír csapattársa direkt összeszedett egy 20 másodperces büntetést, ezzel segítve egy hellyel előrébb Neuville-t.
Teemu Suninen, Kalle Rovanpera és Gryazin zárják az első tizet.
Ogier 2020-ban befejezi
Sebastian Ogier még a Finn Rali hetében bedobta a hírbombát. Elmondta, hogy a 2020-as szezon végén szögre akasztja ralis bukósisakját. Az új Extreme E bajnokságsorozat nagykövete lett és azzal szeretne a jövőben foglalkozni. Az új elektromos tereprali autót teszteli is a jövőben, de hogy ott fog-e versenyezni, az még ezután dől el.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen 2019. augusztus 22-25. között kerül megrendezésre a Német Rali, ami egy teljesen aszfaltos futam lesz.
2019-es Finn Rali eredménye
- Ott Tanak (EST) Toyota Yaris 2:30:40,3
- Esapekka Lappi (FIN) Citroën C3 2:31:05,9
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 2:31:13,5
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 2:31:33,7
- Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 2:31:36,4
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 2:32:12,7
- Craig Breen (IRL) Hyundai I20 2:32:18,5
- Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 2:33:14,1
- Kalle Rovanpera (FIN) Skoda Fabia 2:38:34,4
- Nyikolaj Gryazin (RUS) Skoda Fabia 2:41:09,0
A világbajnokság állása
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 180 pont
- Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 158 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 155 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 71 pont
- Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 66 pont
- Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 60 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 58 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 262 pont
- Toyota Racing WRC 238 pont
- Citroen WRT 198 pont
- M-Sport Ford WRT 158 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/