Drámai véget ért a Lengyel Rali vasárnap azután, hogy a sokáig az élen álló és a versenyt vezető Ott Tanak defektet kapott és elvesztette a győzelmet. Ezzel az addig a második helyen autózó Andreas Mikkelsen ezüsttálcán kapta a győzelmet. A norvég pilóta idén a hatodik, akinek sikerült győzelmet szereznie a Rali Világbajnokságban. A harmadik helyen az a Hayden Paddon állhatott dobogóra, aki az előző két ralin célba sem tudott érni.
„Egész hétvégén nagyon keményen nyomtuk a gázt. Mindent beleadtunk. Tudtuk, hogy nehéz lesz. Az előző gyorsasági szakasz olyan volt, mint egy háború. A szerencsén múlt minden és ezúttal mi voltunk a szerencsések. Ezt a hétvégét soha nem felejtem el.” – nyilatkozta izgatottan a Volkswagen győztes pilótája.
Ott Tanak szombattól kezdve jó úton haladt a megérdemelt raligyőzelme felé. Szombatról vasárnapra, az éjszaka során azonban megváltoztak az időjárási viszonyok, s a lezúduló hatalmas mennyiségű eső nagyon csúszóssá tette a lengyel murvás utakat. Olyannyira, hogy a pilóták szinte a túlélésért küzdöttek. Tanak sorsát végül a Baranowo 2 gyorsasági szakasz döntötte el, ahol az észt tehetség több mint 40 másodpercet vesztett azzal, hogy jobb hátsó defektet kapott. Mikkelsen ölébe pottyant a vezetés. S ő nem volt rest, begyűjtötte második világbajnoki győzelmét.
„Nincs mit mondanom. Egy probléma miatt vesztettem. A második hely semmit nem jelent számomra.” – szögezte le a joggal elkeseredett Tanak. A DMack pilótája teljesen összetört. Pénteken felváltva vezette a ralit Mikkelsennel és Paddonnal, hogy aztán szombattól kezdve domináns teljesítményével nyílegyenesen haladjon szezonbeli első győzelme felé. Ha nincs az a defekt, akkor most valószínűleg ő lenne a hatodik olyan pilóta, aki versenyt tudott nyerni idén.
Hayden Paddon elégedett lehet a harmadik helyezésével azok után, ami az elmúlt két ralin történt vele. Portugáliában Ott Tanakkal együtt szenvedtek balesetet, s az autója teljesen kiégett. Szardínián pedig még a verseny elején pördült ki az útról és esett ki a versenyből.
A szardíniai győztes Thierry Neuville, most a negyedik helyen kormányozta célba autóját. Elmondása szerint azért csak ilyen hátul, mert az itiner a rali elején túl lassú volt, és még egy defektet is kifogott.
Jari-Matti Latvala és Sebastien Ogier csak az ötödik és hatodik helyet szerezték meg. A rajtolási sorrendből eredő hátrányos helyzetüket nem tudták ledolgozni, s bár Ogier már kétszer is nyert Lengyelországban, most le kellett nyelnie, hogy az első helyet egy fiatalabb márkatársa szerezte meg. Az újdonsült apuka azért a Power Stage győzelemért járó három ponttal vigasztalódhat.
Brian Craig ért célba hetedikként, majd egy perccel az M-Sport párosa, Mads Östberg és Eric Camilli előtt. Az első tizet Teemu Suinen zárja, aki a WRC2 kategória győztese is egyben.
Bár az utolsó napi versenyzést a katasztrofális időjárás nagyon megnehezítette, az élmenők közül egyedül Dani Sordo esett ki. Az utolsó előtti gyorsasági szakaszon állt meg miután megsérült autójának hátsó felfüggesztése. A 10. helyről esett ki a Hyundai-al.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen a hónap végén, 2016. július 28-31. között kerül megrendezésre a Finn Rali. Tavaly és tavalyelőtt is taroltak a Volkswagen pilótái ezen a skandináv ralin, s ez idén sem várható másként. Talán itt már vissza tudják venni a stafétát ifjabb versenytársaiktól.
2016-ös Lengyel Rali eredménye
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:37:34,4
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 2:38:00,6
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:38:02,9
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 2:38:03,7
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 2:38:08,2
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 2:38:14,7
- Craig Breen (IRL) Citroën DS3 2:39:35,8
- Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 2:40:39,0
- Eric Camilli (FRA) Ford Fiesta RS 2:42:57,5
- Teemu Suninen (FIN) Skoda Fabia 2:43:27,7
A világbajnokság eredménye a Lengyel Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 132 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 68 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 67 pont
- Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 58 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 57 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 56 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 48 pont
- Ott Tanak (EST) DMACK WRT 34 pont
- Kris Meeke (GBR) Abu Dhabi WRT 26 pont
- Eric Camilli (FRA) M-Sport WRT 22 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 178 pont
- Hyundai WRT 108 pont
- M-Sport WRT 90 pont
- Hyundai Motorsport N 78 pont
- Volkswagen Motorsport II 74 pont
- DMACK WRT 40 pont
- Jipocar Czech National Team 18 pont
- Yazeed Racing 4 pont
(Forrás: Amber PR)