Nemcsak környezetvédelmi, hanem gazdasági haszna is van, ha teherautók helyett cargobiciklikkel végzik az áruszállítást a városokban – derült ki a bécsi Európai Kerékpáros Logisztikai Konferencián. Az osztrák főváros 2030-ra szén-dioxid kibocsátás nélkül szeretné megoldani az áruszállítást.
Kisebb a beszerzési- és fenntartási költsége, mint a teherautóknak, ráadásul a 30-as zónákban gyors, megbízható és költséghatékony szállítóeszköz a teherbringa, amely nemcsak a környzetet, de a vállalkozások pénztárcáját is kíméli. Többek között erről, valamint a városi áruszállítás és szállítmányozás legújabb fejlesztéseiről is szó esett a European Cycle Logistics Federation bécsi konferenciáján, amelyet 2017. március 20-21. között tartottak a Múzeumi Negyedben, a Museumsquartierban.
A Német Űrutazási és Légiközlekedési Központ tanulmánya szerint a városokban a teherautókkal naponta megtett utak 23 százalékát már most ki lehetne váltani teherkerékpárokkal. Bécsben jelenleg mintegy 400 teherbiciklit használnak – többek között szociális ételszállításra vagy online bevásárlások házhozszállítására. Mivel az osztrák főváros célja, hogy 2030-ra teljesen visszaszorítsa a szén-dioxid kibocsátást a bécsi áruszállításban, március óta jelentős összeggel járul hozzá a teherkerékpárok vásárlásához mind magánszemélyek mind pedig vállalkozások esetében. A kerékpár fajtájától függően akár a 800-1.000 eurót is elérő támogatásra eddig száz pályázat érkezett a márciusi indulás óta.
Azokon a területeken, ahol a cargobicikli nem jelent ideális alternatívát, az elektromos járművek használatát támogatná Bécs. Az e-autók gyorsabb elterjedése érdekében például 2017 közepétől átfogó elektromos töltőhálózat kiépítésébe kezd az osztrák főváros.