Több ezer osztrák turistát vonz Budapestre Caravaggio és az olasz festészet

clip_image004A Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon a következő hónapokban 100 ezer euró értékű  média-megjelenéssel és PR-tevékenységgel népszerűsíti a Budapest  vendégforgalmát élénkítő téli turisztikai kampányt (www.budapestwinter.com). Az akció felütéseként a Szépművészeti Múzeum és az MT  Zrt. összefogásának köszönhetően idén novemberben ismét közös köztéri  kampányt bonyolítanak le Bécs belvárosában. A kültéri kampány keretében Bécs  42 kiemelt forgalmú pontján citylight plakátok népszerűsítik a Budapesten  látható nagyszabású, Caravaggiótól  Canalettóig című kiállítást, illetve a téli turisztikai forgalomélénkítő  Budapest-kampány üzenetét.

Az osztrákok értő  és igényes „kultúra-fogyasztók”: az Ausztriából érkező turisták utazási  motivációi között a „kultúra és városlátogatás” kategória 19 százalékos  részesedéssel szerepel a Statistik Austria felmérése szerint. A korábbi évek  tapasztalatai alapján az osztrákok igen nyitottak a kulturális  attrakciókra, s örömmel utaznak akár több órát is egy jelentős  képzőművészeti tárlat meglátogatása érdekében. Az elmúlt években éppen ezért a  Szépművészeti Múzeum és a Magyar Turizmus Zrt. Ferdinard Hodler, Gustave Moreau életművét, az itáliai  reneszánsz festészet alkotásait felvonultató Botticellitől Tizianóig című  kiállítást, illetve legutóbb a Cézanne festészetét bemutató átfogó tárlatot  közösen népszerűsítette az osztrák fővárosban.

Az MT Zrt. az osztrák piacon tucatnyi akcióval készül Budapest  téli vendégforgalmának élénkítésére. Az elkövetkezendő időszakban számos online, print és kültéri médiában  megjelenő tudósítás, nyereményjáték és hirdetés hívja majd fel az osztrákok  figyelmét arra, hogy az idén nyolcadik alkalommal megszervezett BWI-kampány  keretében grátisz vendégéjszakához és ingyenes fürdőbelépőhöz juthatnak, ha  Budapesten foglalnak szállást. Az idén először Bécsben megrendezendő Fridge fesztivál (www.fridge-vienna.at) résztvevői óriáskivetítőkön látható kisfilmben kapnak invitálást  a téli Budapestre. Ausztria legnagyobb  pályaudvarain (Salzburg, Linz, St Pölten, Bécs) januárban hat héten  keresztül lesznek láthatóak a digitális reklámszpotok, amelyek üzenetei 10  millió (!) kontaktust generálnak. Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) és az MT Zrt.  összefogásának köszönhetően valamennyi Ausztriában közlekedő vonat fedélzeti  magazinjában folyamatos programtippek és ajánlók népszerűsítik Magyarország és a  főváros téli turisztikai kínálatát. Jövő év elején Ausztria turisztikai vezér-bloggere mártózik meg a budapesti termálfürdőkben, hogy megtapasztalja: a téli fáradtság  és hideg elleni legjobb ellenszer Budapesten található. Természetesen az osztrák  szakmai lapok, valamint a  jelentősebb életmód- és turisztikai  magazinok is mind-mind foglalkoznak majd a téli Budapesttel és az aktuális  forgalomélénkítő kampánnyal.

A budapesti turisztikai szakma és az MT Zrt. együttműködésében  megvalósuló Budapest Winter Invitation (BWI – www.budapestwinter.com) kampány várhatóan 8-10 ezer pótlólagos osztrák  vendégéjszakát, s több mint negyedmilliárd forintos addicionális forgalmat  generál a budapesti szálláshelyeken a téli hónapok során. A Magyar Turizmus Zrt.  osztrák piacon megvalósuló aktuális kampányairól, valamint a képviselet  tevékenységéről további információ itt: www.ungarn-tourismus.at/magyar-sarok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*