A Magyar Turisztika Ügynökség sajtóaktivitása alapján a nyári főszezon végén is folyamatos és jelentős sajtómegjelenések és összehangolt akciók csábítják hazánkba a jól fizető osztrák vendégeket. A legjelentősebb ausztriai napilapok, valamit a fiatalok körében kedvelt és véleményformáló életmód-magazinok mind-mind szuperlatívuszokban számolnak be hazánkról. Az MTÜ által szervezett sajtóutak eredményeként augusztusban volt olyan hétvége, amikor Ausztriában több mint 3 millió olvasóhoz jutott el az üzenet, miszerint Magyarország egyedülálló kulturális ajánlatokkal, meleg vendégszeretettel, s osztrák-magyar történelmi vonatkozásokban gazdag élményekkel várja a látogatókat. Ausztria legnagyobb példányszámú lapjában, a 2,8 milliós (!) olvasótáborral rendelkező Kronen Zeitungban 4 oldalas lukratív összeállítás jelent meg, amely konkrét foglalható utazási ajánlatokkal csábítja a Duna menti metropoliszba, hazánk fővárosába a történelmi múltra és az igényes prémium szolgáltatásokra nyitott osztrákokat. Ezzel egy időben hasonló hangvételű cikk jelent a 300 ezres olvasóval büszkélkedő Salzburger Nachrichtenben, amely Budapest mellett a vidék Magyarországának és Duna-menti látnivalók élményszerű megismertetésére helyezi a hangsúlyt.
A Kronen Zeitung cikk Ausztria városlátogatásra szakosodott piacvezető utazási irodájával való stratégiai partnerség alapján valósul meg, s ősztöl az iroda által fizetett hirdetések követik. (A cikkben meghirdetett csomagtúrára pár nap alatt minden hely elkelt.) A másik említett cikk a legnagyobb múlttal rendelkező európai turisztikai egyesülettel, a Császárok és Királyok Útja (www.strassederkaiserundkoenige.com) szervezettel közös kooperációban valósult meg azzal a céllal, hogy a Duna menti nemzetközi folyami turizmusban erősítsék a magyarországi szakasz jelentőségét. A tanulmányút alapján megjelenő beszámolók hozzájárulnak a Duna menti turizmus élénkítéséhez, ugyanis az „emocionalizált történetek és legendák alapján egyre többen kapnak kedvet az úgynevezett lassú turizmusban való részvételhez” – emeli ki a statisztikai adatokat elemezve Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai képviseletének vezetője. A Duna magyarországi szakaszán évente közel 300.000 turista fordul meg, akik nagy folyamjáró hajókkal utazzák be a Duna közkedvelt szakaszait. Éves szinten csak a sajtóutak eredményeként közel 1 millió eurós hírértéket generál az MTÜ az osztrák piacon. Az MTÜ közreműködésével az ausztriai médiában megjelent jelentősebb cikkek megtekinthetőek itt: http://at.gotohungary.com/uber-unser-land-geschrieben.