Két év alatt mintegy ezer elektromos töltőállomás kiépítését tervezi Bécs, hogy népszerűbbé tegye az e-autókat. A jövőben közlekedési lámpáról és lámpaoszlopról is lehetne autót tölteni és nyilvánosan hozzáféhetővé tennék a magánterületen álló töltóállomásokat is.
Mivel az osztrák főváros az elkövetkező években az elektromos autók számának ugrásszerű növekedésével számol, gőzerővel dolgozik a mintegy ezer töltőállomást magában foglaló és az egész várost lefedő hálózat kidolgozásán és megvalósításán.
Az elképzelés szerint nyilvánosan hozzáférhetővé tennék a magánterületen és félig-meddig közterületen – benzinkutakon, áruházak parkolójában, P+R parkolókban, vállalatok és lakótelepek parkolóiban – található elektromos töltőállomásokat, valamint újakkal bővítenék a hálózatot, hogy az ellátás biztonságával ösztönözzék az embereket a környezetbarát e-autóra való átállásra.
Az új töltőállomások esetében – költséghatékonyságból – a már meglévő elektromos infrastruktúrára, vagyis a közlekedési lámpákra és a közvilágításra alapoznának. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a jövőben már a piros lámpánál, a kereszteződésben is lehetne tölteni az autót, hanem a működtetésükhöz szükséges kapcsolószekrény-hálózatot használnák ki. Innen látnák el árammal a közeli parkolóban felállított töltőállomást, ahol külön erre a célra tartanának fenn parkolóhelyet. A hálózatot IEC Typ 2-es univerzális töltőállomásokból hoznák létre, amelyek a Tesla kivételével minden autómárkához jók.
„Ez a megfelelő időpont, hogy kiépítsük az elektromos töltőállomás-hálózatot. Ha ugyanis adott az ellátás biztonsága, sokan fontolóra veszik majd, hogy nem felel-e meg jobban a céljaiknak az elektromos autó. A töltő-hálózat kiépítésével ezt a biztonságot teremtjük meg” – ad magyarázatot Maria Vassilakou polgármester-helyettes arra a kérdésre, hogy miért éppen most döntöttek a befektetés mellett.
A hálózatot egy mobiltelefonos alkalmazás egészíti majd ki, amely nemcsak a magán- és közterületen található töltőállomásokat mutatja meg, de a számlát is ki lehet fizetni vele.