Tomracing Motorsport: megsüvegelendő teljesítmény

A csapat négy futamgyőzelemmel és több dobogós helyezéssel zárta az idei, Kecskeméten rendezett szezonnyitót a MAMS Utánpótlás és Rövidpályás Országos Bajnokságban

A hétvégén a legfiatalabb motorosoknak is megkezdődött a 2016-os szezon, hiszen Kecskeméten rendezték meg a MAMS Utánpótlás és Rövidpályás Országos Bajnokságának első fordulóját. A Tomracing Motorsport versenyzői remekeltek az idénynyitón, hiszen négy futamgyőzelem mellett több dobogós helyet is szereztek az elmúlt hétvégén. Tették ezt annak ellenére, hogy a versenyeken a meglehetősen szélsőséges időjárás alaposan felborította az előzetesen kidolgozott taktikákat, vagy éppen a versenymotorok beállítását.

 

Nagy fába vágta a fejszéjét a Tomracing Motorsport, hiszen 2016-tól a jövőre gondolva kiépítik a saját utánpótlás bázisukat. Négy ifjú tehetség – Babonics Márk, Oláh Barnabás, Surányi Balázs és Kovács Zoltán – ettől az évtől kezdve a Tomracing versenyzőjeként kezdte meg az elmúlt hétvégén idei bajnoki szezonját a kecskeméti gokart pályán. A MAMS Utánpótlás és Rövidpályás Országos Bajnokság idei első versenyhétvégéjén remekül helyt állt a csapat, hiszen a PW50-es kategóriában a hétéves Kovács Zoltán, valamint a robogósoknál Surányi Zoltán mindkét futamot megnyerte, míg Babonics Márk és Oláh Barnabás is felállhatott a dobogóra, de Surányi Balázs is értékes bajnoki pontokat szerzett a cseh és szlovák versenyzőkkel kiegészült nemzetközi mezőnyben. Ez az eredmény annak a tükrében, hogy Kovács Zoltán kivételével valamennyien új kategóriában álltak rajthoz, különösen megsüvegelendő teljesítmény, és a Kecskeméten elért eredményekre építve már ebben az esztendőben nagyon messzire juthat a Tomracing Motorsport az utánpótlás bajnoki küzdelmeiben.

Babonics Márk – (SSP 300 kategória – 3. hely, technikai okok miatt nem indult): „A szombati nap a másnapi időmérő edzésre és a versenyekre való bemelegítés volt, így ez különösebb probléma nélkül telt el. A vasárnapi kvalifikáción aztán rossz gumiválasztás miatt az utolsó helyen végeztem, de emiatt egy pillanatig sem keseredtem el. Az első futamon sikerült is a harmadik helyig előrejönnöm, de a verseny közben már érezhető volt, hogy valami nincs rendben a váltóval. A második futamon végül nem is tudtam elindulni, ami miatt egy kicsit csalódott vagyok, szerettem volna jókat csatázni, de egy technikai sportnál ez sajnos benne van. Összetettben jelenleg így is az ötödik helyen állok, és bízom abban, hogy már a következő versenyen előrébb tudok lépni.”

 

Oláh Barnabás – (Mini GP Pro kategória – 4. hely, 3. hely): „Nagyon vártam már ezt a hétvégét, hiszen új kategóriában indulok ebben a szezonban. Éppen ezért minél többet voltam motoron az edzések alkalmával, de a száraz pályás beállítások a vasárnapra megérkező eső miatt szinte feleslegessé váltak. Míg az ellenfeleim többségének volt, addig nekem nem volt esőgumim a hétvégére. Az esős kvalifikáción inkább lassabban mentem, minthogy elessek, így az ötödik helyet szereztem meg. Az első versenyen jó tempót motoroztam, ráadásul a futam végére a pálya is elkezdett felszáradni, ami nekem kedvezett, de sajnos már nem volt elég időm ahhoz, hogy a vizes gumijukat a végére elfogyasztó élbolyra megérkezzek, így a negyedik helyen végeztem. A második futamra teljesen vizes pályán került sor, amit megfontolt motorozással, a felgumizott ideális ívet kerülve harmadikként zártam. Nagyon jól éreztem magam a hétvégén, várom a következő fordulót, hiszen összetettben harmadik vagyok, és mindössze 12 pont a hátrányom.”

Surányi Balázs – (Mini GP kategória – 7. hely, 4. hely): „Az első napon az volt a lényeg, hogy minél többet menjek, és jól érezzem magam a motoron. Ez addig sikerült is, ameddig nem történt egy nagyon komoly bukás a kategóriámban, ami sajnos egy kicsit visszavetett engem. Ez még a vasárnapi napon is érződött rajtam, sokkal óvatosabban mentem a kelleténél, talán túlságosan is. Mégis sikerült nagy meglepetésemre az ötödik helyre kvalifikálnom, pedig az esőgumikat kicsit csúszósnak is éreztem. Az első versenyt elóvatoskodtam, de a második már sokkal jobban sikerült. Igaz volt egy kis izgalom is, mert a rajt előtt elkezdett esni az eső, de mi már nem cseréltük le a slick gumikat, ami végül jó döntésnek bizonyult. Egy jó rajt után harmadikként fordultam az első kanyarban, majd egyet ugyan visszacsúsztam, és nem is tudtam az első körökben tartani a lépést a többiekkel, de a verseny második felében viszont már elkezdtem rájuk visszajönni. Sajnos egy lekörözött versenyző mögé beragadtam a végén, és így lemaradtam a dobogóról. Összességében viszont nem vagyok elégedetlen, hiszen a nehéz körülmények ellenére mindkét futamot sikerült befejeznem, és összetettben az ötödik helyről várom a folytatást.”

Idősebb Kovács Zoltán – (fia a PW50 kategóriában indul – 1. hely, 1. hely): „Zolika a szombati száraz pályán megtartott szabadedzések alatt teljesen felszabadultan motorozott, folyamatosan gyorsult, és szerencsére semmilyen technikai probléma nem hátráltatta. A vasárnapi kvalifikáción aztán életében először megszerezte a pole pozíciót, ráadásul mindezt vizes pályán. Mindkét futamon rajt-cél győzelmet aratott úgy, hogy az elsőt 31, míg a másodikat 17 másodperccel nyerte meg. Nagyon boldog volt, hiszen az első rajtkockán túl az első győzelmeit is elkönyvelhette ezen a hétvégén. Alig várja már a folytatást.”

 

A fiatalok csapatát az egyik legjobb hazai robogós, Surányi Zoltán – Balázs édesapja – tette teljessé Kecskeméten, aki a Scotter Racing 70 kategóriában egy Piaggio SP1 motorral indult. Zoli – aki a szombati edzésen hatalmasat bukott – ugyan „csak” a második rajtpozíciót szerezte meg az időmérőn, ám a két futamon egyszerűen legyőzhetetlen volt ezen a hétvégén, így a maximálisan megszerezhető 50 ponttal vezeti az összetett bajnoki pontversenyt.

– A szombati napom viszonylag rövidre sikerült, már ami a motorozást illeti. Az első edzésen akkorát estem, hogy a motort teljesen újjá kellett építenem, még a vasárnapi kvalifikáció rajtja előtt pár perccel is szereltem. Mondhatjuk azt is, hogy szinte olajos kézzel mentem fel az időmérőre, ám így is sikerült a második legjobb időt megfutnom. Ezt a futamokon aztán elsőre cseréltem, aminek nagyon örülök, hiszen nem volt egy könnyű hétvégém – jelentette ki Surányi Zoltán.

 

A Tomracing Motorsport csapatkoordinátora nagyon büszke az ötfős versenyzői gárdára, és úgy véli, ilyen időjárási körülmények között jobb bemutatkozást a kispályás és az utánpótlás bajnokságban el sem tudott volna képzelni.

 

– Rendkívül sikeresnek értékelem a Tomracing Motorsport bemutatkozását a gyorsasági motoros utánpótlásban. Ennél sikeresebb debütálást aligha kívánhattunk volna magunknak. Az időjárási körülmények ráadásul igencsak feladták a leckét ezeknek az ifjú tehetségeknek, de megbirkóztak vele, és nagyon jól helytálltak. Nagyon nagy öröm számomra, hogy a mindösszesen hétéves Kovács Zolika szombaton megfutotta a kecskeméti pályán eddigi legjobb idejét, majd mindkét versenyen rajt-cél győzelmet aratott. Oláh Barnabás vizes pályán nyújtott teljesítménye megsüvegelendő, Babonics Márk száraz pályás tempója figyelemre méltó, míg Surányi Balázs a második futamon már olyan teljesítményt nyújtott, amire lehet a jövőben építkezni. Surányi Zoli pedig ahhoz képest, hogy szombaton elszenvedett egy csúnya bukást, aminek következtében újjá kellett varázsolnia a motorját, a versenyeken magabiztosan nyerte futamait – értékelte versenyzői teljesítményét Biel Richárd, majd hozzátette: – Ifjú tehetségeinkkel a közönség legközelebb a május elsejei Nagy Futamon találkozhat, amit a MAMI Szakközépiskolának szeretnénk ezúton is megköszönni.