– 2017 harmadik negyedévében is sikerrel folytatta üzleti tevékenységét a Volkswagen márka, s januártól szeptember végéig – a márka és a vállalatcsoport között év eleje óta érvényes lehatárolás szerint – az előző év azonos időszakához képest 8,3 százalékkal, összesen 58,9 milliárd euróra növelte forgalmát. Különleges hatások nélküli működési nyereségét több mint megduplázta a Volkswagen az első kilenc hónap során, immár 2,5 (1,2) milliárd eurót produkált. Nagyjából azonos összegben áll ezzel szemben a vállalatcsoport által már bejelentett és a márka harmadik negyedévi könyvelésében szereplő kiegészítő céltartalék, amely a 2,0 literes TDI modellek észak-amerikai visszavásárlására/utánszerelésére áll rendelkezésre. E különleges hatástól megtisztítva a márka kilenc hónap alatt 4,3 (1,6) százalékra növelte operatív árrését. Tekintettel eredményei kedvező alakulására a Volkswagen enyhén megemelte a teljes 2017-es évre vonatkozó előrejelzését, így a márka vezetésének várakozásai szerint a különleges hatások nélküli forgalomarányos nyereség kismértékben felülmúlja a korábban előrejelzett 2,5 – 3,5 százalékos tartományt.
„A Volkswagen márka következetesen hajtja végre ’Transform 2025+’ stratégiáját. Modelloffenzívánk mindinkább meghozza gyümölcsét, stabilan zajlanak az egyes piacokon a márka átalakítási programjai, összességében pedig a márka stratégiai átalakítása is jó eredményeket mutat. Ennek során a várakozásoknál gyorsabban növeltük operatív nyereségességünket, és jó úton járunk központi stratégiai céljaink megvalósításában, azaz a Volkswagen versenyképessé fejlesztésében a holnap mobilitására” – fejtette ki Dr. Herbert Diess, a márka igazgatótanácsának elnöke.
A Volkswagen márka körüli kedvező változások az idei első kilenc hónap kiszállítási darabszámaiban is tükröződnek. Szeptember végéig világszerte 4,49 millió gépkocsit adtak át az ügyfeleknek, ami 2,7 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában. Mindemellett a kiszállítások egyre lendületesebben alakultak az év folyamán. Mindenekelőtt a dél-amerikai régióban bővültek jelentősen (+24,0 százalék) az eladások az első kilenc hónap alatt, de a márka hazai piacán, Németországban, ahol az év során a dízelmotorok jövőjéről folyó viták érintették kedvezőtlenül az értékesítést, szintén emelkedés tapasztalható.
„A Volkswagen egyértelmű jelzést küldött új modelljeivel, illetve eddigi idei kiszállításai ezekhez kapcsolódó növekedésével. Ismét minden régióban növekedést értünk el, s minden okunk megvan rá, hogy bizakodva tekintsünk előre” – jelentette ki Jürgen Stackmann, a márka igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja.
Tovább javuló pénzügyi mutatók, megemelt nyereség-előrejelzés
A jól látható piaci sikerek nagyban hozzájárultak az idei forgalom eddigi kedvező alakulásához. Az értékesítési volumen, a modellek szerinti megoszlás (modellmix) és az árrés alakulása egyaránt kedvezően befolyásolta a különleges hatások nélküli működési nyereséget. Utóbbi javulása a mind kedvezőbb költséghelyzetre is visszavezethető, egyebek mellett a tavaly létrejött Jövőre Szóló Megállapodás (Future Pact) sikeres megvalósítása eredményeképpen. A fix költségeket a folytatódó termékoffenzíva ellenére is sikerült az előző év szintjén tartani. Az árréshelyzet javulásához mindezeken túl a márka észak-amerikai és oroszországi átalakítása útján elért folyamatos haladás is hozzájárult.
Az év hátralevő részére a márka vezetősége az első három negyedév kedvező üzleti folyamatainak folytatódására számít. A teljes 2017-es év forgalmára vonatkozó várakozások – összevethető bázison – változatlanul mintegy tízszázalékos növekedésről szólnak az előző évhez képest, a különleges hatások nélküli forgalomarányos nyereség pedig kismértékben a korábban előrejelzett 2,5 – 3,5 százalékos tartomány fölé várható. Tekintettel az elkövetkező évek jövőbe invesztált beruházásaira, a Volkswagen változatlanul fenntartja a forgalomarányos nyereségre vonatkozó közép- és hosszútávú célkitűzéseit, amelyek szerint e mutató 2020-ig legalább négy, 2025-ig pedig hat százalékra emelkedik.
Amint Dr. Arno Antlitz, az igazgatótanácsnak a pénzügy területéért felelős tagja kiemelte: „Az elkövetkező évek során lépésről-lépésre, hosszú távon kívánjuk növelni nyereségességünket. Ennek során versenyképességünk további fokozása, a márka egyes régiókbeli átalakításának következetes megvalósítása, valamint a márka története legnagyobb modelloffenzívájának folytatása áll a középpontban.” Mindezeken túl intenzíven folytatódnak a Volkswagen innovatív elektromos járművei 2020-tól tervezett offenzívájának előkészületei is.