Újabb érdekes elemzés olvasható a Magyar Turisztikai Ügynökség ausztriai képviseletének szakmai weboldalán, ahova frissen felkerült a ’Trendek és lehetőségek az osztrák piacon’ című elemzés. A jelentés szerint a két ország közti vendégforgalmat illetően az osztrák-magyar turisztikai kapcsolatok rendkívül intenzívnek és jónak mondhatóak. Ausztria az egyik legmegbízhatóbb küldőpiacunk, amely még a válságos években is dinamikusan növekedett. Az MTÜ külpiaci tevékenysége során a jelentősebb aktivitást generáló kampányok szinte azonnal eredményt mutatnak, így nagyon magas ROI rátával lehet a piacon dolgozni, ahol a befektetett piaci munka hamar és biztosan megtérül. 2016-ban 170 milliárd forintot költöttek az osztrákok Magyarországon, amely Németország után a második legnagyobb költésnek felel meg. A szomszédos Ausztriából érkező vendégek költésének háromnegyede tisztán turisztikai célú költés, amely tavaly 124 milliárd forintra volt tehető, s egy év alatt 23 %-os növekedést jelent. E területen dinamikus növekedés tapasztalható, három év alatt 70%-al nőtt az osztrák turisták magyarországi költése. A TOP 10 küldőpiac turisztikai költését tekintetve Ausztria piaci részesedése 15%-os, jóllehet 2010-ben még csak 10% körüli részt hasított a bevételi tortából. Az osztrákok igényes, jól költő turisták, Magyarországi turisztikai költésük több mint fele – a KSH adatai alapján, mintegy 69 milliárd forint – gyógy- és egészségturizmushoz kapcsolódik, amely kategóriában piacvezetők. Költésük közel 80%-a Budapesten kívül realizálódik, így jelenlétükkel és kiadásaikkal jótékonyan oldják a területi koncentrációt, segítik a vidéki Magyarország jövedelemgeneráló képességét. A MSZÉSZ friss trendriportja (2016/7) Ausztriát a lakosság számához viszonyítva fajlagosan a legnagyobb turisztikai forráspiacunknak nevezi, ahonnan folyamatosan növekvő és jelentős volumenű turisztikai költés realizálható. A közel 8 millió osztrák állampolgárra vetítve, minden tizedik lakosra jut egy magyarországi vendégéjszaka. A hazánkban vendégeskedő osztrák turisták naponta (!) csak áfán keresztül 80 millió forintot (!) ’fizetnek be’ a magyar költségvetésbe. Az elemzés szerint már rövid távon reális cél az évi egymillió osztrák vendégéjszaka realizálása a hazai szálláshelyeken a turisztikai költés közel megduplázása mellett. Az ide vezető piaci stratégia részletei az MTÜ ausztriai képviseletének honlapjáról letölthető 5 oldalas elemzésben olvashatóak: http://at.gotohungary.com/dokumentumok (Piackutatás).
MSZÉSZ Trendriport: Lakosságarányosan (fajlagosan) nézve Ausztria legnagyobb turisztikai küldőpiacunk